10 000€, 30 000€, 50 000€, mitä tekisitte kullakin summalla, jos saisit sellaisen?
Kommentit (28)
1. Perheen kanssa lomareissuun
2. teettäisin meidän yläkerran remontin loppuun jollain firmalla (nyt tehdään itse osissa vähän kerrallaan)
3. Se remontti loppuun ja loput säästöön seuraavaa kohdetta (kellarin yleiset tilat sekä sauna ja pesuhuone) varten.
Vierailija kirjoitti:
Pistäisin säästöön, pistäisin säästöön ja pistäisin säästöön.
Kohta alkaa sijoittajien hullut päivät, kun persauksille selviää, että vain idiootti sijoittaa velkarahalla.
Mitä iloa niistä siellä säästössä on? Ajattelitko viedä hautaan mukana?
Juuri nykyisessä tilanteessani näin:
10 000 € -> kodinkoneita
30 000 € -> asuntoauto
50 000 € -> asuntoauto ja harrastehuoneeseen muutma soitin ja mitoilla kuntoilupenkki
Minulla on. Maksan kohta asuntolainani pois. Sitten iskee velattoman sietämätön keveys.
Kyllä nuo kaikki summat menisi sijoituksiin. Arki rullaa palkkatuloilla ja asuntolainan lyhennykset myös. Sijoituksia haalin paikkaamaan pieneksi jäävää eläkettä, olen ollut liian paljon poissa työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on. Maksan kohta asuntolainani pois. Sitten iskee velattoman sietämätön keveys.
Kuinka paljon sinulla on kuukausierä? Me on maksettu vaihtelevasti 800-1000€/kk ja tuo nyt ei ole niin suuri summa, että sen poisjäämisestä seuraisi joku sietämätön keveys. Vähän lisää käyttörahaa, muttei mitään mullistavaa muutosta.
Pikkusummat menisi tilille. 50 te:lla saattaisin suunnitella jotain parannusta asumisoloihin. No pienemmistäkin voisi lohkaista vähän johonkin pikkulomaan tai remppaan. En osaa tuhlata suuria summia.
Pitäisiköhän laskea uudestaan. Paljonko ajattelit tahkota osinkoja noin mitättömällä sijoituksella?