Mitä mieltä olette siitä, että isä yrittää järjestää treffejä tyttärelleen, josta kukaan ei tykkää?
Kommentit (21)
Lopeta se muiden kiusaaminen. Jos on paha olo niin hakeudu terapiaan. Se, että sinä et tykkää ei tarkoita, että kukaan ei pitäisi hänestä. Et ole maailman napa. Bom! Joskus sinunkin pitää herätä todellisuuteen.
On outoa. Kyllä treffi-ikäisen tulisi itse järjestää treffinsä, jos nyt ei siis puhuta tyyliin 3-vuotiaiden leikkitreffeistä. Vanhempi voi (ja vanhemman kuuluukin) tukea teini-ikäistä keskustelemalla asioista ("miksi tuntuu ettei kukaan tykkää") mutta nuoren pitää ottaa itse ohjat omassa elämässään.
Suomessa isä tekee minusta näin toimiessaan tyttärelleen kyllä enempi karhunpalveluksen kuin oikeasti auttaisi häntä. - Jossain kulttuureissa saattaa edelleen olla tapana, että vanhemmat (/perhe ja suku) toimivat "parittajina" mutta ei tällainen minusta oikein suomalaiseen kulttuurin kuulu. - Joskus löysin itseni pohtimasta, kysyen itseltäni miten olisin reagoinut, jos olisin ollut sen Napakymppijakson X:n paikalla, joka sai kuulla, että neiti "B" on tullut mukaan ohjelmaan kun hänen äitinsä oli hänet ilmoittanut mukaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
On outoa. Kyllä treffi-ikäisen tulisi itse järjestää treffinsä, jos nyt ei siis puhuta tyyliin 3-vuotiaiden leikkitreffeistä. Vanhempi voi (ja vanhemman kuuluukin) tukea teini-ikäistä keskustelemalla asioista ("miksi tuntuu ettei kukaan tykkää") mutta nuoren pitää ottaa itse ohjat omassa elämässään.
Tyttö on 25v, tosi kaunis ja ihana, mutta ei ole koskaan seurustellut kenekään kanssa. Isä varmaan huolissaan tyttärestään, mutta osaa olla myös ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se muiden kiusaaminen. Jos on paha olo niin hakeudu terapiaan. Se, että sinä et tykkää ei tarkoita, että kukaan ei pitäisi hänestä. Et ole maailman napa. Bom! Joskus sinunkin pitää herätä todellisuuteen.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Isä sanoi itse, ettei kukaan tykkää hänesta. Itse en ole sitä keksinyt.
Outoa on. Tyttärelle vinkki, että keksii itselleen poikaystävän, kuten tein itse. Perheemme oli/on ihan kantasuomalainen, mutta jostain syystä äidilleni oli hyvin tärkeää, että minä tyttärenä seurustelen viimeistään 16-vuotiaana. Keksin, että pääsen jatkuvasta kyselystä "eikö sulla vieläkään ole ketään, sähän voisit katsoa X:ää tai Y:tä, ne vaikuttaa mukavilta" keksimällä itselleni poikkiksen. :D Äiti myös kutsui meille kotiin nuoria miehiä esim. korjaamaan lamppua, ja katsoi miehet etukäteen, että ovat minulle sopivia seurustelukumppaneita.
Keksitty poikaystävä toimi jopa pari vuotta, kyllä äiti välillä ihmetteli, kun en tuo näytille, mutta vetosin poikaystävän kiireisiin. Kun pääsin vihdoin pois kotoa 18-vuotiaana, oli helpottavaa luopua feikkielämästä ja aloittaa vihdoin oma. Jäin kyllä miettimään, miksi äitini toimi niin kuin toimi, mikä ihmisen ajaa tuollaiseen? Äiti oli yh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö on 25v, tosi kaunis ja ihana, mutta ei ole koskaan seurustellut kenekään kanssa. Isä varmaan huolissaan tyttärestään, mutta osaa olla myös ilkeä.
Kuullostaa, jotemkin tympeältä. - Onko tytär paitsi kaunis mutta mahd. myös vailla omaa tahtoa? - Mihin hänen isäns edes pyrkii tekemisellään? Mitä haittaa ja /tai vikaa on siinä, että tyttärensä on sinkku?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa, jotemkin tympeältä. - Onko tytär paitsi kaunis mutta mahd. myös vailla omaa tahtoa? - Mihin hänen isäns edes pyrkii tekemisellään? Mitä haittaa ja /tai vikaa on siinä, että tyttärensä on sinkku?
Sinkkumies
Koska ovat hyvästä perheestä, jossa on ilmeisesti jotenkin "häpeällistä " olla yksin. Kuten jo sanoin, niin tytär on tosi kaunis ja mukavakin. Isä varmaankin ihmettelee, miksi tyttärellä ei ole ketään. On yrittänyt järjestää tyttärellen omia työkavereitakin, eräskin mies oli 22 vuotta vanhempi.
Jos tytär on syrjäytynyt ja ujo, ei huono ajatus ole, kun ei tee sitä vastoin tyttärensä tahtoa.
Minusta näillä pakkomielteisesti lastensa rakkauselämään suhtautuvilla vanhemmilla on itsellään jotain ongelmia aiheeseen liittyen. Tuollainen naittaminen on ihan tarpeeksi vastenmielistä silloin, kun sillä kiusoitellaan teinejä, saati sitten, kun kyseessä on 25-vuotias aikuinen nainen. Jotenkin tuntuu, että tällaisille vanhemmille on kamalan tärkeää se, että heidän lapsensa näyttävät ulospäin normaaleilta ja sellaisilta, ettei vaan kukaan rupea puhumaan mitään heistä selän takana. Muuten menee omakin maine. Monissa suomalaisissa perheissä ja yhteisöissä 25-vuotias sinkku on ikävä kyllä edelleen vapaata riistaa kaikenlaiselle päällepäsmäröinnille ja härskeille uteluille. Miettivät, että onko jotain vikaa, kun ei kelpaa kellekään. Minusta se vika on yksinomaan näissä ihmisissä, jotka ilkeävät puuttua toisen ihmisen näinkin intiimille elämänalueelle.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tuo enemmän oudolta kuulostaa. Onko muuten kyseessä ihan kantasuomalainen perhe?
Ei ole, eikä tapahdu edes Suomessa. Suuressa ja kauniissa maassa rapakon takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Koska ovat hyvästä perheestä, jossa on ilmeisesti jotenkin "häpeällistä " olla yksin. Kuten jo sanoin, niin tytär on tosi kaunis ja mukavakin. Isä varmaankin ihmettelee, miksi tyttärellä ei ole ketään. On yrittänyt järjestää tyttärellen omia työkavereitakin, eräskin mies oli 22 vuotta vanhempi.
Hmm.- Minua jotenkin hymyilyttää tuo luonnehdinta, hyvästä perheestä. - Varmaan jokainen tolkuissan oleva vanhempi haluaa lapselleen parasta. Se miksi hymyilyttää tuo luonnehdinta hyvästä perheestä johtunee siitä,, että tuolloin luulisi vanhempien olevan avoimempia sille, että lapsi ei ole löytäny itselleen kumppania - Lapella olisi yksinkertaistaen varaa, enkä nyt tarkoita vain taloudellista vaurautta elää, vaan yleensä sitä, että lapsella on mahdollisuus elää värikästä ja monipuolista elämää
sinkkuna.
Sinkkumies
No heti ajattelin että jenkit. Siellä isä-tytärsuhteet on joskus ällöjä.
Vierailija kirjoitti:
Niin minkälaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minkälaisia?
Yhdellä sanalla kaksinaismoralistisia. - Tyttärien (tai yleisemmin naisten) odotetaan ai paremmin vaaditaan olevan usein eri tavoin vahvoja mutta ei kuitenkaan koskaan niin vahvoja, että sanoisivat ei -isiensä toiveille. - Myöhemmin isän aseman saa naisen kumppani (mies).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minkälaisia?
No klisee, että isi on haulikon kanssa heilumassa kun poikkis tulee käymään. Tyttären neitsyyttä vahditaan ja olihan ne isä-tytär treffit, tanssiaiset sun muuta yrjöä..
En minä sitä tytölle kertoisi, että järjestin tilanteen jossa tapasi miehensä.
Onkohan edes varmaa, että tämä tyttö on hetero? Jos Isä on tuommoinen päsmäri, ei tyttö ole varmaan uskaltanut tulla kaapista.
No kyllähän tuo enemmän oudolta kuulostaa. Onko muuten kyseessä ihan kantasuomalainen perhe?