Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saanut tukihenkilöä Rikosuhripäivystyksestä?

Vierailija
03.02.2020 |

Vuosia sitten soitin sinne ja sain tylyn vastauksen. Puhelimessa oli nuoren kuuloinen tyttö.
Oon käsittänyt että sieltä voisi saada tukihenkilön.
Uskaltaako sinne soittaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö?

Vierailija
2/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se sinulle tapahtunut rikos ehkä sen asiakaspalvelijan mielestä jotenki vähäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet valkoinen Suomalainen mies niin saat vain toimia maksumiehenä tässä maassa. Oikeuksia sinulla ei ole. Future is feminist!

Vierailija
4/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja kysy? Tai jos kynnys on liian suuri niin kysy huomenna chatin kautta?

Vierailija
5/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans huono kokemus. Minut pahoinpideltiin ja etsin sieltä apua. Työntekijä vain toisti perässäni kaiken mitä sanoin. Olin ihan shokissa ja lukossa ja kun yritin kertoa kokemastani, hän vain toisti sanomaani. Tiedän tuon olevan yksi aktiivisen kuuntelun keino, mutta hän oli täysin luonnoton ja minulle tuli niin paha olo että menin paniikkiin ja puhelu katkesi. En tiedä mitä apua tuollaisesta voisi saada. Toivon että joku saa jotain.

Vierailija
6/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaan ihmisiä. Vapaaehtoisia sellaisia. Jos jonkin kanssa ei synkkaa niin pyydä joku toinen.

Vierailija
7/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se sinulle tapahtunut rikos ehkä sen asiakaspalvelijan mielestä jotenki vähäinen?

En muista tarkkaan kerroinko kokemaani, sitä on vaikea kertoa yhtäkkiä.

Vierailija
8/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans huono kokemus. Minut pahoinpideltiin ja etsin sieltä apua. Työntekijä vain toisti perässäni kaiken mitä sanoin. Olin ihan shokissa ja lukossa ja kun yritin kertoa kokemastani, hän vain toisti sanomaani. Tiedän tuon olevan yksi aktiivisen kuuntelun keino, mutta hän oli täysin luonnoton ja minulle tuli niin paha olo että menin paniikkiin ja puhelu katkesi. En tiedä mitä apua tuollaisesta voisi saada. Toivon että joku saa jotain.

Voi kauheata!

Vierailija
9/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet valkoinen Suomalainen mies niin saat vain toimia maksumiehenä tässä maassa. Oikeuksia sinulla ei ole. Future is feminist!

Naisvihaaja taas paikalla. Mene nyt jo hoidattamaan sitä pienenmunan traumaasi jonnekin muualle. 

Vierailija
10/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö kuitenkin normaalisti rikosilmoituksen?

Vierailija
11/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttavien puhelimien päivystäjät ovat yleensä vapaaehtoisia, tosin jonkinlaisen koulutuksen toimeensa saaneita. En tiedä, kuinka kattavia nämä koulutukset ovat tai että seulotaanko näitä vapaaehtoisia muuten, esim. haastatteluilla.

Jotkut vapaaehtoiset ovat todella hyviä siinä, mitä tekevät, toiset taas eivät ole ehkä miettineet ihan loppuun saakka sitä, mihin ovat lähteneet mukaan. Vaikka olisi halu auttaa hätää kärsiviä, niin oma luonne voi olla sellainen, että vaikkapa tuollainen Rikosuhripäivystyksen puhelinpäivystäjänä toimiminen on psyykkisesti liian rankkaa. Se voi sitten heijastua tuollaisena tylyn ja epäluonnollisen kuuloisena kommunikointina, kun päivystäjä menee itse tilanteessa lukkoon. Näin ei saisi tapahtua ja toivoisin, että näiden päivystäjien rekrytoinnissa oltaisiin mieluummin vähän liian tiukkoja kuin höveleitä. Briteissä on käyty tätä keskustelua mm. Samaritans-hyväntekeväisyysjärjestön kriisipuhelinpäivystäjistä, kun tuli ilmi, että osa soittajista oli saanut epämääräistä, yliolkaista ja jopa tylyä kohtelua.

Vierailija
12/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä enää voi tehdä ilmoituksia.

Vierailija
13/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun soitin kriisilinjalle, tämä kuuntelija vaan jankkasi että pitää mennä johonkin ryhmiin.

Sellaisia sopivia ryhmiä ei ole.

Eikä ole enää mielenterveystoimistoja kuten ennen vanhaan.

Vierailija
14/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi tehdä ilmoituksia onko rikos muka vanhentunut?

Vierailija
15/15 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi tehdä ilmoituksia onko rikos muka vanhentunut?

On ja niitä oli useita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä