Käsien särky - reuma? Mikä mua vaivaa?
Oon käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti salilla. Reilu viikko sitten huomasin, että vasemman käden sormet tuntuivat kipuilevilta ja kankeilta. Ikäänkuin hermosärkyilivät. Tämä alkoi aika äkisti. Ajattelin, että noh, jospa jostain syystä kipu on syntynyt, kun olen puristanut käsipainoja liikkeissäni.
No, tämä kipu/kankeuspa ei ole vieläkään lähtenyt. Pahempi kipu on nyt siirtynyt oikeaan käteen; sormien/käden liikkeet tuntuvat kankeilta ja kaikki liike tekee kipeää. Aamusta iltaan. Olen nyt syönyt omatoimisesti särkylääkettä pitkin päivää, mutta tämä ei tunnu auttavan vaivaan.
Mikähän mun käsiäni vaivaa? Oon perusterve 26-vuotias nainen. Epäilen jo reumaa, koska olo on aika tukala. Sitä ei tosin ole suvussa. Yritän venytellä sormiani,mutta olo ei helpotu ja sormet tuntuvat tuntemuksen mukaan olevan ihan kuin "vääntymis"tilassa. Ulkoisesti en huomaa muutosta käsissäni/sormissani. Ääreisverenkiertoni on aika ollut huono, joten sormeni ja varpaani tuntuvat olevan aina jäässä. Lämpimässä vedessä hautominen ei auta kipuun, helpottaa vain palelemista.
Mikähän käsissäni on vikana. Olisiko aika varata aikaa lääkäriin?