Miten ihmiselle sopisi koiran kuivaruoka? Siis ravitsemuksen puolesta? Jos ei nyt makua ajatella.
Mulla ei ole koiraa enkä koiranruokien sisältöä ole tutkinut.
Tuli vaan mieleen että miten se sopisi ihmiselle. Tuntuisi niin helpolta jos saisi ruokapuolen hoidettua yhdellä nappulapussilla.
Kommentit (5)
Useimmissa koiranruoissa on luujauhoa jota ihmisen ruoansulatus ei kestä. Tulee sisäistä verenvuotoa.
Hyi:( Eiköhän sitä jotkut syö. Mutta kun ajattelee mitä kaikkea se voikaan sisältää, vaikka itse syön jopa makkaroita jne., niin luullakseni eläinten ruoissa tilanne on vielä karseampi.
Tuosta tulikin mieleen kun kotipizza tuli aikoinaan tälle paikkakunnalle, niin pizzan päällä oli kuin olisi ollut jotain kissan/koiranruokaa. Se maku oli niin järkyttävä että nälkäänsä sitä koetti kaapia pizzan päältä päälliset pois ja syödä sen pohjan.
Muistan jonkun asiantuntijan kommentoineen tuota niin, että vaikka koiranruoka sisältää kaikenlaista terveellistä, sitä ei suositella ihmisille, koska sitä ei ole tutkittu yhtä huolellisesti kuin ihmisten purkki- ja kuivamuonaa. Nappuloilla voi hyvin pitkän käytön seurauksena olla haitallisia vaikutuksia elimistöön, eikä niitä koirilla ehdi ilmestyä, mutta huomattavasti kauemmin elävällä ihmisellä ehtii. Satunnaisesti nautittuna nappuloista ei ole ihmiselle haittaa.
Samaa olen miettinyt. Ei kai se mitään myrkkyä voi olla. Miten vaan ravintoaineiden imeytymisen kannalta? Parhaimmillaan alkaa hiukset kiiltää ihan uudella tavalla.