Mikähän miestäni vaivaa? Joku keski-iän kriisikö?
Olemme yli nelikymppisiä ja olemme olleet vuosia yhdessä, eikä hän ennen ole ollut tällainen. Nyt puolen vuoden ajan hän on kuitenkin muuttunut sellaiseksi, että ei enää oikein muusta puhu kuin vain kehuu itseään. Joka päivä minulle puhuu miten hän on työpaikalla heidän paras työntekijä ja kehuu kuinka ainutlaatuinen ihminen hän siellä on. Samaa juttua jauhaa puhelimessa kavereilleen ja veljelleen. Tai sitten kehuu minulle miten hienosti hoiti jonkun kotijutun tms. Jos alan puhumaan muusta aiheesta, niin hän aina kääntää puheen siihen miten paras ja ainutlaatuinen ihminen hän itse on ja juuttuu kertoilemaan siitä loputtomia esimerkkejä, ei oikein edes huomaa vaikka en enää kommentoi niihin mitään. Mikä ihme häntä vaivaa? Onko tämä joku keski-iän kriisi? Alan olla todella rasittunut, kun hän ei enää kuukausiin ole puhunut mistään muusta kuin omasta ainutlaatuisuudestaan.
Kommentit (20)
Haaveileeko moottoripyörästä? Jos niin kriisi on pahasti päällä
Mun mieheni on aina ollut tuollainen. Kehuu itseään jatkuvasti ja kokee olevansa joka asiassa hyvä t. Ammattivalittaja
Mitä hän sanoi kun kerroit, että olet huolissasi hänen muuttuneesta käytöksestä?
Hän on alkanut hahmottamaan omia tarpeitaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän sanoi kun kerroit, että olet huolissasi hänen muuttuneesta käytöksestä?
En ole huolissaan hänen käytöksestä. Olen vain rasittunut siitä. Olen kyllä muuten kysellyt paljonkin, että onko kaikki ok ja mitä hänelle kuuluu, mutta ei hän siihen mitään erikoista sano. Ap
Shapeshifter on ottanut miehesi hahmon. Sori vaan .. menetit miehesi.
Zinccis
Kun luonne totaalisesti muuttuu ja hän käyttäytyy kuin olisi eri ihminen.
Occamin partaveitsi. Vastaus on se todennäköisin vaihtoehto.
Zinccis
Kyllähän noita pienimunaisia itsetunto-ongemaisia pikkumiehiä on suomi täynnä jotka kärsivät alkoholi ja mielentervysongelmista. Ei niillä ole oikein enää muuta kuin työn rippeet jäljellä kaikki muu on muuttunut heidän käsissään pskaksi
Voi hyvin olla keski-iän kriisin oireilua. Syvältä mielestä voi pukata pintaan kyseenalaistamista siitä, onko elänyt elämänsä niin kuin oikeasti pohjimmiltaan tahtoo: onko oikea työ, ammatti, elämäntapa, asuinpaikka jne. Mutta ei vielä uskalla oikein miettiä niitä läpi vaan takertuu työhönsä ja vakuuttelee itselleen ja muille että on siinä ihan korvaamaton huippu.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla keski-iän kriisin oireilua. Syvältä mielestä voi pukata pintaan kyseenalaistamista siitä, onko elänyt elämänsä niin kuin oikeasti pohjimmiltaan tahtoo: onko oikea työ, ammatti, elämäntapa, asuinpaikka jne. Mutta ei vielä uskalla oikein miettiä niitä läpi vaan takertuu työhönsä ja vakuuttelee itselleen ja muille että on siinä ihan korvaamaton huippu.
Jotain tämän tapaista ajattelinkin. Koskahan voi odottaa, että se loppuu? Ap
Alitajuisesti yrittää viestittää, että ansaitsee jotain parempaa kun on niin hyvä mies.
Ero voi olla vain ajankysymys. Älä ylläty, jos näin sattuu käymään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tämän tapaista ajattelinkin. Koskahan voi odottaa, että se loppuu? Ap
1-3 vuotta tuntuu usemmilla kestävän, ja sinä aikana kriisioireilu voi muuttaa moneen kertaan muotoaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni on aina ollut tuollainen. Kehuu itseään jatkuvasti ja kokee olevansa joka asiassa hyvä t. Ammattivalittaja
Luulen, että aloittajan mieskin on aina ollut tuollainen, mutta se on alkanut nyt vasta ärsyttämään. Siihen mihin joskus rakastastut, joskus kyllästyt.
Vierailija kirjoitti:
Alitajuisesti yrittää viestittää, että ansaitsee jotain parempaa kun on niin hyvä mies.
Ero voi olla vain ajankysymys. Älä ylläty, jos näin sattuu käymään!
Tämäkin voi olla, en osaa yhtään sanoa. En tosin tiedä mitä parempaa hän nyt luulee sitten saavansa, koska kuitenkin olen hänen tähän astisista naisista paras kun minut hän kerran valitsi eikä ketään niistä muista. Hän on itse jo kaljuuntuva, ylipainoinen, uupunut ja matalapalkka-alalla oleva kahden pienen lapsen isä, joten ei ehkä mitään kiirakorpea nyt saa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että aloittajan mieskin on aina ollut tuollainen, mutta se on alkanut nyt vasta ärsyttämään. Siihen mihin joskus rakastastut, joskus kyllästyt.
Olen varma siitä, että ei ole kanssani ollut aina tuollainen. Toki voi olla, että on vain piilottanut sen piirteen minulta. Olemme olleet 7 vuotta yhdessä, sen ajan kuka tahansa voi piilottaa luonnettaan jos haluaa. Ap
Miehesi ei ole enää miehesi. Shapeshifter se on.
Zinccis
Vaikea uskoa, mutta näin asia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otan huumorilla ja naureskelen vain, kun mieheni kuvittelee olevansa joka asiassa hyvä. Tuskin ap. n mies on aina näin kuvitellut. T. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noita pienimunaisia itsetunto-ongemaisia pikkumiehiä on suomi täynnä jotka kärsivät alkoholi ja mielentervysongelmista. Ei niillä ole oikein enää muuta kuin työn rippeet jäljellä kaikki muu on muuttunut heidän käsissään pskaksi
Muissa maissa tätä ongelmaa ei tietenkään ole. Sinulla on varmasti vankka todistusaineisto tästä.
Miksi pelkäät miehiä?
Mitä hän on sanonut, kun olet tästä hänen kanssaan keskustellut?