Kuinka kaukana asut siitä paikasta missä synnyit?
Kommentit (853)
Helsingissä synnyin, Vantaalla asun nyt.
Vierailija kirjoitti:
N. 20km? Synnyin Kangasalla ja asun Tampereella Hervannassa. Välissä toki sit asunut Amerikassa pienenä kun isä meni sinne töihin, Porissa ja Lempäälässä mutta nyt 16vuotta asunut omillani Hervannassa. Paras paikka, Tampere yleensäkin.
N31
Asun myös Hervannassa (17 v just täyteen). Vanhempieni kotipaikka oli 80 km koilliseen vaikka kävin syntymässä Tampereen keskussairaalassa.
Hauska yksityiskohta. Lapsuudenkodistani on alle 2 km maatilalle jonne sukuni saapui 1506. Eli muutin monta kertaa enemmän yhdessä päivässä kuin sukuni 500 v aikana yhteensä.
8,611 valovuotta. Synnyin Siriuksessa siis. Olen täällä salaisessa tehtävässä. Kaikki vanhempani ovat vielä elossa paitsi yksi mutta 3.luokan kuhnureilla onkin tapana elää vauhdikkaasti ja kuolla nuorena.
Hauska! Syntymäsairaalaan on matkaa 2,5 km kävelyteitä pitkin, linnuntietä vähemmän. Synnyinkotiin matkaa alle 10km. Enkä edes asu pienellä paikkakunnalla, vaan ihan pääkaupunkiseudulla. Olen koko elämäni asunut samassa kaupungissa, vaikka muuttoja alkaa olla kymmenkunta. Onneksi lapsuuden lomat on saanut viettää isovanhempien luona, niin ymmärtää että elämää on muuallakin. :D
Noin 10 km päässä asun nyt siitä missä synnyin v 1975.
Reilu kilometri tietä pitkin. Metsäpolkua pitkin puolet siitä.
Minulla on n. 30 km matkaa. Ja joskus kieltämättä on hiukan ollut sellaisia ajatuksia, että olenkohan saanut aikoinaan trackerin kehooni synnytyssairaalassa. Nimittäin aina, kun olen muuttanut kauemmaksi, olen saanut vaikka mitä terveysongelmia.
Nytkin olen kirjoilla etelä-Euroopassa, mutta vietän aikaa jonkin verran synnyinseudulla. Täällä Lapin läänissä on muuten maailman eniten skitsofreniaa, tiesittekö tämän faktan..
4-5 km:n päässä nykyään. 1-18-vuotiaana asuin noin 300 km:n päässä siitä paikasta, jossa synnyin. Palasin synnyinkaupunkiini, kun lähdin 18-vuotiaana opiskelemaan yliopistoon.
Olenkohan vastannut tähän ketjuun jo? Joka tapauksessa asun nyt 92 kilometriä etelään syntymäpaikastani.
216km, ja suurin toiveeni päästä jo takaisin.
Noin 1400 km on matkaa