Kuinka kaukana asut siitä paikasta missä synnyit?
Kommentit (853)
Oisko joku 230 km. 3,5 h pääsen julkisilla perille. Autolla puolta tuntia nopeammin.
Ikää 46, samas kaupungis eläny koko ikäni. Nykyisestä kodistani matkaa sairaalaan jossa synnyin on noin 3 km.
87-vuotiaana muutin samalle seudulle, missä syntymäkotini paikka on. Vielä en ole jaksanut rollalla mennä katsomaan, vieläkö istuttamani kukat ovat lisääntyneet, vaikka olen niitä käynyt hakemassa jokaiseen kotiini vuosikymmenten aikana. Toiveissa on saada tämänkin rivitalon pihaan muutama kestoperenna. Kunhan helle hiukan hellittää!
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä muuttanut pois kotipaikkakunnalta. Lapsuuden kotini on 4km päässä. N38.
En minäkään ole muuttanut pois syntymäkotikunnastani jossa olen asunut koko ikäni. Olen sen sijaan syntynyt Helsingissä, missä en ole koskaan asunut, Helsinki on merkitty syntymäpaikakseni, kuten kuuluukin.
Tarpeeksi kaukana. Tuhansien kilometrien päässä. Mieleenkään tullut koskaa jäädä Suomeen, saati sit jonnekki omalla kotikylälle. Maailma on paljon isompi paikka.
Muutin vuosi sitten syntymäpaikkakunnalleni ja asun tällä hetkellä noin 0,5km päässä synnyinkodistani. Synnyinkodissani asuin elämäni viisi ensimmäistä vuotta, 43 vuotta muualla ja nyt siis palasin takaisin 'kotikonnuille'.
liian kaukana
kaipaan kotikaupunkiini
mutta lasten (koulujen, kaverien ja ex-miehen/yhteishuoltajuuden) vuoksi olen täällä.
juureton olo
Synnyin Turussa ja asuttiin Martin alueella. Nyt asun Helsingin Lauttasaaressa.
600 km, mutta tämähän ei kerro kyllä mistään mitään.
Asuinpaikkani ja synnyinsairaalani välinen etäisyys 22,5 km. Kaukaisin piste jossa olen asunut syntymäpaikastani on 2185 km. Aion asua nykyisessä kodissani koko loppuelämäni.
Synnyinpaikastani noin 10 kilometrin päässä mutta silloisesta kotikaupungissa noin 200 kilometriä. Minulla oli kiire maailmaan ja vanhempani olivat matkalla kun tuli kiire sikäläiseen sairaalaan. Tuli siis minulla nuorena tutustuttua myöhempi kotikaupunki ja työpaikkakin.
Sairaalasta muutama kymmenen metriä, synnyinkodista 67km.
En osaa arvioida matkan pituus.Mutta jokeri pussinumerolla 560 . Matkan pituus on maksimi 20 minuttia.Kävellen noinko 1h.? Hittaasti metsän kautta hieman oikaisten.Valitetavsat lapsuuskotini talo purettu kuin koko maisema muttunut kerrostaloja,kerrostaloja kerrostaloja.Eli lapsuu koti maisemaa ei ole enää.