Kuinka kaukana asut siitä paikasta missä synnyit?
Kommentit (853)
2,5km.
Olen asunut ympäri maailmaa, mut elämä ja rakkaus heitti takaisin tänne.
Mitä jos on syntynyt Australiassa?
Vierailija kirjoitti:
Australiassa syntyneet ovat vahvimmilla tässä kisassa, jos pisintä matkaa etsitään.
Jos syntyi Australiassa..
960 km, ei pysytä tässä maassa.
600km. Siskoni on päässyt vain 50 metrin päähän.
Jos sairaalaa tarkoitat, niin 30 km. Jos sitä kotia, jossa asuin ensimmäisenä, niin alle kilometri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkaa synnyinpaikkakunnalle on nykyään melko tarkkaan 557 km. En tapaa vanhempiani kuin kerran vuodessa. Mentiin kerran viisivuotiaan kanssa käymään. Hän kysyi, miksi mummo ja ukki eivät käy meillä. Vastaus oli, että kun teille on niin pitkä matka. Muksu vastasi, että ihan yhtä pitkä matka meillä on tänne. Sain kuulla kunniani nenäkkäästä kakarasta.
Ihmiset on tietenkin erilaisia, mutta itse näin 60v on pakko sanoa, että enää ei jaksa lähteä esim. pitkille kyläilyreissulle samalla tavalla kuin esim vielä 40 vuotiaana. lisäksi omistan nykyään koiran, jolla on matkapahoinvointia, eikä siihen täysin pahoinvointilääkkeet auta, joten reissaaminen jää vähälle.
Itsekin reissasin nuorena ja lasten kanssa mummolaan noin 400km päähän monet kerrat vuodessa, mutta ei tullut mieleenkään, että iäkkäät vanhempani olisivat sitä samaa resuamista jaksaneet.
Toisaalta miehen vanhemmat asuivat noin 2km meistä ja appi kävi meillä varmaan kerran kylässä ja anoppi puolipakolla lasten synttäreillä joitakin kertoja. Silti me kävimme heillä usein ja mies lähes päivittäin.
Jotkut vaan on huonoja lähtemään kotoaan. Se heille suotakoon, eikä oteta sitä henkilökohtaisesti. Kuitenkin kyseessä omat tai puolison vanhemmat, ja muuten kultaisia ihmisiä, vaikkakin huonoja kyläilemään.
Varmaan näinkin joidenkin kohdalla, mutta vanhempani matkustelivat kyllä tuossa vaiheessa siellä sun täällä. Muutenhan olisin toki sanonut lapselle, että eiväthän mummo ja ukki jaksa enää reissata. Kerran äitini oli käynyt paikkakunnalla, jossa asuimme jonkin harrastusporukan kanssa. Kertoi minulle, että kävin siellä ja ajattelin, että olisin pyytänyt sinut käymään siellä missä olimme, mutta en halunnut muiden näkevän, kuinka vanha tytär minulla on.
Olen asunut Kys:stä (entinen Kyks) 65 km, 70km, 2 km, 5km ja nyt 320 kilometrin päässä ja menisin etemmäksikin mutta on meri vastassa.
Vain luuserit kehuvat asuvansa ulkomailla. Minä asun avaruudessa. Etäisyyttä maapallolta avaruusasemalle ei tosin muutamaa sataa kilometriä enempää ole, joten melko lähellä kotia tässä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
N. 1000 km Suomesta poispäin.
Minä taas 1000 km Suomeen päin.
Ihmiset on tietenkin erilaisia, mutta itse näin 60v on pakko sanoa, että enää ei jaksa lähteä esim. pitkille kyläilyreissulle samalla tavalla kuin esim vielä 40 vuotiaana. lisäksi omistan nykyään koiran, jolla on matkapahoinvointia, eikä siihen täysin pahoinvointilääkkeet auta, joten reissaaminen jää vähälle.
Itsekin reissasin nuorena ja lasten kanssa mummolaan noin 400km päähän monet kerrat vuodessa, mutta ei tullut mieleenkään, että iäkkäät vanhempani olisivat sitä samaa resuamista jaksaneet.
Toisaalta miehen vanhemmat asuivat noin 2km meistä ja appi kävi meillä varmaan kerran kylässä ja anoppi puolipakolla lasten synttäreillä joitakin kertoja. Silti me kävimme heillä usein ja mies lähes päivittäin.
Jotkut vaan on huonoja lähtemään kotoaan. Se heille suotakoon, eikä oteta sitä henkilökohtaisesti. Kuitenkin kyseessä omat tai puolison vanhemmat, ja muuten kultaisia ihmisiä, vaikkakin huonoja kyläilemään.