Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lekuri kirjoitti että olen obeesi

Vierailija
02.02.2020 |

Obeesi nuori nainen. Ja suositteli ravitsemusterapeuttia samassa tekstissä. Huhhuh

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos menee lääkäriin vaikka murtuneen ranteen takia, niin ei ylipaino siihen vaikuta.

Mutta jos lääkäri samalla käynnillä havaitsee jonkin muunkin ilmeisen ongelman (kuten huomattavan ylipainon), niin hänen kuuluukin asiasta mainita ja suositella hoitoa myös siihen.

Vierailija
22/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos menee lääkäriin vaikka murtuneen ranteen takia, niin ei ylipaino siihen vaikuta.

Mutta jos lääkäri samalla käynnillä havaitsee jonkin muunkin ilmeisen ongelman (kuten huomattavan ylipainon), niin hänen kuuluukin asiasta mainita ja suositella hoitoa myös siihen.

Höpsistä. Usein on maininta lihavuudesta tehty muuten vain, ilman että olisi otettu edes puheeksi vastaanotolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin valittamaan lonkkakipuja ja ne todettiin rtg- kuvissa nivelrikoksi, niin lääkäri kirjoitti että olen normaalipainoinen. Tähän diagnoosiin mielestäni oleellinen tieto. Mahdollinen leikkaus helpompi tehdä jne.

Jos olisin ylipainoinen sekin olisi varmasti kirjattu.

Vierailija
24/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin velvollisuus on huomauttaa huomattavadta ylioainosta, koska siitä voi aiheutua monia muita haittoja.

Vierailija
25/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lolz ei kuulu haukkua läskiksi lolzzz

Vierailija
26/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voisin kirjottaa omakantaan lääkäristä että hän on kuvittelee olevansa Jumalasta seuraava eikä voi antaa reseptiä koska Jumalaa pitää kuunnella. Ja hän vain tietää mikä mulle sopii. Erittäin obeesi migrokikkeli lääkäri.

Vierailija
27/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkärin olisi mielestäsi pitänyt kirjoittaa?

Vierailija
28/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 'obeesi' (BMI 30-34) oli ihan asiallinen ilmaisu lihavuudelle. Et kuitenkaan ole 'morbidi obeesi' (BMI 35-40 tai >40) eli eikö se ole hyvä asia?

BMI 35 on morbidi vain, jos siihen liittyy obesiteetista johtuva sairaus. Terve ihminen on morbidi obeesi lähtien BMI-luvusta 40.

Vierailija
29/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sun painoideksi on?

Vierailija
30/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä on käsketty puuttumaan Suomen ylipaino-ongelmaan, joka pahenee koko ajan. Monelle saattaa olla ihan hyvä herätys jos on kuvitellut olevansa vain vähän pyöreähkö ja onkin jo terveyttä uhkaavan ylipainoinen- erityisesti tähän syyllistyvät vanhemmat miehet, jotka ovat yhä armeijapainostaan ylpeitä, eivätkä huomaa, että nuoruuden lihakset ovat valuneet vatsakumpuun.

Vierailija
31/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veri suoni tulppa. Paha riski keski ikäisille suomalais ihmisille ja varsinkin yli painoisille sohva perunoille.

Lähden ostamaan röstiperunoita.

*rösti perunoita

*rösti perunia

Olipa keran vars joka rösti trilta perunia.

Vierailija
32/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 'obeesi' (BMI 30-34) oli ihan asiallinen ilmaisu lihavuudelle. Et kuitenkaan ole 'morbidi obeesi' (BMI 35-40 tai >40) eli eikö se ole hyvä asia?

BMI 35 on morbidi vain, jos siihen liittyy obesiteetista johtuva sairaus. Terve ihminen on morbidi obeesi lähtien BMI-luvusta 40.

Ei ole tämän tutkimuksen mukaan http://www.finnanest.fi/files/jaakola_morbidin.pdf

Vierailija
33/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat on housuissas

Vierailija
34/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tämän tutkimuksen mukaan http://www.finnanest.fi/files/jaakola_morbidin.pdf

Öö... kyllä, edelleen. Jos luettaisiin kaikki >35, ei tämäkään linkittämässä tutkija kirjoittaisi ”35-40 TAI >40”.

Tässä myös toinen lähde:

”An individual is considered morbidly obese if he or she is 100 pounds over his/her ideal body weight, has a BMI of 40 or more, or 35 or more and experiencing obesity-related health conditions, such as high blood pressure or diabetes.”

https://www.urmc.rochester.edu/highland/bariatric-surgery-center/questi…

Vierailija
35/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi että olen alkon käyttäjä. Minä sanoin että itse olet pirtu-ukko.

Vierailija
36/37 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lihavuus siis sellainen terveydentila, johon lääkärin ei tule kiinnittää mitään huomioita eikä suositella hoitoa?

Vierailija
37/37 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morbidaalisesti obeesi eli hengenvaarallisesti lihava?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä