Bussiin viereen istuminen
Miksi puolityhjässä bussissa ihmiset änkeävät viereen istumaan, vaikka paikkoja on vapaana? Coronaviruksen aikana luulisi jokaisen haluavan omaa tilaa? Tänään ärsytti, kun bussissa oli vapaita paikkoja, niin viereeni tunki nainen, joka niiskutti koko ajan.
Kommentit (18)
Joo todella ärsyttävää, kerran yksi nainen änki tahalleen viereeni vaikka mulla oli monta kassia ja muualla oli kokonaan tyhjäkin penkkirivi.
Minä ihmettelin joskus Burger Kingissä, kun puolityhjässä ravintolassa pöytääni tuli istumaan kolme kiinalaisturistia. Ihan kuin niille olisi opetettu, että pöydät täytetään järjestyksessä. Suomalainenhan menee ventivieraan viereen istumaan tai pöytään syömään vain viimeisessä hädässä.
Ihmettelen myös sitä, että puolityhjässä bussissa ängetään viereen räkimään ja yskimään. Miksi ei voi istua niille tyhjille paikoille? Inhoan, kun joku vieras änkeää istumaan viereeni. Varsinkin joku ylilihava, joudun änkeämään ikkunaa vasten ja en voi edes puhelinta selata, kun tämä lihava työntää minut niin pieneen tilaan.
Kulttuurikysymyksiä nämä. Muistan kuinka joku kertoi ahdistuneensa, kun oli bussin ainoa matkustaja. Sitten tuli toinen ja istui hänen viereensä ja istui siinä koko matkan, vaikka muualla oli tyhjää. Tämä toinen oli intialainen, sille kai oli selvää, että menen tuon toisen viekkuun ettei kummankaan tarvi olla yksin :-D
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin joskus Burger Kingissä, kun puolityhjässä ravintolassa pöytääni tuli istumaan kolme kiinalaisturistia. Ihan kuin niille olisi opetettu, että pöydät täytetään järjestyksessä. Suomalainenhan menee ventivieraan viereen istumaan tai pöytään syömään vain viimeisessä hädässä.
Ja tiedät, että he oli kiinalaisia, koska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan hänellä on silmät päässään.
Bussissa istuessa on järkyttävää, kun penkkitila on niin ahdas ja näet jonkun lihavan tulevan bussiin, niin toivot, että älä istu viereeni. Tietenkin tämä lihava istuu viereesi ja joudut liiskautuneena istumaan ikkunaa vasten. Et voi edes kännykkää selata, koska tämä vierustoveri vie kaiken tilan. Toivot, että tämä iso ihminen jäisi seuraavalla pysäkillä pois. Kesällä, hellepäivänä meinaa kuolla, kun joutuu ikkunan vieressä istumaan jonkun läskin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan oli, en sitä epäile. Monilla on.
Mutta oliko ne jotenkin kiinan lippujen peitossa, vai mistä näki kansalaisuuden?
Itse lasken aina bussissa käden viereen istuvan reidelle ja tuijotan intensiivisesti hymyillen häntä silmiin.
T. M42, 194cm / 105 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta oliko ne jotenkin kiinan lippujen peitossa, vai mistä näki kansalaisuuden?
No jos sinä et tunnista kiinalaisia niin se on sinun kyvyttömyyttäsi, mutta turhaa siitä on lähteä yleistämään. Suomessa on aasialaisturisteja lähinnä kiinasta ja japanista, sekä jonkin verran vietnamilaisia pysyväisasukkeja ja nuo kaikki kansanryhmät erottaa toisistaan noin 0,2 sekunnin vilkaisulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se ääntelee kuin ankka, kävelee kuin ankka ja näyttää ankalta, niin kai se silloin on (Pekingin) ankka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sinä et tunnista kiinalaisia niin se on sinun kyvyttömyyttäsi, mutta turhaa siitä on lähteä yleistämään. Suomessa on aasialaisturisteja lähinnä kiinasta ja japanista, sekä jonkin verran vietnamilaisia pysyväisasukkeja ja nuo kaikki kansanryhmät erottaa toisistaan noin 0,2 sekunnin vilkaisulla.
Okei, no te kaikki muut olette sitten ihan tosi taitavia. Hienoa teille.
Mä en pystyisi kyllä varmuudella sanomaan, mistä Aasian maasta joku on pelkän ulkonäön perusteella.
Kielen perusteella kyllä, koska ainakin japani erottuu muista, mutta en naaman tai vaatteiden.
Tai sitten te vaan luulette tietävänne, ettekä tiedä... mutta ei siitä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Bussissa istuessa on järkyttävää, kun penkkitila on niin ahdas ja näet jonkun lihavan tulevan bussiin, niin toivot, että älä istu viereeni. Tietenkin tämä lihava istuu viereesi ja joudut liiskautuneena istumaan ikkunaa vasten. Et voi edes kännykkää selata, koska tämä vierustoveri vie kaiken tilan. Toivot, että tämä iso ihminen jäisi seuraavalla pysäkillä pois. Kesällä, hellepäivänä meinaa kuolla, kun joutuu ikkunan vieressä istumaan jonkun läskin vieressä.
Jostain syystä moni haluaa varta vasten istua minun, läskin, viereen, vaikka vapaina olisi monta paikkaa muidenkin vieressä. Olen pohtinut miksi. Minun viereeni mahtuu pienikokoinen istumaan hyvin, mutta jos siihen tuleekin vähän rotevampi normaalipainoinen nainen, niin onhan se epämiellyttävää olla kylki kyljessä. Itse jään mieluummin seisomaan keskitilaan, kuin menen kenenkään viereen istumaan, jollei ole ihan pakko. Silloinkin istun vähän käytävään päin, enkä rojahda toisen päälle, kuten joillakin normaalipainoisilla matameilla on tapana tehdä, ja samalla tökkiä kyynerpäillä kun selaavat kännykkäänsä.
Inhoan lihavia, jotka tunkevat viereen istumaan. Busseissa penkit ovat niin ahtaita nykyään. Kamalaa istua, kun lihava tunkee viereen. Istut ikkunan viereen tungettuna ja lihava työntää sinua niin, että et voi edes kännykkää käyttää.
Tuo on kyllä niin ärsyttävää.
Osalla ehkä sama ilmiö kuin parkkipaikalla. Jätät autosi johonkin kauemmas, missä väljää ja vapaata lääniä piisaa. Kun tuut takaisin, niin joku on tietty parkkeerannut ihan kylkeen kiinni. Kiva täyttää "järjestyksessä"?
Osalla, etenkin naisilla, ehkä voisi bussissa olla kyseessä pelko, että joku ihme hyypiö tulee heidän viereen, jos istuvat tyhjälle penkkiparille? Viereen istumalla voivat itse vähän valita, että vierustoveri olisi joku "kunnollinen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, no te kaikki muut olette sitten ihan tosi taitavia. Hienoa teille.
Mä en pystyisi kyllä varmuudella sanomaan, mistä Aasian maasta joku on pelkän ulkonäön perusteella.
Kielen perusteella kyllä, koska ainakin japani erottuu muista, mutta en naaman tai vaatteiden.
Tai sitten te vaan luulette tietävänne, ettekä tiedä... mutta ei siitä sen enempää.
Kuten sanottua, älä yleistä omasta kyvyttömyydestäsi. En ole koskaan tavannut ketään joka ei erottaisi kiinalaista japanilaisesta 99,99% tapauksista. Inkkarit, pakit ja muut sen suunnan porukat ovat paljon sekalaisemman näköistä seurakuntaa, sen ymmärrän jos ne sekoittaa keskenään.
Kerran meinasin pyörtyä bussissa, kun hellepäivänä viereeni istui isokokoinen nainen. Jouduin tunkemaan itseni ikkunaa vasten, aurinko paistoi bussin ikkunasta ja meinasin oksentaa. En halua haukkua isoja ihmisiä, mutta ihmettelen bussien liian pieniä penkkejä. Miksi penkit ovat niin ahtaita, että vierelle ei mahdu istumaan edes normaalipainoinen ihminen. Kesähelteellä kidutusta, kun joutuu ikkunapaikalla suorassa auringonpaisteessa kököttämään puristuksissa, pystymättä edes liikkumaan.
Jos se himoitsi sua