Mummi säästänyt paljon mun vanhoja leluja. Antaa niitä
nyt meille. Kaikki paikat pursuaa muutenkin tavaraa.... Pahastuu, jos heitän menemään/en ota vastaan. Jos sanon, ettei mahdu, niin sanoo sitten oikein marttyyrimäisesti, että " pittää sitte heittää roskiin" . Huoh... Ja sitten otan ne tänne. Tai sitten antaa lapsilleni kysymättä ensin minulta. Ei meille oikeasti mahdu.
Mua suututtaa, että muut ihmiset täyttää meidän kodin. Ihan sama, mihin katsoo, niin tuntuu, että hukutaan tavaraan. Ja sellaiseen, mitä ei voi panna pois, kun joku pahastuu/loukkaantuu... Muistaa sitten vuosia. Tää on kuitenkin mun elämä ja mun koti! Että sitä voi vielä 30-kymppisenä olla tällainen " joojoo" -ihminen.
Kommentit (36)
jo " kierommin" . Mummi esittelee lelut lapsille tai antaa suoraan. Eipä siinä sitten ehdi hätiin:(
nykyisin lapset leikkivät jokseenkin erilaisilla leluilla kuin 30 vuotta sitten...??
Äidiltänikin on nukenvaunut ja nukke ainakin. En voisi kuvitella heittäväni noita pois. Päinvastoin. Meinaan laittaa säästöön edelleen ja todella loukkaannun, jos aikanaan lapseni lapsille ei anneta. Lapseni on nyt neljä ja nauttii vanhoista leluista täysillä. Ovat ihan hyvässä kunnossa vielä.
No, olin sitten kiittämätön ja tyhmä tai en, niin silti on kyse minun kodistani. Aikuisen ihmisen kodista, joka minulla ja perheelläni on oikeus " täyttää" omien tarpeidemme mukaan. En minäkään voi tulla säätämään toisten koteihin eikä mulla ole tarviskaan. En pysty olemaan onnellinen tämänkaiken tavaran keskellä.
Vierailija:
Meinaan laittaa säästöön edelleen ja todella loukkaannun, jos aikanaan lapseni lapsille ei anneta.
Ei uusia leluja kannata heittää roskiin. On paljon lapsia, joilla ei ole leluja. Eli lelut eteenpäin. Ja kai ap saa valita, mitkä lelut jää lapsilleen ja mitkä ei. Älä ap välitä (tai ainakin yritä olla välittämättä) äitisi kommenteista. Tee niin kuin parhaaksi näet. Tuskin äitisi lakkaa sinulle puhumasta vaikka annatkin osan leluista pois.
Mun vanhoja ovat esim: legot, nukkekoti kalusteineen, show-view -kiekot, leimasimet, palapelit, satukirjat, hakka-lelu, nukensänky vuodevaatteineen, lasten astiasto, lasten pöytä ja tuolit, puiset ukot autossaan, ilmaan nouseva vedettävä " hyrrä" , pihakrokettipeli, sulkapallopeli. Mikään näistä ei ole vanhanaikainen, vaan kaikkia valmistetaan samoja tai vastaavia.
Myönnän, että pehmolelut ovat vähän nuhjuisia ja niitä olen ostanut uusia. Myös vauvanuken olen ostanut uuden. Lelupesukone ja jääkaappi ovat uusia. Nukkekotiin on nyt jotain uusia kalusteita. Siinä lähes kaikki uudet jutut, mitä on ostettu.
dvd-levyjä tietenkin on paljon uusia ja aikanaan ostamme myös pelejä.
Äitini on muuten säästänyt myös minun vanhoja vaatteitani ja kantaa meille myös niitä. Pidän kyllä retrosta, mutta...
Just tuossa pyörittelin mun vauva-aikaisia froteehousuja... Muutakn löytyy, mutta niitä ei onneksi hirveästi.
Ja liinavaatekaappi on pullollaan virkattuja liinoja. Ei käytetä ikinä.
Miksei ole tehty niin, että otettu ne vanhat hyväkuntoiset ja sitten ostettu lisää uusia, mikäli on ollut tarvetta.
AP; oletkohan minun kauan kadoksissa ollut salainen sisareni...? ;)
Ottakaa huomioon, että äitinne ovat mitä ilmeisemmin eläneet pula-ajan aikana. Silloin säilytettiin kaikki. Otatte vastaan ja kiitätte. Annette eteenpäin tai jätätte. Älkää tehkö liian suurta numeroa. Myykää kirpputorilla, tienaatte samalla.
Hän ei koskaan jaksanut odottaa että minulla olisi lapsi. Hän jakoi leluni veljensä lapsille. Nyt ei ole mitään jäljellä. Kaikki mennyttä. Olisi edes jonkun pienen jutun jättänyt minun lastani varten säästöön.
Tasan ei käy onnenlahjat taaskaan.
Synttäreille melkein kaikki tuo leluja. Joulut on ihan mahdottomia sen lelujen suhteen.
Viime synttäreistä meille mieheni kanssa jäi paha mieli, kun oli oikein materia-kilpailun oloiset. Molemmat mummot toivat useampia lahjoja. Eikö yksi olisi riittänyt? Sitten samalla joku saattaa tuoda myös pikkusisarelle, ettei tälle tule paha mieli. No entäs sitten, kun muksut kipeänä? Eiköhän mummot halua lohduttaa leluilla!!
Tuota pula-aikaa olen itsekin ajatellut.
Miksi turhaan olet ostanut niin paljon uusia, että vanhat ei mahdu. Ne vanhat olisivat ihan asiallisia olleet vielä. Omaa tyhmyyttä, kun olet uusia ahnehtinut ostamaan. Heitä ne uudet roskiin.