Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset tulevat haukkumaan, kun erityislapsi ei tottele ja on turvavaljaissa

Vierailija
01.02.2020 |

Tekisi mieli huutaa, että painukaa V. Tuun siitä määkimästä. Tätä se on joka päivä. Lapsi näyttää normaalilta.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuda pois!

Vierailija
2/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuda pois!

Tulee poliisit ja lastensuojelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamioi valjaat heijastinvaljaiksi, niin kukaan ei ihmettele.

Vierailija
4/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Jotkut ovat niin ajattelemattomia. Valjaat ovat lapsen turvallisuudeksi.

Vierailija
5/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea on tätä porukkaa, joka tulee kaupassa kommentoimaan ventovieraille milloin mistäkin? En ole koskaan nähnyt tällaista tilannetta.

Vierailija
6/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen?

Vierailija
7/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea on tätä porukkaa, joka tulee kaupassa kommentoimaan ventovieraille milloin mistäkin? En ole koskaan nähnyt tällaista tilannetta.

Et varmaan ole kohdannut rasismia tai ahdisteluakaan.

Mikä ei ole itselle usein tapahtuvaa, sitä ei välttämättä huomaa.

Eiköhän nämä huomauttelijat ole sen verran vajaita ja syrjässä itsekin, että niistä ei kannata piitata.

Vierailija
8/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se oudon näköistä jos lapsi on valjaissa kuin joku koira. Miksei voi vaikka pitää kädestä kiinni. En ole ikinä nähnyt valjaissa olevaa lasta, ei kait se kovin yleistä olekaan, niin ei ihmetytä jos ihmiset ihmettelee kun näkevät tuollaista.

Vierailija
9/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäinen?

4-vuotias

Vierailija
10/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ole kohdannut rasismia tai ahdisteluakaan.

Mikä ei ole itselle usein tapahtuvaa, sitä ei välttämättä huomaa.

Eiköhän nämä huomauttelijat ole sen verran vajaita ja syrjässä itsekin, että niistä ei kannata piitata.

En. Eiköhän sen huomaisi, jos joku alkaisi julkisella paikalla haukkua ja arvostella toista.

Vierailija
11/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokapuolella. Itse asun Uudellamaalla keskisuuressa kaupungissa, ja nuorena äitinä (20-vuotiaana) keski-ikäiset naiset kokivat oikeudekseen kommentoida kaikenlaista ikävää lapseen liittyen esim. jos lapsi alkoi kassajonossa kiukutella. Ilmeisesti iästäni oli kyse, olen nimittäin saanut lisää lapsi 30 vuoden molemmin puolin eikä silloin kukaan enää kommentoinut samankaltaisissa tilanteissa.

Vierailija
12/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaat on hyvä keksintö. Mulla ainakin tulee pitkänä ihmisenä selkä ja olkapää kipeäksi, jos joudun pitkiä aikoja lasta kädestä pitäen kuljettamaan. 

Vierailija
13/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se aika noloa, että ei hanskaa yhtä muksua. Sivilisaation pitäisi mennä eteenpäin, ennen osattiin paljon paremmin nämä jutut, mutta nykyään kaikki ovat ihan pullamössönä, kun jokin haaste tulee eteen, vaikkapa muksun kiukku. Häpeäisitte ihmiset ihan oikeasti. Me ollaan rauhanajan maassa, sosiaaliturva on pumpattu kattoon muuhun maailmaan verrattuna, koulutus on ilmaista, tulee puhdasta vettä, infrastruktuuri ja kaikki moderni teknologia on täällä. Miten pärjäisitte jossain puolustussodan maassa tai ilman vettä tai sairaaloita tai koulutusta tai mitään? Ihan oikeasti. Ajatelkaa. Ajatelkaa vaikka lasten nukkumaanmenon jälkeen. Jättäkää iltavarvit siipan kanssa väliin ja miettikää yhdessä tai yksin, jos siippaa ei kiinnosta. Ajatelkaa asioita. Puhumaan pystyy kaikki. Ajattelemaan... not.

Vierailija
14/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Tänään minulle tultiin kertomaan, etten osaa kasvattaa lapsia, kun kohtelen heitä koirina.

Vierailija
15/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämä lapsen erityispiirre joka vaatii valjaita, tai että valjaat edes auttavat?

Vierailija
16/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valjaat noin lähtökohtaisesti olisi paha juttu normaalillakaan lapsella? Vapaampihan lapsi siinä on liikkumaan kuin kädestä kiinni pidettäessä.

Vierailija
17/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille lapselle heijastinliivi missä lukee "olen erityislapsi eikä minua siksi voi kasvattaa".

Vierailija
18/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5 v lievästi cp-vammainen lapsi joka siis istuu vielä rattaissa sillointällöin, kun jalat rasittuu liiasta kävelystä (kääntyvät hiukan sisään) ja usein joku mamma kommentoi miten ”noin iso lapsi osaa jo kävellä!!!” Vastaan aina että hän on cp-vammainen kovaan ääneen, mamnat liukenevat paikalta vähin äänin :D mitä sitä peittelemään.

Vierailija
19/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut erityislapsi, mutta minulla oli noin kouluikään asti valjaat kun esim. käveltiin autotien reunaa. En ole tietääkseni traumatisoitunut(?).

Vierailija
20/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Tänään minulle tultiin kertomaan, etten osaa kasvattaa lapsia, kun kohtelen heitä koirina.

Noita tilanteita varten kannattaa opettaa lapsi haukkumaan samalla, kun nostaa jalkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä