Ahditus
Olen kysellyt kohtalotovereita täällä aiemminkin. Nyt kuukauden ajan ollut vaikea hengittää. Kaikki alkoi ihan yhtäkkiä, aloin haukkomaan happea, aukomaan ikkunoita, sydän hakkasi, tuntui että tukehdun. Tätä kesti ehkä puolisen tuntia, sen jälkeen paleli ja vapisutti. Tulkitsin tämän paniikkikohtaukseksi. Sen jälkeen ollut pysyvänä oireena hereillä ollessa oikeastaan kokoaikainen hengitysvaikeus. Välillä se kuristaa vain kaulalla, välillä kuristaa kaulaa ja keuhkoja. Kuitenkaan hengitystiheys ei nouse ja kukaan ulkopuolinen ei huomaa, että tunnen tukehtuvani. Voiko tällainen ahdistus jäädä päälle paniikkikohtauksesta? Yöllä nukun kuin tukki, ei oireita. Oire ei myöskään tunnu liikkuessa tai syödessä. Avaava astmalääke ei tähän oireeseen auta.
Kommentit (4)
Kiitos vastauksesta. Jos keskitän ajatukseni muualle, tunne on hetken pois. Kovasti joudun töitä tekemään tämän eteen. Tarkkailen itseäni koko ajan, mittaan sykettä jne. Viimeinen puoli vuotta ollut psyykkisesti todella raskas. Olen myös jatkuvasti huolissani jostakin. Omasta ja muiden terveydestä, aina pelkään oireiden takana olevan jotain vakavaa. Enkä ymmärrä miksi esim. nukkuessani hengitysvaikeus ja kuristava olo ei ole..
Ei ahdistukseen hengitysoireita liity
Lisää vertaistukea kaipailisin.. kuulostaako nämä minun oireet ahdistukselta? Onko kenellekään tuttua?
Jos lääkettä kaipaat, niin Propral auttaa, on beetasalpaaja. Muuten pitää taas opetella rentoutumaan ja luottamaan, että elämä voittaa. Pieni liikkuminen auttaa suakin, joten, jos kohtaus meinaa pukata päälle, liiku vähän, ns siivoa, tiskaa tms. Juo kylmää vettä. Laske, toistele mantroja tms.