Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö olemaan ammatissa, jossa päivittäin lasten kanssa tekemisissä..

Vierailija
31.01.2020 |

... Jos kärsit toistuvista keskenmenoista ja suurella todennäköisyydellä et tule itse saamaan omia lapsia?

Opiskelin tällaiseen ammattiin. Nuori ja tyhmä, kun olin. Koin työn henkisesti uuvuttavaksi ja aloin miettiä, jaksanko ammatissa kovinkaan pitkään. Monet kuitenkin ovat sanoneet, että paremmin ymmärtää, kun on omia lapsia. Jahkailun jälkeen päätettiin miehen kanssa hankkia lapsia, mutta vuosikausien yrityksen jälkeen lopputuloksena ei ole pahemmin toivoa. On niin rakenteellista vikaa kuin ongelmia sukusoluissa. Omien lapsien hankkiminen ei siis onnistu.

Tuntuu, että muutun vain päivä päivältä katkerammaksi ja olen alkanut saada paniikkikohtauksia töiden jälkeen. Lapset inhottavat. En siedä kavereiden hehkutusta raskaudesta ja perhe-elämästä. Olen täysin syrjäytynyt ihmissuhteista vapaa-aikanani. En kestä, kun näen perheitä, enkä siedä raskaana olevia naisia edes kassajonossa. Olisin varmaan katkera adoptiostakin, kun en omaa lasta kuitenkaan voi saada ja sukuni loppuu tähän. Eli siis täydellinen ihmisp**se.

Enkä enää tiedä, mitä tekisin. Opintotuki on loppu ja alalla on töitä. Mutta pääkoppa ei kestä ja se tuskin riittää syyksi vaihtaa alaa näin epävarmana työllisyysaikana. Ei ainakaan työkkärille.

Pystyisitkö olemaan ammatissa, jossa päivittäin lasten kanssa tekemisissä..

Vaihtoehdot

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielihyvin joi antaa vinkkejä, että mitähän tässä tekisi. Jojoa olen tullut harkinneeksi epätoivon hetkinä, mutta jos olisi jotain muuta. AP

Vierailija
2/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on muutakin kuin lapset. Yritä päästä asian yli ja etsi elämääsi jokin muu tarkoitus. On ihmisiä jotka kamppailevat elinikäisen sairauden kanssa, niin mietipä sitä. Jos olet muuten terve, niin sinulla on kaikki mahdollisuudet tehdä elämässäsi mitä vain haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että pystyn vastaamaan totuudenmukaisesti koska itselläni on lapsi.

Ehkä nyt tilanne on sinulle sen verran läheinen ja henkilökohtainen, että voisi olla parempi tehdä hetki jotain muuta. Myöhemmin tilanne voi olla toinen ja näet taas oman paikkasi lasten keskuudessa. Ehkä sitten niiden parissa joiden asiat ovat huonoiten?

Vierailija
4/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa voisin saada lapsia, käytännössä kuitenkaan en, ja pystyisin olemaan ja olen alan vaihtoa sellaiseen miettinytkin

Vierailija
5/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että pystyisin. Tai ehkä teinien (niin kuin nytkin), mutta ei "hoivausikäisten".

Vierailija
6/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsen enkä silti pystyisi olemaan töissä lasten kanssa. En kestäisi sitä meteliä.

Vierailija
7/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että pystyn vastaamaan totuudenmukaisesti koska itselläni on lapsi.

Ehkä nyt tilanne on sinulle sen verran läheinen ja henkilökohtainen, että voisi olla parempi tehdä hetki jotain muuta. Myöhemmin tilanne voi olla toinen ja näet taas oman paikkasi lasten keskuudessa. Ehkä sitten niiden parissa joiden asiat ovat huonoiten?

Muiden lasten kanssa työskentely on näyttänyt lapsi asioissa monia varjopuolia, minkä vuoksi lapsien hankinta muutoinkin viivästyi. Mutta ei siitä olisi ollut apua, jos yritystä olisi aloitettu aikaisemmin. Olisin edelleen lapseton. Varsinainen työelämä on käynyt siis raskaaksi muutoinkin, joten en tiedä.

Otetaanko nykyään edes kaupan kassalle töihin, jos ei ole allalta työkokemusta saati ammattitutkintoa lähemmäs 40-vuotiaana? Mihin minua edes huolitaan?

AP

Vierailija
8/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä olla lapsettomana töissä jossa puhutaan lapsista ja korostetaan niiden arvoa.

Vierailija
9/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uudelleenkouluttaudutaan 40 vuotiaana, kun työ, jota inhoaa ja joka ahdistaa, työllistää, rahat on - menneet lapsettomuushoitoihin ilman tuloksia ja on asuntolainaa niin pirusti? Pitääkö ottaa lainaa pankista opintoihin? AP

Vierailija
10/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
11/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö en todellakaan haluaisi työskennellä päivittäin lasten kanssa vaikka en saisikaan keskenmenoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä