Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipuilu toisessa tississä

Mitähän nyt
31.01.2020 |

Hei, onko kellään kokemusta tai ajatusta siitä, että toisessa tississä pitkäaikaisia kipuja? En ole imettänyt vuosiin enkä ole raskaana. Nämä kivut alkoi vuosi sitten, jolloin kipu oli niin kovaa, että vahvatkaan särkylääkkeet ei auttaneet. Särkyä, juilintaa, joskus kutinaa. Toisinaan särkee myös tissiin alapuolelta ja kyljestä kylkiluiden alueelta. Mitään kyhmyä en löydä. Kävin vuosi sitten mammossa ja ultrassa, eikä niissä näkynyt mitään. Kipu jatkui tämän jälkeen koko vuoden lievänä, ei kovin häiritsevänä. Nyt taas äitynyt kovaksi ja epätoivo iskee, että onko kuitenkin rintasyöpää, joka ei näkynyt vaan kuvauksissa vuosi sitten. Kipu on taas niin kovaa, että häiritsee unta, ja mahalla maatessa tuntuu kuin jokin painaisi kipeästi rinnassa. Kai se on taas mentävä kuvauksiin? Viimeksi tuntui, että lääkärit suhtautui vähän vähättelevästi, kun olen alle 40v., vaikka minusta oireet huolestuttavat! En haluaisi turhaan ravata kuitenkaan säteilyä ottamassa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla niska-hartiaseutu jumissa sieltä kipeän rinnan puolelta? Itsellä meni koko vasen puoli jumiin pahasti ja kipu säteili toiselle puolelle käteen, toiselle puolelle kasvoja ja myös rintaan. Hieronnan ja fysioterapian avulla kaikki oireet helpottui. Toki kannattaa ottaa aina vakavasti ja mennä uudestaan tutkimuksiin...

Vierailija
2/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samantyyppistä mutta liittyi hormonimuutoksiin ja kivut olivat rajoittuneet ihan tissiin itseensä ja kutina vain nännin alueella.

Sanoisin että parempi katsoa kuin katua, vaikka sitten yksityisellä. Eipähän vaivaa koko ajan mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mastopatia?

Mulla on se vasemmalla puolen tehden välillä kipuja koko vasemmalle puolen kehoa.

Enimmäkseen kuitenkin vasempaan rintaan, oviksen tai menkkojen aikaan tosi kipeä ja mikään särkylääke ei auta.

Vierailija
4/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy näytillä

Vierailija
5/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu on harvinainen rintasyövän oire, ainakin sillä tavalla, että rinnan jo kipuillessa ei vielä kuvauksissakaan löydettäisi mitään. Eli kyse tuskin on mistään vakavasta. Voi olla lihasjumi tai ihan hormonaalista kipua. Ainahan voit hakeutua lääkäriin, mutta en ihmettele jos eivät ole kovin huolissaan noilla spekseillä.

Vierailija
6/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla liittyi huonosti istuviin liiveihin.

Vierailija
7/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ajatuksistanne! <3 Olen jopa yllättynyt, että näinkin moni veikkaa ei-vakavaksi oireilun syytä. Ajattelin, että saisin heti enemminkin syöpätuomion.

-ap-

Vierailija
8/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Kirjoituksesi voisi olla kuin itseni kirjoittama! Koko oirekuvaus on täysin sama, yhdessä rinnassa kipua, kutinaa, kuumotusta ja pistelyä. Olin jo huolesta suunniltani, kunnes viikko sitten kävin rintojen ultrauksessa. Puhdasta näytti 😊 Uskon, että sinulla ei ole mitään vakavaa, koska olet jo tutkimuksissa käynyt ja siellä ei ole mitään ollut.

Vierailija
9/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imeminen auttaa.

-Hopeinen Setä

Vierailija
10/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee välillä käsistä lihakset niin jumiin, että pistää ja koskee rintaan, välillä tuntuu että sydämeen sattuu.

Voi heijastella myös selästä tai niska/hartiaseudusta. Koita hieroa hellästi ja venyttele.

Onko sulla paikkoja jumissa tai kipua muualla? Huimaako? Onko pääkipua?

Ei välttämättä ole vakavaa.

Vierailija
11/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä vähän väsynyt, kun luin, että kilpailu toisessa tississä. 

Vierailija
12/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiselän jumitus tuntui mulla pahasti kipuna rinnassa ja siinä alapuolella kylkiluiden kohdalla, ei välttämättä tuntunut edes selässä vaan heijastui rinnan kautta.

Vierailija
13/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä" kuulla, että on tuttua muillekin. Pelko vielä lisää varmasti tuntemuksia. Ja Googlettaminen myös! Googlessa on jos minkälaista tarinaa, joissa lopulta löytynyt jotain kamalaa oireiden takana. 😬 Olisi kyllä kiva vuoden kipuilun jälkeen tietää mikä siellä oikein oireilee, kun jokinhan on kuitenkin pielessä. Toivottavasti vain lihakset jumissa tms...pitkään ovat kyllä olleet sitten!!

Ap

Vierailija
14/14 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä" kuulla, että on tuttua muillekin. Pelko vielä lisää varmasti tuntemuksia. Ja Googlettaminen myös! Googlessa on jos minkälaista tarinaa, joissa lopulta löytynyt jotain kamalaa oireiden takana. 😬 Olisi kyllä kiva vuoden kipuilun jälkeen tietää mikä siellä oikein oireilee, kun jokinhan on kuitenkin pielessä. Toivottavasti vain lihakset jumissa tms...pitkään ovat kyllä olleet sitten!!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän