Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestänne sopiva palvelijamitoitus suomenruotsalaisille?

Vierailija
30.01.2020 |

Tällä hetkellä se on 19 palvelijaa per yksi ruotsinkielinen (eli jokaista ruotsinkielistä kohti pakkoruotsitetaan 19 palvelijaa ylläpitämään ruotsinkielisiä palveluita).

Onko tämä sopiva määrä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sekaisin. Pyri politiikkaan tai järjestä mielenosoitus jos asia noin vaivaa.

Tai tee kuin minä, opettele ruotsia ja hanki itsellesi ruotsinkielistä rahoitusta.

fyrk.fi

Vierailija
2/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sekaisin. Pyri politiikkaan tai järjestä mielenosoitus jos asia noin vaivaa.

Tai tee kuin minä, opettele ruotsia ja hanki itsellesi ruotsinkielistä rahoitusta.

fyrk.fi

Perustele!

Miksi et voinut ottaa kantaa palvelijamitoitukseen? Onko nykyinen taso sopiva vai pitäisikö olla pienempi tai suurempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen 195 cm. Kohtelias käytös ja hillitty siirtyminen.

Vierailija
4/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen 195 cm. Kohtelias käytös ja hillitty siirtyminen.

Nykyään on niin vaikeata löytää kunnollista (ja ruotsia puhuvaa) palvelusväkeä.

Vierailija
5/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa se on instituutiota ja akatemiaa valittaa "organisoidusti". Tälläistä opiskelua pitkälti alusta loppuun nirppa tissi emmeiltä.

Vierailija
6/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se määrä, mutta... Ahh... Se laatu.

Vierailija
7/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla suomenruotsalaiset palvelevat esimerkiksi verovirastossa suomenkielisiäkin. Jotenkin lapsellista tämä ap:n ”palvelijakeskustelu”. Jokainen tekee, mitä kykenee, leipänsä eteen. Asiakaspalvelu on vieläkin laillista Suomessa.

Vierailija
8/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä lailla suomenruotsalaiset palvelevat esimerkiksi verovirastossa suomenkielisiäkin. Jotenkin lapsellista tämä ap:n ”palvelijakeskustelu”. Jokainen tekee, mitä kykenee, leipänsä eteen. Asiakaspalvelu on vieläkin laillista Suomessa.

Yhteiskunnan tehtävä on tarjota palveluja eri vähemmistöille: kuuroille, sokeille, liikuntavammaisille, saamelaisille, ruotsinkielisille jne.

Mutta miksi VAIN ruotsinkielisten palvelemisesta on tehty jokaisen yksilön pakollinen velvollisuus niin, että jokaista ruotsinkielistä kohti tosiaan pakkoruotsitetaan 19 palvelijaa?

Miksi jokaista sokeaa kohti ei pakoteta 19 näkevää opiskelemaan pistekirjoitusta?

Miksi jokaista kuuroa kohti ei pakoteta 19 kuulevaa opiskelemaan viitttomakieltä?

jne.

Vierailija
9/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siihen iso joukko (ja iso kasa rahaa) tarvitaan tarjoilemaan jokainen yhteiskunnan nippeli ja nappeli erikseen pienelle ruotsinkieliselle vähemmistölle.

Vierailija
10/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fyrk.fi

Perustele!

Miksi et voinut ottaa kantaa palvelijamitoitukseen? Onko nykyinen taso sopiva vai pitäisikö olla pienempi tai suurempi?

Teet toistuvasti Vauvalle sanasta sanaan saman aloituksen. Tarvitseeko perustella enempää?

En ole asiakaspalvelija, olen yrittäjä. Olen ostanut Ruotsista ruotsin kielellä ruotsinkielisiä palveluita ja tehnyt sillä voittoa (eri juttu kuin se suomenruotsalainen rahoitus). Asun pääkaupunkiseudulla, ja minua palvelee jatkuvasti joukko ruotsinkielisiä asiakaspalvelijoita äidinkielelläni, suomeksi. Palvelija-ajatuskuviosi on vinksahtanut. Kysymykseesi ei voi vastata.

Vierailija
11/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset tuhat per yksi alkaisi sopia parhaalle ylimistölle. Toiv tuo menee läpi kun herra jotain ja laji ei mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän