Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyyppi, joka ajattelee, että kaikki työttömät ovat työttöminä tukien takia, on heikkolahjainen typerys

Vierailija
30.01.2020 |

Jokainen normaaliälyinen tietää, ettei kaikki työttömät ole yksinäisiä sosiaaliturvan varassa eläviä. Ei voi olla älyä tehdä mitään mutterinpyöritystä vaativampaa, jos ei tätä tiedä. Terveisin entinen työtön, joka sai työtä. Työttömien työhalusta on yksi vedenpitävä todiste: Me entiset työttömät, jotka ovat saaneet töitä. Asennevammaisuus oli ainakin omalla kohdallani suurin este. On vaikka millä mitalla minua pöljempiä tyyppiä, jotka eivät ole koskaan olleet työttömänä, heillä on ollut vain parempi tuuri.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmalla osalla taustalla vaikea lapsuus , sitten koulukiusaus jne

johtaa mielenterveydellisiin ongelmiin

Vierailija
2/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Mun kohdalla työttömyyteen vaikuttaa selkeästi ikä, olen 52v. Työhaluja olisi ja ihan terve, normaali ihminen olen. Masentavaa ajatella, etten enää koskaan pääse töihin. Pahalta näyttää. Jatkan silti työn etsimistä. Raha-asiatkin alkaa huolettaa pidemmällä tähtäimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan järkevä noin ajattelekaan, mutta mitä kansantaloustieteen tutkimuksiin tulee, niin on olemassa oikeasti osajoukko työttömiä, jotka ovat ns. "elämäntapatyöttömiä" ja heidän kysyntänsä työllistymisen suhteen on suhteellisen inelastista sosiaaliturvan muutosten suhteen.

Suomessa on sosiaaliturvan tason myötä syntynyt markkinoita vääristävä epäsuhta, jossa puhutaan ns. kohtaanto-ongelmasta, jota ei termin oikeassa merkityksessä ole olemassa. Eli osa työttömistä ei ota vastaan ns. mitä tahansa työtä, koska sosiaaliturvan tason myötä kokevat voivansa valita mielekkään työn ja työttömyyden välillä. Tämähän ei kuitenkaan ole kohtaanto-ongelma varsinaisesti, vaan markkinoita vääristää kannustinloukku sosiaaliturvan ja palkkatason välillä.

Vierailija
4/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen työtön siksi, että olen ihan vtun pska. En kelpaa mihinkään työhön enää ikinä. Sain juuri "lopputilin" tehtyäni pätkätöitä ja sijaisuuksia 10 vuotta. Samaan aikaan puoli vuotta sitten aloittanut vakinaistettiin. Se johtuu siitä, että olen täysi pska. Kaikki ovat oikeassa, jotka haukkuvat työttömiä. Minä ainakin olen yksi iso luu se ri. 

Vierailija
5/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

johanna_sos kirjoitti:

Ai, jos ihminen irtisanotaan vaikka yt-neuvotteluissa ja jää työttömäksi, olisi taustalla vaikea lapsuus ja mt-ongelmat.

Noin voi käydä kenelle tahansa.

Eri asia pitkäaikaistyöttömyys, mutta työllistyminen yli 50-vuotiaana on myös hankalampaa.

Vierailija
6/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan järkevä noin ajattelekaan, mutta mitä kansantaloustieteen tutkimuksiin tulee, niin on olemassa oikeasti osajoukko työttömiä, jotka ovat ns. "elämäntapatyöttömiä" ja heidän kysyntänsä työllistymisen suhteen on suhteellisen inelastista sosiaaliturvan muutosten suhteen.

Suomessa on sosiaaliturvan tason myötä syntynyt markkinoita vääristävä epäsuhta, jossa puhutaan ns. kohtaanto-ongelmasta, jota ei termin oikeassa merkityksessä ole olemassa. Eli osa työttömistä ei ota vastaan ns. mitä tahansa työtä, koska sosiaaliturvan tason myötä kokevat voivansa valita mielekkään työn ja työttömyyden välillä. Tämähän ei kuitenkaan ole kohtaanto-ongelma varsinaisesti, vaan markkinoita vääristää kannustinloukku sosiaaliturvan ja palkkatason välillä.

Tuo kohtaanto-ongelma on muutakin. Yritykset hyvin nihkeästi viitsivät enää perehdyttää työntekijöitään, vaan heidän pitäisi saada valmis paketti, sitten valitetaan tästä kohtaanto-ongelmasta. Itse en osaa nähdä näitä "elämäntapatyöttömiä" kovin suurena ongelmana, kun töitä ei riitä edes niille halukkaille. Jos olisimme siinä tilanteessa, että töitä on ylimääräisiä tilanne olisi jo eri. Työttömällä on muutenkin velvollisuus ottaa vastaan työtä, jos sitä hänelle tarjotaan eli ei se ihan niinkään ole että vain napsitaan pois tällaiset tarjoukset.

Vierailija
7/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen työtön siksi, että olen ihan vtun pska. En kelpaa mihinkään työhön enää ikinä. Sain juuri "lopputilin" tehtyäni pätkätöitä ja sijaisuuksia 10 vuotta. Samaan aikaan puoli vuotta sitten aloittanut vakinaistettiin. Se johtuu siitä, että olen täysi pska. Kaikki ovat oikeassa, jotka haukkuvat työttömiä. Minä ainakin olen yksi iso luu se ri. 

Höpöhöpö, se vakipaikan saanut oli luultavasti pomon sukulainen, tuttava tai muuten ruskeakielinen. Näitä nyt sattuu jokaiselle. Joskus muuten on hyväkin ettei saa vakipaikkaa. Itsekin edellisessä paikassa sitä aluksi toivoin ja sitä lupailtiin mutta loppujen lopuksi en saanut mitään, monta uutta meni minun ohi. Siksipä suuri onni että en saanut vakipaikkaa. Työpaikalla kiusaamista todella paljon, erittäin huonoa johtamista ym pazkaa. Osa noista vakinaistetuistakin jo lähtenyt muualle ja moni muu harkitsee samaa.

Vierailija
8/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

johanna_sos kirjoitti:

Suurimmalla osalla? Tunnetko kaikkien satojen tuhansien työttömien taustat? Uskallan epäillä.

Taidat ollakin se otsikossa mainittu heikkolahjainen typerys.

Vierailija
9/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Itse en suostu menemään töihin, ihan sana paljonko tarjottaisiin tuntipalkkaa, bonareita ja muita etuja. Sitten voin harkita, jos Suomessa ensin kriminalisoidaan koksut, pérsesuomalaiset ja muut vastaavat.

Vierailija
10/11 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitäkin ihmisiä, jotka realistisesti ymmärtävät, etteivät osaa tehdä mitään, eivätkä opi. Heitä ei edes kukaan ota töihin. Sitten juopot, narkit ja sairaana työkkärin listoilla roikkuvat.

Vierailija
11/11 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

johanna_sos kirjoitti:

Tämä asennevamma, joka johtuu lähinnä tyhmyydestä, on yksi iso este työttömän työllistymiselle. On työttömiä, jotka ovat olleet 40 vuotta katkeamattomassa työputkessa ja sitten jääneet työttömäksi esim. konkurssin vuoksi. SUURIN OSA on tavallisia ihmisiä, joilla on ollut huonoa tuuria. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi