Tunnetko yhtäkään tervettä urheilijaa?
Ainahan sitä sanotaan, että urheilu on terveellistä, mutta tunnetko terveitä urheilijoita. Itse tuntemillani on kaikilla ainakin astma ja osalla sen lisäksi muita sairauksia.
Kommentit (11)
Minä en tunne yhtään urheilijaa. Tai joo, isäni on entinen urheilija. Hänellä on kyllä jalat kuluneet huonoon kuntoon.
Astma ja astma, diagnosoitu vaan, että saa dopingit käyttöön.
Paljon urheillessa riskit vammautumiseen kasvaa. En ole mikään kovan tason urheilija, mutta viikossa tulee urheiltua 6 kertaa. Ja onhan se kasvanut riski nyrjäyttää nilkka juostessa, kuin kävellessä. Mutta toistaiseksi olen terve ja tunnen itseni terveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Paljon urheillessa riskit vammautumiseen kasvaa. En ole mikään kovan tason urheilija, mutta viikossa tulee urheiltua 6 kertaa. Ja onhan se kasvanut riski nyrjäyttää nilkka juostessa, kuin kävellessä. Mutta toistaiseksi olen terve ja tunnen itseni terveeksi.
Ennenaikaisen kuoleman riskiä kasvattaa kyllä liikkumattomuus aika paljon enemmän.
Liikunta on terveellistä, urheilu on ihan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenaikaisen kuoleman riskiä kasvattaa kyllä liikkumattomuus aika paljon enemmän.
En tiedä vielä yhtään urheilijaa, joka olisi säilynyt ikuisesti elossa. Monipuolisella liikkumisella pyrin minimoimaan riskit vammautumiseen, jotta keho saisi monenmoista hyötyä siihen, ettei vanhuus tunnu sitten niin kurjalta. Kuolemaa en voi liikunnalla välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä yhtään urheilijaa, joka olisi säilynyt ikuisesti elossa. Monipuolisella liikkumisella pyrin minimoimaan riskit vammautumiseen, jotta keho saisi monenmoista hyötyä siihen, ettei vanhuus tunnu sitten niin kurjalta. Kuolemaa en voi liikunnalla välttää.
"ennenaikaisen"
Serkku pelasi jääkiekkoa maajoukkuetasolla, ei nuorten maajoukkueuran jälkeen enää jatkanut, vaan keskittyi opiskeluun ja sitten töihin. Ei tainnut olla koskaan loukkaantuneena vakavammin, tosin en tarkemmin tiedä.
Urheilu ei ole terveellistä touhua. Yleiskuntoilu ja lihaskunnon ylläpitäminen sekä venyttely on tärkeintä. Ja myös runkata kannattaa usein.
Ai kaverisi ovat norjalaisia hiihtäjiä?