yliopiston viimeiset kurssit painostaa. en osaa
Olen tehnyt kahta yliopiston kurssia viimiset N vuotta. Tein taas tuon yhden kurssin omassa yliopistossa kolmatta kertaa ja avoimessa tein yhden kerran. Harjoitustyö piti palauttaa jo 2 vkoa sitten, mä en ole edes aloittanut. Koekaan ei mennyt läpi, mutta siihen oon uusimassa. Kurssin suorituksiin kuuluu siis koe + harkka.
Koitin opettajalta tiedustella, onko mitenkään mahdollista, että palauttaisin työn pitkän ajan päästä, jos nyt alkaisin tekemään? Ei mitään vastausta. Taasko menee vuosi että saan tän paskakurssin tehtyä. Toisesta paskakurssista myös harkkatyö tekemättä mutta siihen sain opettajalta aikaa tän kevään.
Kommentit (8)
Olet ollut yliopistossa vuosia mutta et vieläkään tiedä ettei siellä ole kokeita vaan tenttejä?
Tee ne seuraavana vuonna. Voit tehdä harkan jo nyt ja lukea kokeeseen.
"Prokrastinointi", voi helevetti, se on suomeksi viivyttely, vitkastelu, jahkailu!
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut yliopistossa vuosia mutta et vieläkään tiedä ettei siellä ole kokeita vaan tenttejä?
Kyllä ainakin meillä välillä puhekielessä puhutaan kokeista.
Vierailija kirjoitti:
Tee ne seuraavana vuonna. Voit tehdä harkan jo nyt ja lukea kokeeseen.
Joillain kursseilla tietyt suoritukset on tehtävä yhden toteutuskerran aikana. Ei siis välttämättä onnistu tuo.
Oon ollut jopa niin ahdistunut että oon viimeset pari kk ollut tekemättä varsinaisesti mitään. Kokeissa olen käynyt, mutta lopputöiden tekoa kursseille olen vitkastuttanut. Tuntuu että koko kurssin materiaali pitäisi lukea jotta pääsisi vähän alkuun. Lisäksi gradun aikataulutus kusee. Mun ois pitänyt yksi osa esittää jo valmiiksi mutta ne ole aloittanut. Tuntuu että en tiedä mistä alotan. Jotenkin ois ihanaa kun sais ees yhden näistä kolmesta osasesta alkuun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, ja mä sanon välillä itseäni koululaiseksi, vaikka olen virallisesti opiskelija :O
Mikä niissä tökkii? Onko liian suuri rimakauhu aloittaa kun sanot "en ole edes aloittanut", klassista prokrastinointia, liikaa muuta meneillään elämässä?