Toimeentulotuki käsitellään huomenna, koska on tuleva viikonloppu tuleeko rahat jo samana päivänä?
Vai meneekö kolmannelle päivälle? Eli huomenna aamusta ollaan käsittelemässä loppuun saakka (Kela vahvisti asian, mutta unohdin kysyä että tuleeko heti samalle päivälle)
Onko muilla kokemusta siitä missä saadaan Perjantaina käsiteltyä Kelan tuet? Tuleeko samana päivänä rahat vai meneekö se Maanantaille / Tiistaille?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ne tulee tiistaina.
Joo, kaksi arkipäivää päätöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tulee tiistaina.
Joo, kaksi arkipäivää päätöksestä.
Voi perkele! Oletteko varma? Onko henk kohtaista kokemusta? Koska itsellä ennen joskus tullut mielestäni mahdollisesti aikaisemmin? Voi olla että olen vääräsä.. en niin tarkasti kytännyt.
Mutta yleensä justiin jos esim 2 päivä on la tai sunnuntai niin maksetaan perjantaina eli 1 päivänä tai 31 päivnä... Mutta joo kun jäi hakemuksen teko näin myöhään niin en tiedä tuosta 2 arkipäivästä niin tarkkaan? Onko 100% totta?
Todennäikösesti silti tulee Maanantaina koska käsitteleminen ollaan jo aloitettu tänään mutta huomenna tulee vaan viimeistelyt... Onkohan mitään mahdollisuutta että tulee jo huomenna? 0%?
Oletettavasti kyseessä ens kuun ttt niin maksetaan vasta ens kuussa eli todennäköisesti vasta tiistaina. Tuurilla voi tulla maanantainakin.
Voi olla, että se tulee vasta kahden tai kolmen viikon päästä. Jos tulee lisäselvityspyyntö, toimitat uudet liitteet ja siinä menee 7 arkipäivää, että ne otetaan käsittelyyn. Käsittelyyn menee pari päivää. Sitten rahat ovat tililläsi 17.2. tai 18.2. Toivottavasti vuokranantaja ymmärtää. Hih!
- Kelan etuuskäsittelijä
Hyvässä lykyssä tulee maanantaina, saattaa tulla vasta tiistainakin. On kokemusta. Ei kyllä tule samana päivänä kun käsittelevät.
Onko kellään muulla jo käsiteltyä hakemusta? Onko maksupäivänä 31 päivä vai 3 päivä?
Itsellä tilanne että "Olet saanut päätöksen 28.02.2020 asti" toimeentulotuesta mutta Aiemmin Lähetetyissä lukee vielä "Käsiteltävänä". Eli... Mahdollisesti Maanantaina tulee. Toivottavasti. En tiedä onko Perjantaille mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä lykyssä tulee maanantaina, saattaa tulla vasta tiistainakin. On kokemusta. Ei kyllä tule samana päivänä kun käsittelevät.
Vaikka olisivat käsitelleet jo esimerkiksi Maanantaina niin ei kuitenkaan tulisi kuin vasta Helmikuun puolella.
Ei tule samana päivänä kuin päätös. Kaksi arkipäivää yleensä mennyt. Puhun kokemuksesta. T. 2 vuotta toimeentulotuen asiakkaana.
onneksi ei tarvitse toisten almujen varassa olla. Huomenna tulee jälleen mukava potti rahaa useammastakin lähteestä, sitten ensi viikon maanantaina vielä lisää. Saattaa olla että sijoitan huomenna osan rahoista siten että jo loppukuusta pääsen nauttimaan tuotoista.
Tulee ensivuoden alussa Tässä jää hyvää aikaa käydä vaikkapa TÖISSÄ
Vierailija kirjoitti:
up
Usko nyt, että saat ne rahas vasta ens viikolla. Niitä odotellessa voit vaikka miettiä et kannattasko mennä töihin
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään muulla jo käsiteltyä hakemusta? Onko maksupäivänä 31 päivä vai 3 päivä?
Itsellä tilanne että "Olet saanut päätöksen 28.02.2020 asti" toimeentulotuesta mutta Aiemmin Lähetetyissä lukee vielä "Käsiteltävänä". Eli... Mahdollisesti Maanantaina tulee. Toivottavasti. En tiedä onko Perjantaille mahdollista.
Mun käsittääkseni tt-tukea ei koskaan makseta edellisen kuun aikana. vaikka olisi viikkoja aiemmin tehty päätös. Se näkyy aina aikaisintaan kuun ensimmäisenä arkipäivänä tilillä. Eli helmikuun tuki tulee aikaisintaan 3. päivä, maaliskuun tuki aikaisintaan 2.3. jne.
Näin ainakin minulla, olen ollut tt-tukiasiakkaana vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun käsittääkseni tt-tukea ei koskaan makseta edellisen kuun aikana. vaikka olisi viikkoja aiemmin tehty päätös. Se näkyy aina aikaisintaan kuun ensimmäisenä arkipäivänä tilillä. Eli helmikuun tuki tulee aikaisintaan 3. päivä, maaliskuun tuki aikaisintaan 2.3. jne.
Näin ainakin minulla, olen ollut tt-tukiasiakkaana vuosia.
Voi saatana, vuosia toimeentulotukea, jumalauta minun rahoilla, saasta
Maksun viive on 2 pankkipäivää, joten huomiselle päivämäärälle valmistuvan päätöksen maksu on tilillä tiistaina. Voit varmistaa saman Kelaltakin. Jos tilanne on akuutti, voit pyytää osan tuesta ruokamaksusitoumuksena. Jos kyse on helmikuun tuesta, pystyisi maksusitoumuksen tosin käyttämään aikaisintaan 01.02. ja huomiselle voisit hakea sosiaalitoimesta ruoka-apua.
Ei kannata luottaa siihen, että sieltä saa rahaa. Mielellään jättävät ihmiset tyhjän päälle ja luultavasti nauravat hädällesi.
Jos saat päätöksen vielä tänään tai huomenna niin maksetaan 3. Päivä eli maanantaina.
Ne tulee tiistaina.