Kuinka moni käyttää kumppaniaan tai lapsiaan tekosyynä kun ei halua nähdä tylsiksi käyneitä tuttavia?
Vaimon kanssa on sovittu, että saa käyttää surutta toista tekosyynä sille, kun ei todellisuudessa halua nähdä jotain jostain syystä mukana roikkuvia kavereita, työkavereita yms yms
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka kaikki tee niin? Ei halua vaikuttaa tylyltä ja epäkohteliaalta. Kyllä muuten, mutku...
On varmasti yleisempää kuin että ei tekisi niin.
Me ollaan menty vielä astetta pidemmälle.
Meillä myös teineille on opetettu, että jos he eivät halua jonnekin mennä he voivat vapaasti tehdä meistä hirveitä kotityrankeja ja sanoa, ettei me päästetä.
Muutaman kerran ovat näin luistaneet jostain massa-pakko-(heidänmielestään)-pölhöydestä.
Meidänkin teinimme käyttää ”äiti ei päästä” -korttia aika usein. Kertoo minulle asiasta ihan avoimesti ja nauraa. Nykynuoret viihtyvät kotona paljon paremmin kuin minun sukupolveni vastaavassa iässä.
Omille tuttavalleni tai työmenoihin vastaan kyllä itse aika rehellisesti. Voin sanoa etten kerta kaikkiaan ole siinä mielentilassa että minun kannattaisi lähteä. Tai sitten sanon että olen liian väsynyt tai että olin jo suunnitellut muuta. Koska moni minua johonkin kutsuva tuntee myös mieheni, olisi aika outoa väittää heille etten voi tulla koska mieheni tai lapseni estävät sen! Pitäisivät minua hulluna.
Omat ystäväni kyllä aika harvoin ehdottavat mitään tylsää eivätkä he taatusti ole ihmisinä mitenkään tylsiä!
Eikö muka kaikki tee niin? Ei halua vaikuttaa tylyltä ja epäkohteliaalta. Kyllä muuten, mutku...