Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tieteen kuvalehti: Ekstaasi ja sienet auttavat masennukseen

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, suomessakin sitten ehkä joskus 20 vuoden sisällä...

Vierailija
2/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee asiantuntija selittämään miten nuo eivät toimi Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin alkoholikin parantaa ekaksi mielialaa....

Sienistä olen lukenut ennen mutta amfetamiinit (ekstasi jne) kyllä sekoittavat pään pitkällä aikavälillä. Kun keinotekoisesti tuotetaan dopamiinia ja muita "hyvän olon" aineita, niiden luonnollinen tuotanto aivoissa loppuu ja käyttäjä on sitten loppuikänsä amfetamiiniriippuvainen.

Vierailija
4/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukset sekä sienistä ja MDMA:sta ovat erittäin positiivisia. Oikeassa seurassa ja asetelmassa terapeuttista ja olen saanut niiden avulla käsiteltyä monia menneisyyden traumoja. Yllättävänä sivutuotteena alkoholin käyttö loppui kokonaan.

Korostan kuitenkin, että psykedeelien käyttö vaatii varovaisuutta, vastuullisuutta ja kohtuullisuutta, vaikka ne eivät olekaan kovin addiktoivia. Oma käyttö oli luokkaa pari kertaa vuodessa.

Vierailija
5/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitinkin sitä, että suomessa on niin jäykkä asenneilmapiiri ja byrokratia, että sienien ja ekstaasin vapauttamista edes lääkekäyttöön saadaan odottaa ihan saatanan kauan.

Vierailija
6/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikaloi pitkittäin red savina chililajiketta ja Laita yhden red savina chilin 500-750ml oliiviöljy pulloon ja anna sen hautoa siellä yksi kuukausi. Käytä tätä "oliiviöljyä" ruokasieniin.

Vierailija
7/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kuin huumeet kirjoitti:

Suikaloi pitkittäin red savina chililajiketta ja Laita yhden red savina chilin 500-750ml oliiviöljy pulloon ja anna sen hautoa siellä yksi kuukausi. Käytä tätä "oliiviöljyä" ruokasieniin.

Mihin tämä perustuu?

Vierailija
8/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitinkin sitä, että suomessa on niin jäykkä asenneilmapiiri ja byrokratia, että sienien ja ekstaasin vapauttamista edes lääkekäyttöön saadaan odottaa ihan saatanan kauan.

Näinhän sen asian pitääkin nähdä ja "liian" kauan.

Vierailija
9/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä perustuu?

Roomalaisten ja kush väestön kansaan.

Vierailija
10/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstaasia voi kyllä helposti käyttää väärin, pitää olla aika tarkkana sen terapeuttisessa käytössä.

Vierailija
11/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä auta pelkästään masennukseen, vaan etenkin sienet on monella auttaneet itsetunto-ongelmiin ja moneen muuhun henkisen tason ongelmaan. Itse en mihinkään synteettiseen huumeeseen tule koskemaan, mutta noita Suomen luonnostakin yleisesti löytyviä madonlakkeja haluaisin kokeilla edellä mainituista syistä. Mitään intoa saada pää sekaisin ei ole, vaan kiinnostaa ainoastaan ne mieltä avartavat vaikutukset. Olen monena kesänä yrittänyt näitä löytää, mutta ei ole sopivan tyyppistä maastoa lähellä.

Vierailija
12/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisen chilin saa ostettua?

Vierailija
13/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masennuspotilailla aivot kärsivät serotoniinin puutteesta."

Alkoipas leveällä yleistyksellä. Noinhan asia varmaankin on, mutta serotoniinia lisäävät lääkkeet eivät kuitenkaan auta masennukseen valtaosalla potilaista.

Vierailija
14/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisen chilin saa ostettua?

Heinän puutarha.

Vierailija
15/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä auta pelkästään masennukseen, vaan etenkin sienet on monella auttaneet itsetunto-ongelmiin ja moneen muuhun henkisen tason ongelmaan. Itse en mihinkään synteettiseen huumeeseen tule koskemaan, mutta noita Suomen luonnostakin yleisesti löytyviä madonlakkeja haluaisin kokeilla edellä mainituista syistä. Mitään intoa saada pää sekaisin ei ole, vaan kiinnostaa ainoastaan ne mieltä avartavat vaikutukset. Olen monena kesänä yrittänyt näitä löytää, mutta ei ole sopivan tyyppistä maastoa lähellä.

Golfkentilla kuulemma kasvavat :) 

Olen itse kokeillut paristi, ja uskon etta voisivatkin auttaa masennukseen. Toisaalta taas trippi voi olla pelottava, jos ei ole itsella turvallinen olo eika ymparisto ole turvallinen. Eli en tieda uskaltaisinko itse kayttaa, jos olisin kovinkin "down". 

Tosiaan mita edella jo myos kommentoitiin, ei naita usein pida kayttaa. Just pari kertaa vuodessa on hyva tahti, ihan jo sisaelintenkin kannalta. Tuolla tahdilla ei ole pysyvia vaikutuksia elimistoon. 

Vierailija
16/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kokeillut paristi, ja uskon etta voisivatkin auttaa masennukseen. Toisaalta taas trippi voi olla pelottava, jos ei ole itsella turvallinen olo eika ymparisto ole turvallinen. Eli en tieda uskaltaisinko itse kayttaa, jos olisin kovinkin "down". 

Tosiaan mita edella jo myos kommentoitiin, ei naita usein pida kayttaa. Just pari kertaa vuodessa on hyva tahti, ihan jo sisaelintenkin kannalta. Tuolla tahdilla ei ole pysyvia vaikutuksia elimistoon. 

Eikös se terapeuttinen vaikutus juuri pelottavuudesta tule? Ihminen ei voi päästä mielenterveydessään parempaan suuntaan mitenkään muuten kuin kohtaamalla ne asiat, joita ei halua.

Vierailija
17/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten tapahtuu? Tuleeko trippi vai muuten vaan hyvä fiilis? En viitis lähteä mitään terskan makuisia sieniä huvikseni syömään...

Vierailija
18/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se terapeuttinen vaikutus juuri pelottavuudesta tule? Ihminen ei voi päästä mielenterveydessään parempaan suuntaan mitenkään muuten kuin kohtaamalla ne asiat, joita ei halua.

Joo mutta kun tuo trippi kuitenkin kestaa tunteja eika sita voi oikeastaan millaan kontrolloida, niin psykoosin vaara on ilmeinen. 

Tai siis ei voi muuten kontrolloida kuin omilla ajatuksilla. Ja jos ne ajatukset on negatiivisia/pelottavia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi