Outo häläripuhelu Papua-Uusiguineasta
En vastannut enkä tietenkään soita takaisin, mutta kovasti ihmetyttää, miten salainen numeroni on päätynyt rikollisten/häiriköiden käsiin.
Onko joku muu saanut outoja puheluja lähiaikoina? Suomeen tuon maan suunta numerolla on ilmeisesti soiteltu viimeksi vuonna 2018.
Voiko oma operaattori laittaa eston ulkomailta tuleviin puheluihin?
Kommentit (15)
Mulle tuli tänään samanlainen! Hälytti niin vähän aikaa, ettei ehtinyt edes numero tulla ruutuun.
Mulle tuli just äsken! Muutaman sekunnin hälytti, en tietty vastannut. Mikä tää juttu on??
Voit estää puhelut itse tuosta numerosta
Viimeaikoina on tullut puheluita jotka katkeavat heti kun vastaa. Suuntanumero on suomeen mutta numeroa ei löydy finderistä. Odottavat että soitetaan takaisin. Huijareita.
Voi olla että generoivat numeroja itse, eli ei tarvitse olla juuri sun numeroa rekisterissä. Aika monet tuollaiset huijarit käyttävät numerogeneraattoreita.
Näitä tulee myös eri afrikan maista. Yrittävät saada ihmiset soittamaan takaisin, siksi soitto on niin lyhyt. Ja jos soitat takaisin niin se on joku sikäläinen kallishintainen "palvelunumero" joka veloittaa ison summan seuraavalla puhelinlaskulla.
Mulle tuli tänään myös. Kerran hälytti ja katkesi.
Olisivat soittaneet paikalliseen hätänumeroon. V-uako ne tänne soittelee?
Huh, mukava kuulla että on muitakin, vaikka itse kuvio ei olekaan kovin hauska.
Parempi varmaan pyytää operaattoria estämään nuo ulkomailta tulevat puhelut.
Ap
Joskus aikoinaan tullu itellekin muutama häläripuhelu ulkomailta. Olikohan Italian maatunnuksella.
Googlasin sen numeron ja oli aika monelle muullekin soittanut.
Yrittävät vaan saada ihmiset soittamaan takas siihen numeroon.
Sen numeron pystyy estämään puhelimen asetuksista niin ei enää kilauttele.
Mullekin on joskus tullu tollanen häläri ulkomaantunnuksella. Kalastelevat vaan ihmisiä soittamaan takaisin.
8-v tytölle oli tullut eilen 3 puhelua koulupäivän aikana
Meillä myös lapsen kännyyn soitelleet.
Nostan