Kuinka usein puhdistat puhelimesi?
Itse olen hieman bakteerikammoinen ja puhdistan puhelimen näytönpuhdistusliinalla pari kertaa viikossa.
Kiinnostaa tietää, että kuinka usein ns. "normaalit" ihmiset puhdistavat puhelimensa ja onko paljon niitä, jotka eivät puhdista ollenkaan. Enkä nyt tarkoita putsaamisella pelkkää pyyhkäisyä paidan helmaan.
Sehän on tutkittu, että puhelin on aikamoinen pöpöpesäke ja monet sitä räplää myös kokkaillessaan ja käsin syödessään.
Kommentit (19)
Just laitoin uuden aifounin astianpesukoneeseen. Puhdasta tulee!
En puhdista ikinä, ajattelen että tekee hyvää vastustuskyvylle pitää semmoinen bakteeri pommi lähettyvillä. On myös saavutus itselle, kun 3 v sitten en voinut edes poistua kotoa pesemättä käsiä joka "työ vaiheen" jälkeen, kengän nauhojen sitominen, seinään vahingossa koskeminen, etc. 👍
Kerran viikossa pyyhin Fairy-vedellä, en desinfioi ikinä. Harvoin olen sairaana.
kerran viikossa samalla pyyhkellä mihin ooen kuivannut itseni suihkun jälkeen
Desinfioin Neo Amiseptilla aina, kun tuun jostain kotiin 😬. Pyyhin näyttöä muutenkin aika usein, kun inhoon sitä sormista irronnutta "rasvaa". Olen bakteerikammoinen.
Kerran päivässä tai parin päivän välein desinfiontipyyhkeellä ja usein menee maksukortti ja käsilaukun kahvat "pesuun" samalla.. Muutenkin olen tosi tarkka kaikesta puhtaudesta.. Hyvin harvoin olen kipeä :)
En ole bakteerikammoinen, mutta inhoan puhelimen näyttöön väkisinkin tulevia rasvaisia ja lähmäisiä sormenjälkiä. Pyyhkäisen luurin puhtaaksi aina tarvittaessa kostealla tai kuivalla mikrokuituliinalla. Joskus näkee niin likaisia ja tahmaisia puhelimia ihmisillä, että oikein ällöttää..eihän näytöstä edes näe mitään kaiken mönjän alta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran päivässä tai parin päivän välein desinfiontipyyhkeellä ja usein menee maksukortti ja käsilaukun kahvat "pesuun" samalla.. Muutenkin olen tosi tarkka kaikesta puhtaudesta.. Hyvin harvoin olen kipeä :)
Minäkin puhdistan aina silloin tällöin käsilaukun ja lompakon ulkoapäin. Tätä ei varmaan moni tee.
Ap
Ehkä joka toinen päivä, mulla tahmeet kädet, ällöttää koskee klähmäseen puhelimeen, mikä täynnä sormenjälkiä.
Muutaman kerran viikossa näytönpuhdistusliinalla.
Puhdistan linssien puhdistusliinoilla viikottain. Puhelin, tv --kapulat jne.
Sen jälkeen kun on iskenyt pizzanhimo ja olen käyttänyt puhelinta. Heh heh ei aivan näin...you know.
Ap, puhdistat vain pari kertaa viikossa? Minä puhdistan päivittäin! Käytän CIF-ikkunanpesuainetta talouspaperissa.
No enn mä sitä nyt anaaaliin työnnä joten tokkopa tuo puhdistusta sen koommin on vailllakaan.
CIF ikkunanpesuun on hyvä myös iPadin näyttöön, silmälasien linsseihin, pöydän pinnoille... liuottaa tehokkaasti rasvan.
Vierailija kirjoitti:
No enn mä sitä nyt anaaaliin työnnä joten tokkopa tuo puhdistusta sen koommin on vailllakaan.
Kaivelet kuiteski, josta seuraavaksi lättäset tahmat näyttöön, ja siitä sitten siirrät takaisin sormiin ja työnnät nenään, ja korviin, lisäksi hieraiset silmiin, ja loput syöt eväisiin pyyhkiytyneenä.
Sormirasvat pyyhin paidanhelmaan tarvittaessa, saatan eka hönkäistä lasin kosteaksi. Kunnolla pyyhin varmaan pari kertaa vuodessa.
Osta ikkunanpesuainetta tai Lasolia