Tämän päivän hyvä tekosi?
Teki mieleni tehdä tämä aloitus, kun äsken itselleni osui kohdalle tällainen tilanne. Olin siis kaupassa, juuri saapumassa kassajonoon kahden pikkutytön perään kun he sitten vielä häipyivät hakemaan jotakin hyllystä. Tulivat takaisin eteeni jonoon ja toinen heistä huomautti toiselle, että etuilivat minua, johon sanoin, että voivat hyvin mennä ennen minua. Kassalla tytöiltä jäi puuttumaan pikkuinen summa ostoksista ja olivat jo laittamassa karkkipatukkaa pois kun sanoin heille, että voin maksaa puuttuvan osan. Tytöt kiittivät ja kävelivät ulos kaupasta ja kun oli oma vuoroni maksaa, toinen tytöistä juoksi luokseni ja halasi pitkään ja kiitti.
Tuosta jäi niin hyvä mieli enkä voinut lopettaa hymyilemistä edes kotiin päästyäni. Tuo tilanne muistuttikin minua siitä, kuinka usein sitä unohtaa miten suuri merkitys pienillä teoilla on ja kuinka meistä jokainen voi piristää tuntemattomankin ihmisen päivää vaikkapa ihan vain hymyilemällä. Minkä pienen hyvän teon sinä olet tänään tehnyt?
Kommentit (20)
En haistattanut vi##uja yhelle kuspäälle vaika mieli teki. Poistuin paikalta vähin äänin pois.
Annoin viinakaupan edessä lanttia anelleelle laitapuolen kulkijalle vitosen.
Apteekki oli suljeutumaisillaan.
Mun edessä asioi mummeli, joka jäi jaarittelemaan tyhjänpäiväisiä.
Oli vain yksi kassa reseptiasiakkaille.
Taakseni alkoi kertyä jonoa, mutta
mummeli vain höpötti.
Olin ihan kärsivällinen, enkä hermostunut.
Ajattelin että ehkä hän tarvitsi juttutuokiota.
Tämän parempaan en ole tänään kyennyt.
Vierailija kirjoitti:
En haistattanut vi##uja yhelle kuspäälle vaika mieli teki. Poistuin paikalta vähin äänin pois.
Saako kysyä, mitä tämä kus ipää oli tehnyt? :D Hieno saavutus kuitenkin, ei ole helppoa pitää hermojaan siinä tilanteessa kun joku todella käy hermoille ja olisi ansainnut haistattelut.
Vierailija kirjoitti:
Aloitukseen lisäisin vielä, että ollaanhan positiivisia eikä arvostella muita, jätetään negatiivisuus kokonaan pois. Tällä(kin) palstalla näkee niin paljon negatiivisuutta ja maailma on täynnä ikäviä asioita, että vaihteeksi voisi keskittyä olemaan positiivinen ja mukava muille!
Olen kanssasi samaa mieltä.
Olen tehnyt positiivisia avauksia, mutta
ne eivät ota tuulta.
Kummallista.
Negatiiviset valitusketjut paisuu kuin pulla.
Annoin täällä av:lla hyviä neuvoja elämänhallinnan ongelmien parissa kamppailevalle lähimmäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä, mitä tämä kus ipää oli tehnyt? :D Hieno saavutus kuitenkin, ei ole helppoa pitää hermojaan siinä tilanteessa kun joku todella käy hermoille ja olisi ansainnut haistattelut.
En viitsi kertoa. Täällä kaikki kääntyy päälaelleen ja minä olen se syypää loppupeleissä.
Jaksoin pysyä asiallisena törkeyksiä huutelevalle asiakkaalle. Tiukille kyllä otti.
Tein normaalia tunnin lenkkiä pidemmän päivälenkin koiran kanssa, vaikka satoi ja mentiin vielä metsätieltä umpimetsään mitä koira rakastaa.
Tein muutaman kymppitonnin sijoituksen, vaikka en ollut aikonut, vain jotta mukava varainhoitajani sai provikat.
Tein aamulla omakotitalon lumityöt. Laitoin äidilleni aamiaisen, lounaan, kahvin ja iltapalan ja katsoin että hän otti lääkkeensä. Vastasin samoihin kysymyksiin n. sadannen kerran. Tiskasin ja kävin kaupassa, ostin samalla anopilleni hänen toivomansa hiusöljyn.
Neuvoin jotakuta matikan tehtävässä.
Joku (nainen käsialasta päätellen) oli unohtanut iPhonen kassan jälkeiseen tilaan. Vein takaisin puhelimen myyjälle ja sanoin, että eiköhän joku hetken päästä soita tämän puhelimen perään.
Vierailija kirjoitti:
Jaksoin pysyä asiallisena törkeyksiä huutelevalle asiakkaalle. Tiukille kyllä otti.
Oi tiedän hyvin tunteen. Olen asiakaspalvelualalla töissä ja joskus täytyy kyllä todella pinnistellä, ettei menetä hermojaan hankalien asiakkaiden kanssa. Onneksi valtaosa asiakkaista on mukavia tai ainakin neutraaleja, mutta sitten on näitä potilaita jotka käyttävät väärin sitä että "asiakas on aina oikeassa" ja suorastaan kiusaavat asiakaspalvelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko neuvoa minuakin? :D Olen ehkä surkein kaikista matikassa, olen niin surkea että se jopa naurattaa. Ap
Olin tulossa työhaastattelusta, aivan poikki ja märkänä lumipyrystä. Bussipysäkillä oli lisäkseni vanhempi nainen joka otti huikkaa pullosta ja alkoi avautumaan elämästään, pahoista veloista jotka isältään jäi kun kuoli vuosi sitten. Kuuntelin ja otin kantaa sen minkä tuntemattomana pystyin. Jouduin hypätä bussiin kesken keskustelun mutta toivotin hyvää jatkoa ja nainen vaikutti silminnähden iloiselta, että kuuntelin häntä hetken. Oli myös iloinen siitä etten tuominnut, vaikka veti viinaa bussipysäkillä keskellä kirkasta päivää (hän siis itse sanoi että moni olisi käskenyt painua bussikatoksesta johonkin hankeen ottamaan huikkaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko neuvoa minuakin? :D Olen ehkä surkein kaikista matikassa, olen niin surkea että se jopa naurattaa. Ap
Nauru kyllä kelpaisi.
Autoin vanhusta pulloautomaatilla, kun luuli ettei pullot kelpaa automaatille, kun ne olivat vain litistyneitä.
Aloitukseen lisäisin vielä, että ollaanhan positiivisia eikä arvostella muita, jätetään negatiivisuus kokonaan pois. Tällä(kin) palstalla näkee niin paljon negatiivisuutta ja maailma on täynnä ikäviä asioita, että vaihteeksi voisi keskittyä olemaan positiivinen ja mukava muille!