Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työt menevät Hyville tyypeille

Vierailija
29.01.2020 |

Kertokaapas tähän kanssakokemuksia siitä, kun työt, projektit, ylennykset jne. jaetaan hyville tyypeille sen sijaan, että ne jaettaisiin osaajille. Omassa työpaikassani tämä on arkinen käytäntö, välillä aivan kaameita esimerkkejä tyyliin kokista tehdään myyntipäällikkö ilman kokemusta tai entisesta taksikuskista leivotaan HR-päällikkö ilman kokemusta. Ilman kokemusta saa isojakin vastuualueita, jos naama ja persoona miellyttää. Jos ei, saat vaan hanttihommia ammattitaidostasi riippumatta.

Meiltä on lähtenyt paljon ammattilaisia muihin firmoihin ihan muutaman kuukauden työajan jälkeen tämän menon takia. 30 vuotta alalla olleelle ammattilaiselle tarjottiin harjoittelijatason töitä, kun ammattilaishommat taas annettiin niille hyville tyypeille, joilla oli ehkä 6kk kokemusta. Alalle palkattiin innolla graafinen suunnittelija graafisiin töihin, mutta hänet tyrkättiinkin puhelinasiakaspalveluun, ja graafisiin töihin laitettiin leipuri.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

If you can't beat them, join them.

Maailma toimii noin.

Vierailija
2/9 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma sahaa kyllä omaa oksaansa tuolla tyylillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaajaa ei jaksa pitkään katsella, jos hän ei tule toimeen ihmisten kanssa.

Vierailija
4/9 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen se "hyvä tyyppi", ja arvatkaa vain hävettääkö. Tuntuu siltä, että pakko mennä virran mukana, tai tulee kymmenen karenssia työkkäristä peräjälkeen tms. Osaaminen ei riitä sitten millään, teen surkeaa jälkeä töissä, ja silti koko ajan kiitellään! Välillä tekisi mieli huutaa, että mitä *kirosanaa* te oikein meinaatte, ettekö te oikeasti näe kuinka surkeaa mun työnjälki on? Vai olenko mä joku teidän yhteinen hyväntekeväisyysprojekti?

Vierailija
5/9 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään jaksaa katsoa hyvää tyyppiä, joka ei hallitse hommiaan?

Vierailija
6/9 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ehkä kielii enemmän osaajien ammattitaidottomuudesta..

Itse olen juurikin tuo ”hyvä tyyppi”, uudella alalla olen ollut vasta 3kk ja nyt keväällä pääsen myös esimiehen asemaan - suoraan yli 20 vuotta talossa olleiden ohi. Tosin en usko näitä haittaavan, jos he olisivat halunneet edetä urallaan niin tuskin olisivat enää rivityöntekijöitä tässä vaiheessa.

Vierailija
7/9 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla on juurikin näin. Kukaan ei valvo toimintaa eikä isompia päälliköitä kiinnosta. Mielenterveys ongelmaa sairastava esimies hallitsee pelolla ja vääryydellä ja ulottaa lonkeronsa laajalle.

Vierailija
8/9 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään jaksaa katsoa hyvää tyyppiä, joka ei hallitse hommiaan?

Eiköhän sille hyvälle tyypille löydy joku pikkupomo paikka, jossa ei tarvitse tehdä oikeastaan mitään. Kuuntelee vaan alaisten murheet, vie terveiset johdolle, todennäköisesti johdolta ei tule terveisiä alemmalle portaalle. Onhan näitä nähty.

Vierailija
9/9 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia bordelleisssa käy asiakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme