SUOMESSA on todettu ensimmäinen koronavirustapaus.
Suomessa on todettu ensimmäinen koronavirustapaus. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) mukaan koronavirusepäilyksestä Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä saatiin vahvistus laboratoriotutkimuksissa keskiviikkona.
Kommentit (1206)
Nyt ollaan niin vakavina ja paskat housussa siellä telkkarissa! Onko lennyt kielletty jo vai vieläkö pitää venkuilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänhän ei pitänyt levitä Suomeen.
Eihän se nyt vielä ole "levinnyt Suomeen", jos Suomessa on yksi kiinalaispotilas todettu. Eihän Ebolakaan "levinnyt Espanjaan", vaikka Ebolaan sairastunut sairaanhoitaja sieltä löydettiin ja eristettiin (ja onnistuttiin myös parantamaan).
Eiköhän se siellä sairaalassa lähde leviämään ihan itsekseen.
Soitan huomenna aamulla työpaikalle ja sanon etten voi tulla, mulla on korona! Olen eristyksissä makkarissa seuraavat kaksi viikkoa.
Olenko mä ainoa, joka ei jaksa innostua/kauhistua tästä? En jaksa uskoa, että tästä tulisi mikään elämää suurempi pandemia. Ja vaikka tulisikin, niin mitä sitten? Espanjalaiseen tautiin kuoli ihmisiä kuin häkää ja siitäkin selvittiin. Que sera, sera.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuohon tautiin kuolee? Sydän pysähtyy liiasta rasituksesta?
Mitkään antiviraaliset lääkkeet tai antibiootit eivät auta. Eri lääkeyhdistelmiä on kokeiltu, kalliitakin, mutta on sattuman kauppaa ketä ne auttavat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja lapsilla lennot Lappiin vkolle 9. Vähän kyl hirvittää ...
Jos en jo asuisi täällä niin en kyl vapaaehtoisesti pyrkisi tänne lomallekaan.
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemellä on riittänyt turisteja. Aika huolestuttavaa kyllä, mutta uskoisin että tuskin mitään dramaattista epidemiaa syntyy.
Turha huolestua, koska tästä ei tule mitään koleraa tms. Kyseinen tapaus on jo hoidossa ja uusia tuskin tulee. Media tietysti yrittää pelotella ihmisiä, että nyt te kaikki kuolette, mutta se on täyttä bullshittiä.
Onneksi olen introvertti pitkäaikaistyötön, joka ei näe kuin kaupan kassaa kerran kahdessa viikossa. Kaupan käynnin jälkeen aina käsienpesu. Tarttumisvaara lienee aika minimaalinen?
Vierailija kirjoitti:
Turvis invaasion aikaan huudeltiin, että kaikkien taustat tiedetään. Kuinkas kävi? Nyt rajat on auki rahan kiilto silmissä kiinalaisille turisteille ja taudinkantajille. Kaikkien kiinalaisten turistien terveydentila on varmaan taas tiedossa ja mitään haittaa/vaaraa ei ole suomalaisille.
Hieman on jäänyt heikoiksi meille suomalaisille nämä maailman halailun ja rajat auki-politiikan hyötypuolet. Piti olla rikkautta ja voimavaraakin sekä mehän tienataan tällä eikä mikään ole mistään pois..
Kaikki harmit sen sijaan onnistutaan kyllä imuroimaan tänne kiitettävän tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Älkää suotta huolestuko. Taudin leviämisen riski Suomessa on edelleen hyvin pieni, joten ei kannata huolestua, sanoo johtaja Mika Salminen THL:stä.
NIIN VARMAAN!
– Oli odotettavissa, että matkailijoiden mukanaan tuomia tautitapauksia voi tulla ilmi myös Suomessa. Taudin leviämisen riski Suomessa on edelleen hyvin pieni, joten ei kannata huolestua, sanoo johtaja Mika Salminen THL:stä.
Tartunnalle mahdollisesti altistuneita on noin 15. Altistuneiden terveydentilaa seurataan 14 vuorokauden ajan
Vierailija kirjoitti:
No hemmetti. Paljonkohan tuo on liikuskellut pitkin ja poikin :-O
Kiinnostaisi helsinkiläisenä kuulla onko tullut Helsinki-Vantaan lentokentän kautta matkalle Lappiin
No siinäpä sitten.. game over :) Onkin ollut lentsua jo melkein viikon pohjalle.
Mulla ja lapsilla lennot Lappiin vkolle 9. Vähän kyl hirvittää ...