Onko teille tullut tällainen omituinen viesti puhelimeen?
Numerosta 167841 tuli viesti että 1 paketti nimelläsi valmiina lähetettäväksi. Ole hyvä ja aseta toimituksen päivämäärä ja aika. Tämän jälkeen pitäisi avata linkki jota en tietenkään avannut.
Huijausviesti tietysti? Tuleeko näitä ihan kenen tahansa puhelimiin?
Kommentit (10)
Tytölle oli tänään tullut sama viesti eri numerosta.
Jep en avannu ku muutenki näyttää joku virus yrittämäs kännykkää
Mulle on tullut moneen kertaan sähköposti, että paketti on jossain odottamassa, että maksettava palvelumaksu 6,30e. Otsikossa oli kirjoitusvirhe, mutta toki muutenkin tunnistin huijaukseksi.
Tänään tuli ja kummastelen sillä minulla on salainen numero??!! Mistä ihmeestä tuo (mikä ikinä onkaan lähettäjä) on saanut mun numeron???!!
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli ja kummastelen sillä minulla on salainen numero??!! Mistä ihmeestä tuo (mikä ikinä onkaan lähettäjä) on saanut mun numeron???!!
Huijausviestejä lähetetään satunnaisiin numeroihin. Ei ne tarkista edes sitä, onko numero käytössä vai ei, joten aivan yhtä hyvin viesti voi osua salaiseenkin numeroon.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä numeroa tarvitse tietää. Riittää, kun (tietokoneohjelma) laittaa peräkkäin randomissa järjestyksessä numeroita siten, että niistä syntyy validi puhelinnumero. Massanahan tuollaisia lähetetään, osa katoaa bittiavaruuteen (jos numeroa ei oikeasti ole olemassa), osa menee perille.
Mun tyttärelle tuli viesti jostain "smsinfo" lähettäjältä, että lähetys on pysäytetty tulliin tms. Käskettiin poistaa suorilta.
Huijausviesti. Älä avaa linkkiä äläkä vastaa.