Liittyen aikuiskoulutukseen, mitä mieltä:
Olen hakenut AMK-opintoihin aikuispuolelle 4 kertaa, mutten ole päässyt. Kyse AMK sh ja AMK sos.puolen koulutuksista. Mihinkään en päässyt sisälle, koska pohjakoulutukseni ( terv.huoltoala -90-luvulta ) 3v tutkinnon keskiarvo on vain 2.9 ja se ei ole riittänyt sisäänpääsyypisteissä. Alakohtaista työkokemusta mulla tosin on vain n. 2v.
Olen ollut 20v yrittäjänä eräällä erittäin kilpailulla ja vaikealla alalla ( joka ei liity terv.huoltoalaan mitenkään ), mutta koska olen niin taitava ( tämä fakta ), pärjään silti.
Mutta siltikin, vaikka sh:n ja sos.puolen palkat ovatkin surkeat, olisin kuitenkin halunnut opiskella alaa lisää, mutta sitä mahdollisuutta minulle ei ole annettu.
Olisin helvetin hyvä hoitaja tai antaisin kaikkeni esim. lastensuojelutyössä, mutten kelpaa kouluun, koska keskiarvoni on niin huono.
Lehdistä saa jatkuvasti lukea hirviöhoitajista, lopen uupuneista hoitajista, hoitajista, jotka vihaavat työtään ja lastensuojelun tajuttoman raskaasta ja vähäresurssisesta työstä, työntekijöiden uupumuksesta ja valitettavasti myös välinpitämättömistä työntekijöistä...ja minä kun haluaisin kaikkein eniten tehdä juuri sitä raskasta tytötä pienellä palkalla, mutten saa - koska todistukseni on niin huono ja minua korkeimmilla arvosanoilla on mennyt tuhansia opiskelemaan ohitseni. Ja nyt monet samat ihmiset haluavat pois alalta. Jos voisin, niin väärentäisin itselleni todistuksen ja alkaisin hommiin. Prkele!
Kommentit (5)
Hae pääsykokeella tai polkuopintojen kautta opiskelemaan.
Tuon viestisi perusteella arvioin ettet soveltuisi sote alalle kyllä mitenkään.
No joo, vähän samaa olen ihmetellyt, vaikkei terveydenhuoltoala enää minua kiinnostakaan. Olen kuullut juttuja näistä hirviöhoitajista ja ylipäänsä piittaamattomista hoitajista niin siihen nähden huvittaa, että psykologi valintakoetilanteessa pudotti minut, koska piirtämästäni auringonnoususta saattoi päätellä, että olen alalle liian kunnianhimoinen. Voi mooses. Nyt tuo jo naurattaa. Silloin ei naurattanut.
On parempi, että en pääse sisään. Viestistäsi päätellen olet ihan kujalla.