Onko yksinhuoltajaäitillä mahdollisuutta löytää enää miestä elämäänsä?
Onko nykyään niin että lapsellinen nainen on täysi hylkiö parisuhdemarkkinoilla? Onko täällä ketään, joka olisi yksinhuoltajana löytänyt kunnon miehen kumppanikseen? Miten mies on suhtautunut lapseen/lapsiin?
Kommentit (14)
Tottakai on mahdollista. Itse seurustelin yh:na yh-miehen kanssa. Sen tein hänelle alusta alkaen selväksi, että yhteen ei muuteta niin kauan kuin jommalla kummalla on kotona asuvia lapsia. En halunnut lapseni joutuvan sopeutumaan uusperheeseen vain siksi, että itselläni olisi parisuhde.
En etsinyt miestä, mutta hän vaan tuli elämääni. Lapset kuuluu pakettiin, mies otti koko kuvion.
En mä tiedä... En ajattele parisuhteita markkinahommana enkä ihmissuhteita etsimisenä/löytämisenä.
Voisiko olla niin, että kun oppii olemaan onnellinen ihan vaan itsensä kanssa, niin se vetää puoleensa muita samanlaisia. En mä tarkoita, että kotiin pitää jäädä odottamaan sitä oikeaa, ei se sieltä hae... Mutta noin muuten. Tykkää itsestäs, käy ulkona, harrasta, kiinnostu asioista, mutta tee se itsesi takia. Niin saatat kohdata sen samanlaisen jossain.
Kyllä on. Mutta on se luultavasti haastavampaa kuin ilman lapsia. - Ihan yhtä hyvin voisi kysyä, olisitko itse Ap valmis suhteeseen miehen (tai naisen) kanssa, jolla on jo lapsia?
Ei nyt välttämättä hylkiö, mutta varmasti rajaa vaihtoehtoja verrattuna lapsettomiin. Uskon, että löytyy ottajia, mikäli pitää toiveet realistisina eikä ole turhan nirso ja suuntaa katseet niihin lapsia omaaviin miehiin, jolloin todennäköisemmin samankaltainen elämäntilanne yhdistää.
Siihen vaikuttanee paljon se onko lapsesi fiksu ja hyväkäytöksinen. Sellainen lapsi ei itselle olisi lainkaan este. Jos se taas on näitä 2020 tyypillisiä rääkyjiä joilla pädi pitää olla kädessä koko ajan, no thanks.
Rajaava tekijä, mutta ei toki ainoa rajaava tekijä. Lapset, lapsitoiveet tai vela ovat kaikki rajoittavia tekijöitä, mutteivät kaikkien miesten/naisten suhteen.
Kiitos vastauksista. En ole mitenkään 'haku päällä', lapsi on vielä pieni ja itsellä on niin paljon muutakin ajateltavaa ja tehtävää tällä hetkellä. Joskus käy kuitenkin mielessä että jonain päivänä, kun on siihen valmis, niin onko enää mahdollista löytää ketään, joka "huolisi" yksinhuoltajaa. Tuli oikeastaan mieleen tuosta tinder-keskustelusta koko juttu. Kiva kuulla ettei ole mahdoton ajatus. Itseäni ei haittaisi miehen lapset. Ainoa asia mikä haittaisi, olisi jos miehen perhekuviot olisi sekavat muutoin. Eli tapaamiset ei toimi, exä muutoin jotenkin liian hallitseva tai pyrkisi haittaamaan miehen uutta suhdetta tms. Jos kuitenkin kaikki osapuolet olisi ihan täysjärkisiä ja normaaleja ihmisiä niin en näkisi estettä omalta puoleltani.
Mitä nyt katsellut niin kyllähän moni lapsen kanssa liikkeellä oleva voisi kiinnostaa, mutta mitä pienempi lapsi, sitä todennäköisempää on että mies on vielä kuvioissa, enkä siksi halua lähestyä. Eli yh saa luvan olla itse vähän aktiivisempi. Enkä tietty voi puhua muiden miesten puolesta, ainoastaan omasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt katsellut niin kyllähän moni lapsen kanssa liikkeellä oleva voisi kiinnostaa, mutta mitä pienempi lapsi, sitä todennäköisempää on että mies on vielä kuvioissa, enkä siksi halua lähestyä. Eli yh saa luvan olla itse vähän aktiivisempi. Enkä tietty voi puhua muiden miesten puolesta, ainoastaan omasta.
Tuo on kyllä ihan totta.
En itsekään haluaisi olla missään tekemisissä biologisen isän kanssa, muutoin ei haittaa. Ja tietysti kiinnostaisi tietää oliko ero sopuisa vai onko siellä joku alkkisukko kirvestä teroittamassa kenties.
M33
On mahdollista! Itse löysin ihanan yh-isän.
Luulen että suurin osa on yhteishuoltajia. Miksi sanotte olevanne yksinhuoltajia?
Kyllä minä tiedän ainakin yh-äitejä ja yh-isiäkin, jotka ovat löytäneet uuden rakkauden. Muutenkin tuolla sinkkumarkkinoilla tuntuu olevan paljonkin pikkulasten vanhempia...