Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etenkin nyt kun koronavirus on uutisissa, ihmettelen kovasti MIKSI PITÄÄ TULLA SAIRAANA TÖIHIN

Vierailija
29.01.2020 |

Yskitään ja pärskitään puolikuntoisena "Ei tää mitään oo, kyllä minä pärjään."

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei tee niitä töitä sillä aikaa kun on itse sairaana. 

Vierailija
2/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lääkäri ei kirjoita sairaslomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää. Vain heikot valittaa. Vain heikot saikuttaa. Suomessa kaikki sairaus on vain heikkoutta. Laiskuutta jne.

Vierailija
4/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska Kokoomuslaista kulissia velkarahalla ylläpitävä koulun köksä ei voi olla päivääkään pois töistä ennen eläkeikää, koska silloin loppuu rahat ja vouti vie 20 vuotta vanhan Toyotan, rintamamiestalon slummista ja lautarakenteisen "kesämökin" jostain muuttotappiokunnasta...

Vierailija
5/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole korvaamaton työssään.

Vierailija
6/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo niille potilaille, joiden hoito siirtyy useamman viikon päähän. 

Vierailija
7/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on käypä hoito suositus, jonka mukaan ei tarvitse tartuntariskin takia olla kotona, jos oireet eivät tee työkyvyttömäksi.

Vierailija
8/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin työpaikalla alkaa hirveä valitus, jos palkat myöhästyvät parilla päivällä.

Vierailija
9/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun saikuttamisesta on tehty nykytyöelämässä mur haa kin pahempi rikos. Täälläkin on harva se päivä aloituksia saikuttavasta työkaverista, että miten se kehtaa olla pois, kun vähän nokka vuotaa ja kuumettakin vaan 39,9. Sairastamalla saa niskaansa pomon, työkavereiden ja kiukkuisten asiakkaiden vihat. Sairastuminen voi viedä mahdollisuuden esim. määräaikaisen pestin jatkoon. Työelämässä ei sallita mitään heikkouksia. Pitäisi olla robotti.

Vierailija
10/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan töissä kioskissa eikä nuha tai yskä kuulemma olllut syy saikkuun ellei ollut kuumetta, käytäntö muuttui kun joku kirjoitti paikallisen sanomalehden yleisöosasto-palstalle pistäneensä kys. kioskin boikottiin koska myyjä  yski päälle ja käsitteli ostoksia räkäisin sormin.

Vierailija
11/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatöissä niitä töitä ei kukaan tee, jos olet pois. Ainoastaan vatsatauti, todella kova kuume tms. saa minut jäämään kotiin. Pikkuflunssassa todellakin tulen töihin, tai sovin etätyöpäivästä. Vaikuttaa toipumiseenkin, jos saikun jälkeen teet 12 tunnin työpäivää kiriäksesi kaiken tekemättömän työn kiinni. Sekään ei usein auta, sillä asioilla on aikataulunsa, joten silloin tehdään kipeänä töitä.

Vierailija
12/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Jos se on koronavirusta, se on tartutettu työympäristöön jo ennen kuin henkilö on oirehtinut. Eli sinulla on se jo siinä vaiheessa kun joku alkaa vasta köhiä. Jaksuhalei!

Vierailija
13/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä sisua. Ei saa valittaa eikä saa nayttää tunteita. Hiljaa hihaan pitää yskäistä ja haukata pettua.

Vierailija
14/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä sisua. Ei saa valittaa eikä saa nayttää tunteita. Hiljaa hihaan pitää yskäistä ja haukata pettua.

Tämähän riippuu ihan siitä miten työnantaja suhtautuu sairastamiseen.

Vierailija
15/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja töissä, ellen oksenna tai ole kovassa (~38) kuumeessa. Vaikka minä olisin pois, työt ei ole, eli lapset ovat paikalla ja jotenkin heidän päivänsä tulee sujua.

Sijaisia ei useinkaan saa, joten luokkani kaatuu jonkun toisen open niskaan, joka siis juoksee oman ryhmänsä ja minun ryhmäni väliä. Joudun päivästä riippuen tekemään n. 1-2h töitä sen eteen, että kirjoitan ohjeet päivän poissaoloni ajaksi. Usein joudun miettimään useammat ohjeet, kun en tiedä onko luokassa joku paikalla vai pitääkö lasten toimia osan aikaa yksin. Minun pitäisi olla likimain tajuttomana sairaalassa, jotta voisin välttyä tältä, sillä kukaan muu ei tiedä missä olemme menossa ja miten on tarkoitus edetä. Ohjeita edellytetään poikkeuksetta. Opetan ekaluokkaa, joten itsenäinen eteneminen ei ole vaihtoehto.

Menen mieluummin töihin.

Vierailija
16/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ei sitten millään kehtaa pitää hegityssuojainta.

Vierailija
17/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen vuokratyöfirman kautta ja ensimmäisen kolme päivää terveysasemalta todettiin, että "soita jos oireet vielä jatkuvat 3pv päästä". Ei sitä oikein voinut ottaa potkujakaan tuon takia.

Vierailija
18/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo niille potilaille, joiden hoito siirtyy useamman viikon päähän. 

Entä mitä tuumaavat potilaat, jotka saavat hoitohenkilökunnalta influenssan tai noroviruksen? Esimerkiksi syöpäpotilaalle lentsu voi olla katastrofi.

Vierailija
19/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahtarit pitää laiskana jos on pois töistä. Parempi tulla töihin, niin kaikki näkee että kipeänä ja samalla tartuttaa kaikki muutki, jolloin ei erotu joukosta.

Vierailija
20/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on usein ollut ärsyttävästi puolikuntoinen olo. Sillä tavalla, että lämpöä on vähän, heikko ja väsynyt olo, mutta ei juuri muita oireita. On vaikea tietää koska sellaisessa olossa pitäisi jäädä kotiin lepäämään ja koska menee itsekseen ohi. Joskus nimittäin todellakin menee nopeasti ohi ilman lepoa ja joskus nousee töissä korkea kuume. Se päivä on sitten vain lusittava läpi, koska en voi jättää asiakasta yksin keskelle kaupunkia ja lähteä itse kotiin makaamaan. Mutta etukäteen ei voi tietää kuinka pahaksi olo menee ja johtuuko se edes mistään tarttuvasta taudista. Jos on selkeät oireet, jään toki kotiin.