Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonkon teillä menee ruokaan rahaa viikossa? Ajattelin alkaa säästämään

Vierailija
29.01.2020 |

Ajattelin seuraavan kahden kuukauden ajan tehdä kaikki ruuat kotona. Ei siis ulkona syömisiä tai juomisia.

Viikkbudjetti olisi 50 euroa eli suunnilleen 220 euroa kuukaudessa ruokaan ja juomaan olisi tavoite.

Asun lapsen kanssa kahdestaan.

Vinkkejä, ajatuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lapsen kanssa menee varmaan noin satanen viikossa ruokakauppaan mutta siinä on paljon varaa kiristää kyllä ja mukana myös taloustavarat yms. Eli varmasti ihan mahdollinen tuo kun suunnittelee hyvin eikä osta kalliita herkkuja. 

Vierailija
2/10 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee ruokaan 50/viikko. Täytyy tutkia hyvin tarjoukset ja kytätä "punalaputettuja".

Omasta mielestä syön hyvin ja terveellisesti, teen itse ruokani, yleensä ison annoksen, josta osan pakastan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö päivällä muualla vai kotona kaikki ruuat?

Lapsen ikä vaikuttaa myös.

Aika vähän on 25€/ hlö jaettuna seitsemälle päivälle.

Vierailija
4/10 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöttekö päivällä muualla vai kotona kaikki ruuat?

Lapsen ikä vaikuttaa myös.

Aika vähän on 25€/ hlö jaettuna seitsemälle päivälle.

Lapsi syö koulussa lounaan.

Vierailija
5/10 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

250e, yksi aikuinen, sisältää kaikki ruokakaupassa tehtävät ostokset. Teen itse eväät myös töihin.

Vierailija
6/10 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä sanoisin, että tee paljon ruokaa kerralla ja pakasta, jolloin ei tarvitse olla aina kokkaamassa. Kaupoissa seuraa tarjouksia ja osta vain hyviä alennettuja tuotteita. Karsi kaikki kalliit ja turhat herkut pois ja tee nekin itse eli leivo pullia ja sämpylöitä, paista lettuja tai pannaria. Lisäksi suunnittele ruokalista ja ostokset mahdollisimman hyvin etukäteen ettei mukaan lähde ylimääräisiä mielitekoja, ja käy kaupassa mahdollisimman vähän (1-2krt/vko), jolloin pysyt helpommin budjetissa. Pyri myös olemaan heittämättä ruokaa pois, vaan käytä kaikki mahdollisuuksien mukaan. Aina voi googlettaa reseptejä, jos jotain syötävää ei osaa hyödyntää.

Vaatii itsekuria ja suunnitelmallisuutta, mutta oikealla asenteella onnistunee kyllä!

Vierailija
7/10 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 henkeä, lapset syö koulussa ja pkssa, minä kotona ja puoliso 3e koulussa. Pääosin ostan ruuat, n 600e/kk menee minulla ja puolisolla jotain satunnaisia kauppareissuja

Vierailija
8/10 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 2 teiniä (18- ja 15v) ja 2 kissaa. 130-150€/viikko on aika lähellä totuutta. Sisältää kaikki taloustavarat ja kissanruuat ja - hiekat. Kissojen osuus on n. 40€/kk. Teen töihin eväät, eli aamukahville leivät ja lounaaksi salaatti tai päivällisen jämät. Pyrin tekemään ruokaa aina kahdeksi päiväksi. Eineksiä en osta, pakasteita kyllä.

Vierailija
9/10 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ladata puhelimeen jokin ruokasovellus, jonka avulla on ihan huippua seurata omia kulutustottumuksiaan. Itse käytän K-ruokasovellusta.

Vierailija
10/10 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Olenkin jo ladannut sen k-kaupan sovelluksen.  Lidlillä oli myös oma sovellus, mutta sieltä ei voi poimia tuotteita ja hintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan