Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tällainen käytös naisella johtuu?

Vierailija
28.01.2020 |

Tiedän nyt kaksi tuoretta tapausta. Vieraiden läsnäollessa omaa miestä pitää komennella, ”ota nyt siltä takki”, ”kaada sille nyt lisäänkahvia” ym inhottavan kuulosta käskyttämistä tai huumorin varjolla alistamista ja rumasti puhumista ”ei tuo lähde semmosiin tapahtumiin”.

Näissä tapauksissa suhde ei ole vanha. Miksi nainen käyttäytyy näin? Haluaako näyttää että on ”ohjat käsissä”? Väärin! Siitä tulee muille aivan kamalan kiusallinen olo ja kaikki sympatia on kyllä miehen puolella joka kaataa sitä kahvia ja yrittää pärjätä tilanteessa. Minusta tällaisella naisella ei ole ohjat käsissä vaan tosi kurjat käytöstavat.

Jos nainen tunnistat itsessäsi tätä niin selitä rohkeasti nyt anonyymina miksi näin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa tehnyt noin kun suhde oli tuore. En tehnyt, vaan kiltin pikkuvaimon tavoin passasin vieraita ja mies istui liikahtamatta. Tuli siis tavaksi, että vaimo kaataa ne kahvit ja toivottaa vieraat eteisessä tervetulleiksi. Mies ei tee mitään. Korkeinraan ahmaisee tarjottavat tai huutaa, että kahvi on loppu ja osoittaa kuppiaan sohvalla istuen.

Vierailija
2/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioituksen puute.

Jätä se!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisinpa tehnyt noin kun suhde oli tuore. En tehnyt, vaan kiltin pikkuvaimon tavoin passasin vieraita ja mies istui liikahtamatta. Tuli siis tavaksi, että vaimo kaataa ne kahvit ja toivottaa vieraat eteisessä tervetulleiksi. Mies ei tee mitään. Korkeinraan ahmaisee tarjottavat tai huutaa, että kahvi on loppu ja osoittaa kuppiaan sohvalla istuen.

Tää on eri keissi.

Ap tarkoittaa tilannetta jossa nainen alentavasti komentelee omasta mielestään vässykkä miestään kun se ei tajua mitään.

Sun keississä mies on paskat välittänyt susta tai mistään.

Vierailija
4/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kehotus ottaa joltain (lapselta?) takki ja kaataa kahvia kuulostaa juurikin siltä että nainen on kasvanut perheessä jossa isä on osallistunut kotitöihin ja sitten nainen on ruvennut seurustelemaan miehen kanssa joka seisoo tumput suorana odottamassa passaamista.

Vierailija
5/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ratkaisu on vapauttaa passattu etsimään uutta äitiä ja naiselle mies joka seuraa ympäristöään ja osallistuu palvelun odottamisen sijaan.

Vierailija
6/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että nainen alkanut jostain syystä paskan miehen kanssa ja nyt sitten joutuu huolehtimaan hänestäkin?

Ei tule muuta selitystä mieleen tuollaiselle, miksi toista aikuista komentaa.

Eihän aikuisia tarvitse komentaa, terve aikuinen tajuaa itse ottaa lapselta takin, kaataa lisää kahvia yms.

Vierailija
7/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kädetön eikä tajua toimia itse? Niin kuin tässä on jo ehdotettu. Onhan komentelu noloa mutta noloa sekin on, että toinen odottaa, että kumppani hoitaa kaiken.

Vierailija
8/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on eri keissi.

Ap tarkoittaa tilannetta jossa nainen alentavasti komentelee omasta mielestään vässykkä miestään kun se ei tajua mitään.

Sun keississä mies on paskat välittänyt susta tai mistään.

Öö, miten nuo eroaa? Mistä erottaa vässykän tajuamattoman miehen ja paskat välittävän miehen?

Vierailija
9/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on kädetön eikä tajua toimia itse? Niin kuin tässä on jo ehdotettu. Onhan komentelu noloa mutta noloa sekin on, että toinen odottaa, että kumppani hoitaa kaiken.

Miehen voisi ohjeistaa ennenkuin vieraat tulevat. Vieraiden aikana ehkä vähän noloa.

Vierailija
10/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen voisi ohjeistaa ennenkuin vieraat tulevat. Vieraiden aikana ehkä vähän noloa.

Miksi miestä pitää ohjeistaa? Eikö itse tajua? Ja mistä sen voi etukäteen arvata, että mies ei tajua, vaaa tarvitsee käskyjä?

Vierailija
11/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensin määrää äiti ja sitten *(nimeni)". Näin sanoi ex-appeni ivallisesti seurustelun alkuaikoina, kun ex ei tehnyt niinkuin isänsä halusi. Niinhän siinä sitten tosiaan kävi vässykän kanssa. Oli pakko "määrätä", kun ei ollut minkäänlaista tilannetajua tai oma-aloitteisuutta.

Joskus juuri juhlissa sanoin tyhjän kahvipannun vieressä seisovalle miehelleni, että keitä lisää kahvia, niin eiköhän siinä joku juuri tulkinnut asian niin, että minä käskytän. Niinno, olinhan yksin siivonnut, leiponut, laittanut kaiken tarjolle, pukenut ja siistinyt lapset yms. Tokihan olisin siinä toista asiaa toimittaessani voinut myös sen kahvin siinä pyöräyttää, että Herra olisi saanut jatkaa seisoskeluaan ja paskanjauhamistaan.

Vierailija
12/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan törkeää käytöstä, ei hyväksyttävää missään tapauksessa.

Vierailija
13/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että nainen voi myös kokea sen noloksi että mies seisoo tumput suorana samalla kun toinen hiki päässä laittaa ja järjestää eikä meinaa ehtiä, ja silloin viestintä on suunnattu enemmän vieraille kuin miehelle. Sillä lailla että tiedän että tämä on perseestä enkä hyväksy tätä työnjakoa mutta minkäs teet kun toinen vaan seisoo.

Vierailija
14/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kuten moni on täällä sanonutkin, niin miksi aikuinen ihminen ei tajua tehdä noita itse? Ei mun miestä tarvitse käskyttää, kun se osaa ihan käskemättäkin käyttäytyä.

Vierailija
15/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että nainen voi myös kokea sen noloksi että mies seisoo tumput suorana samalla kun toinen hiki päässä laittaa ja järjestää eikä meinaa ehtiä, ja silloin viestintä on suunnattu enemmän vieraille kuin miehelle. Sillä lailla että tiedän että tämä on perseestä enkä hyväksy tätä työnjakoa mutta minkäs teet kun toinen vaan seisoo.

Versus jos nainen ei puhuisi mitään ja vieraille jäisi se käsitys että nainen hyväksyy tilanteen.

Vierailija
16/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoahan ne parisuhdemallit tulee ja ihmiset toistaa niitä tiedostamattaan.

Vierailija
17/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kuvailema käytös vaikuttaa tyypilliseltä tilanteelta, jossa nainen kuvittelee, että ainoastaan hänen tapansa toimia on se oikea ja hyväksyttävä, ja mies pitää kouluttaa toteuttamaan naisen näkemystä yhteisestä elämästä. Tästä luonnollisesti seuraa yleensä se, että mies lopulta koetaan tylsäksi, ja jännitystä lähdetään hakemaan suhteen ulkopuolelta.

Vierailija
18/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap:n kuvailema käytös vaikuttaa tyypilliseltä tilanteelta, jossa nainen kuvittelee, että ainoastaan hänen tapansa toimia on se oikea ja hyväksyttävä, ja mies pitää kouluttaa toteuttamaan naisen näkemystä yhteisestä elämästä. Tästä luonnollisesti seuraa yleensä se, että mies lopulta koetaan tylsäksi, ja jännitystä lähdetään hakemaan suhteen ulkopuolelta.

Niin, joskus on vaikeaa ymmärtää, että miehen mielestä vieraille ei tule kaataa kahvia, tai pyytää heitä itse hakemaan kahvia. Lähtekööt kotiin kahvitta, jos eivät tajua sitä itse keittimestä hakea.

Vierailija
19/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen haluuaa eroon ikävästä tilanteesta, sukulaiset, oma vierailu joku tilaisuus,toisen supertylsät ystävät. Ja yrittää tiedostamatta hoputtaa tilannetta eteenpäin.

Tunnen pari niin pitkäpiimäistä ihmistä, että sorrun itsekin hoputtamiseen. Jos ei ole muita niin kiirehdin itseäni, otan nyt kahvia, olen nyt jo pukemassa, morjens!

Vierailija
20/27 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Tämä käytös siis sellaista vaatimista ettei kyse ole siitä ettei mies tajua. Kukaan ei ehdi edes kaivata kahvia ennen tää hyppyyttämistä. Siinä on kyse jonkinlaisesta tarpeesta päästä sanomaan. Tekee todella ikävän ilmapiirin.

Pelkäsinkin ettei kukaan tunnusta itse toimivansa näin.

Vähän niinkuin yrittää kysyä miksi et pidä turvaväliä vaan roikut puskurissa. Vastaajia ei koskaan ole.

Ap