Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko hautajaiset maksaisivat jos itse pitäisi maksaa papin palkka, kirkon vuokra yms. Entä jos rippikoulun tai vihkiminen olisi maksullista?

Vierailija
27.01.2020 |

Olisitko valmis maksamaan kirkkovihkimisestä tuhansia ?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään olisi. Miksi minä uskonnottomana ja kirkkoon kuulumattomana sellaisesta maksaisin? En tosin käytä kirkon palveluita muutenkaan. 

Kysymyksesi on tosin hyvinkin aiheellinen niille, jotka haluavat kirkkoon kuulua.

Vierailija
2/4 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa, mutta minusta seurakuntien pitäisi  ryhtyä perimään kunnon vuokraa kirkkosalien käytöstä silloin, kun käyttäjä ei ole sen seurakunnan jäsen. Meillä on muutamia suosittuja vihkikirkkoja, joissa vuokraksi voitaisiin laittaa 1000 e/tilaisuus ja kerätä kesässä mukava summa. Miksi kivat kulissit olisi ilmaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kirkot yms osa kulttuuriperinnettä.

Esim Helsingin kauniit kirkot. Kuka niiden ylläpidon pitäisi maksaa? Entäs tosiaan se käyttö? Pääsymaksu?

Vierailija
4/4 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan kirkot yms osa kulttuuriperinnettä.

Esim Helsingin kauniit kirkot. Kuka niiden ylläpidon pitäisi maksaa? Entäs tosiaan se käyttö? Pääsymaksu?

Osa kirkoista on kulttuurihistoriallisesti arvokkaita ja niiden ylläpidosta voisi vastata valtio. Eli museovirasto ylläpitäisi niitä vervaroin. Tämä kävisi minulle, uskonnottomalle vallan mainiosti. Sen sijaan Suomi on täynnä liian vähällä käytöllä olevia kirkkoja, opistoja ja seurakuntoasaleja, jotka voisi vallan mainiosti purkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi