Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elät halvalla mahdollisimman hyvin?

Vierailija
27.01.2020 |

Tarvitsen vinkkejä kivaan elämään mahdollisimman vähällä rahalla! Tällä hetkellä toteutan Dave Ramseyn askeleet-ohjelmaa, eli vedän talouden tosi tiukaksi että saan kaikki velat maksettua kokonaan pois. Olen tehnyt tätä jo jonkin aikaa ja se on tosi rankkaa. Täytyy elää väliaikaisesti vähän sellaista elämätöntä elämää.

Kaikki menot on laitettu minimiin ja pidän jokaisesta eurosta tiukasti kiinni. Venyttelen senttejä. En osta mitään. En käy leffassa, en ulkona syömässä, en osta vaatteita, ei konsertteja, matkoja, baareilua ei mitään huvituksia.

Alkaa jo vähän rassaa hermoja tämä kituuttelu, mutta aion jatkaa niin kauan kun velat ovat poissa (menee vielä ainakin vuosi). Miten saatte elämänne iloa, tekemistä ja ehkäpä luksustakin erittäin pienellä rahalla tai jopa ilmaiseksi? Kävelylenkit, kissojen silittely jne, niitä teen jo. Oletteko keksineet muita keinoja saada elämään iloa ja sisältöä kituuttamisen ohessa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta valitus, ite otit velkaa.

Vierailija
2/9 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta valitus, ite otit velkaa.

Täh? enhän minä valita, kysyn vaan vinkkejä :D

Itse olen velkani ottanut ja haluan maksaa mahdollisimman nopeasti pois. Sekin oma valinta. Voisin maksaa hitaasti ja nauttia elämästä myös rahallisesti, mutta olen valinnut velkojen nopean maksuaikataulun ja tiedän että tämä kituuttaminen on väliaikaista. Silti olisi kiva nauttia elämästä enemmän, jos se vain olisi mahdollista :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on hyvää kun hyväksyy ja ymmärtää sen, että elämä on aivan hyvää ilman että tarvitse käydä leffassa, syödä ulkona, shoppailla, ajaa autolla yms. Eli opettele olemaan tyytyväinen ja kiitollinen siitä, mitä sinulla on.

Vierailija
4/9 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintähän on oppia tekemään hyvää kiljua. Se on edullista ja sitä juodessa ei tarvitse muita kalliita harrasteita. Näin jo vuodesta 1991!

Vierailija
5/9 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyisä koti eli myy turhat tavarat pois ja siivoa kaikki todella puhtaaksi. Hyödynnä kirjastoa ja sivistä itseäsi. Liiku ulkona vähintään tunti päivässä. Matkusta kotikaupungissa eli hyödynnä museoiden ilmaispäivät ja erilaiset ilmaiset tapahtumat, joita ainakin pk- seudulla on runsaasti.

Kaikki nuo huvit, jotka mainitsit eivät oikeasti tuo mitään kestävää hyvää elämään matkoja lukuunottamatta. En edes ole köyhä, mutta olen jättänyt pitkälti tuollaiset huvit pois, jolloin rahaa säästyy tärkeämpään.

Vierailija
6/9 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjäksi opettelu on terveellistä, ilmastoystävällistä ja kukkarollekin hyvä valinta.

Vierailija
7/9 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastamaan hulvatonta sukupuolielämää. Siitä saa iloa ja vaihtelua arkeen.

Vierailija
8/9 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tropiikkiin.

Minä muutin jo 1999

Vierailija
9/9 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kotikaupunkisi/lähialueen ilmaistapahtumat ja mahdolliset ilmaiset ajat käydä museoissa yms. Katso myös onko lähistöllä jotain muuta mielenkiintoista, esim. uusi luontokohde tai hienoa arkkitehtuuria jota et ole vielä nähnyt. Netistä löytyy ilmaisia dokumentteja, opetusvideoita (harrastuksia lähinnä ajattelin), luettavaa jne vaikka kuinka paljon, ehkä sieltä löytyisi jotain sinua kiinnostavaa? Varmaan jo hyödynnät tarkkaan tarjoukset niissä pakollisissa menoissa, mutta jos et, niin ota tavaksi, sillä voi oikeasti säästää kunhan ei lankea ostamaan turhaa. Ilmaiset tutustumis/näytetarjoukset voivat myös tuoda vaihteua ilman että rahaa kuluu. Ehkä vähän outo neuvo, mutta jos alkaa tuntua että pää hajoaa nuukailuun, niin etsi joku halpa piristysruiske. Ei se säästökuuri kaadu siihen jos sen aikana pari kertaa "törsäät" vaikka vitosen tarjouspokkariin tai kahvillakäyntiin kaverin kanssa, jos sen avulla jaksat paremmin etkä lankea isompiin ostoksiin.

Tärkein on varmaan pään sisäinen kehitys, se, että oppii nauttimaan tavallisista asioista ja elämästä. Matkat, ulkona syöminen yms. ovat kivoja, mutta elämä on mukavampaa jos niitä ei jatkuvasti kaipaa ollakseen onnellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi