Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet väittävät aina olevansa järkyttyneitä, jos joku heille tuntematon delaa jossain toisella puolella maapalloa?

Vierailija
27.01.2020 |

Eivät vissiinkään ole koskaan kokeneet läheisen ihmisen äkillistä lähtöä ja olleet aidosti järkyttyneitä. Nyttenkin on puoli Suomea ihan helisemässä, kun koripalloilija menehtyi onnettomuudessa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko oikeesti? lehdet antaa vaan sellasen kuvan.

Vierailija
2/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko oikeesti? lehdet antaa vaan sellasen kuvan.

No ainakin monet siellä uutisten kommenttikentissä ja somessa purkaa järkytystään, aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ovat järkyttyneitä edes kotimaassa kuolleista ihmisistä.? Jos niitä ihmisiä ei tunne, niin järkyttyminen on vaan typerää. Ei kukaan itse niiden coronaan kuolleiden tyyppien poismenoakaan, joten mikä tekee jostain palloilijasta yhtään tärkeämpää?

Vierailija
4/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ihan samaa. Nyt kun Kobe Bryant kuoli helikopterionnettomuudessa, kaiken maailman turhat julkimot ovat surusta suunniltaan. Minua näiden minulle tuntemattomiksi jäneiden julkkisten kuolema ei hetkeuta minkään vertaa. Lähinnä naurattaa nämä "surijat".

Vierailija
5/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se nyt tosi surullista, miten esim kobe ja hänen 13-vuotias tyttärensä kuoli. tai miten satoja kuolee koronavirukseen tällä hetkellä. kai noista asioista saa järkyttyä ja tulla surulliseksi? ei se tarkota, etteikö surisi silti sitä omaa läheistään.

Vierailija
6/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat hyvesignaloida. Säälittöviä ovat.

Vierailija
7/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko neekeristä ikinä kuullukkaan….

Vierailija
8/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua surettaa jopa eläinten olot.

Vierailija
9/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan se nyt tosi surullista, miten esim kobe ja hänen 13-vuotias tyttärensä kuoli. tai miten satoja kuolee koronavirukseen tällä hetkellä. kai noista asioista saa järkyttyä ja tulla surulliseksi? ei se tarkota, etteikö surisi silti sitä omaa läheistään.

Ihmisiä kuolee joka silmänräpäys, olet jatkuvasti järkyttynyt ja surullinen?

Vierailija
10/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten varmaan katso elokuvia ja lue kirjojakaan kun ne on keksittyjä tarinoita?

11/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna minua ei kiinnosta pätkän vertaa tuntemattomien kuolemat, ellei sitten kyse ole jostain tradegiasta. Kuolema on luonnollinen asia, eikä siltä kukaan voi välttyä. Eihän kukaan iloitse tuntemattoman syntymästäkään.

Vierailija
12/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on fani niin eikö silloinkaan saisi surra?

Vierailija
13/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun otsikoissa joku lapsi on kuollut, täälläkin joku neropatti mamma kertoo ”itkeneensä valtoimenaan koko päivän” ja toiset perässä.

Eikö niillä oikeesti ole omia murheita? Sitä paitsi se lapsi on jo kuollut, ei sadan av-mamman itkeminen asiaa muuta miksikään.

Vierailija
14/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on fani niin eikö silloinkaan saisi surra?

Mutta kun ei tuo touhu ole suremista nähnytkään, vaan juurikin hyvesignointia ja pikemminkin järkyttyneen esittämistä. Tosi omituista touhua. Oikea sureminen on jotain ihan muuta.

Vierailija
15/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin järkyttää paljon enemmän kohdata kuolemaa lähellä. Ehkä ihmiset eivät enää kohtaa?

Vierailija
16/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee silleen, että omasta mielestään sporttiset järkyttävät urheilijoiden kuolemista. Omasta mielestään musikaaliset järkyttyvät muusikoiden kuolemista jne. Haluavat viestiä omista ominaisuuksistaan sillä tavalla toisille, koska eihän kyse ole oikeasta järkytyksestä.

Vierailija
17/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan minäpä se tässäkin kuzen pitemmälle kuin te - minua ei ole liikuttanut sen enempää sisareni kuin kummankaan vanhempani kuolema, mutta aidosti surin John Lennonia, kun hänet tapettiin. Se oli niin paljon muunkin kuolema kuin vain yhden musiikkia tehneen miehen. Siinä haudattiin mm. minun lapsuus ja nuoruuskin ja se optimismi ja hyväntahtoisuus.

Mutta se oli sellaista surullista oloa, silmät päästäni olen itkenyt, kun vanha kattini kuoli. En voisi kuvitellakaan itkeväni jotain ihmistä sillä tavalla.

Vierailija
18/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tällaisesta kollektiivisesta surusta on tehty ihan tutkimuksiakin. En nyt tietenkään muista missä niitä on julkaistu, mutta prinsessa Dianan kuoleman jälkeen tästä puhuttiin paljonkin. Ihmiset jotenkin voivat kohdistaa omat huolensa ja pelkonsa omista läheisistään jonkun julkkiksen kuolemaan. Ei siinä minun mielestäni ole mitään outoa tai väärää.

Johtuen ehkä siitä, että asuin Englannissa, Dianan kuolema hätkähdytti minuakin. En nyt sentään suruvalittelukirjeitä kirjoitellut enkä itkeä tihuuttanut, mutta kyllä se kosketti.

Oman läheisen menettäminen hiljattain oli tietysti aivan erilaista. Järkyttävä sisuksia kouristava lamaannus avuttomuus, hätä muiden selviämisestä… Se on eri asia se.

Vierailija
19/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään jollain tapaa kertoa, että ihan oikeasti ollaan tuntevia ja välittäviä. Helpompaa, kuin että näytetään, toimitaan ja välitetään arjessa.

Vierailija
20/23 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, en ymmärrä itsekään. Ei järkytä jonkun urheilijan kuolema. Miksi pitäisi? Koska on tunnettu urheilija? Tekeekö se kuolemasta jotenkin enemmän järkyttävää? Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän