Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella epäillään rannekanavien ahtautta, mikähän kuvantamistapa?

Vierailija
27.01.2020 |

Tuli kutsu kuvannukseen, mutta siinä ei kerrota, mistä tutkimuksesta on kyse. Onko kellään kokemusta ahtaista rannekanavista ja siitä, miten niitä on tutkittu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneetilla varmaankin.

Vierailija
2/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magneetilla varmaankin.

Tätä mäkin veikkasin enne kutsun tuloa, mutta eikös lapsille tehdä humautusnukutus magneettiin? Ei mun mielestä tuossa ollut ohjeistusta olla syömättä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENMG tutkimusta varmaan tarkoitatte? ENMG tutkimuksessa hermoihin annetaan pieniä sähkösykäyksiä, jotta saadaan selville hermojen toimivuus ja huomataan mahdolliset ahtaumat. ENMG tutkimus on hieman epämiellyttävän tuntuinen, koska sähkösykäykset hieman tuntuvat.

Vierailija
4/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Magneetilla varmaankin.

Tätä mäkin veikkasin enne kutsun tuloa, mutta eikös lapsille tehdä humautusnukutus magneettiin? Ei mun mielestä tuossa ollut ohjeistusta olla syömättä.

Ap

En tiedä miksi lapsi pitäisi nukuttaa? Minkäikäinen on kyseessä? Kuvaus kestää 20 minuuttia eikä sitä kättä oikein voi kelassa liikutella.

Kaipa röntgenkuvankin voisi rannekanavista ottaa esim. niin että kämmen ja ranne ovat suorassa kulmassa.... en tosin tiedä miten usein tätä tehdään.

Vierailija
5/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ja mitkä rakennekanavat?

Mun lapsi vauvana vaan nukkui normaalisti magneetissa, 4v nukutettiin ihan kunnolla, 7v oli hereillä ilman mitään lääkitystä.

Vierailija
6/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ENMG tutkimusta varmaan tarkoitatte? ENMG tutkimuksessa hermoihin annetaan pieniä sähkösykäyksiä, jotta saadaan selville hermojen toimivuus ja huomataan mahdolliset ahtaumat. ENMG tutkimus on hieman epämiellyttävän tuntuinen, koska sähkösykäykset hieman tuntuvat.

En tosiaan tiedä, koska kutsussa ei ole kerrottu tarkasti. VOihan se olla röntgen, kun aika on röntgeniin, mutta siellä tehdään muitakin tutkimuksia.

Ap

Vierailija
7/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Magneetilla varmaankin.

Ap

En tiedä miksi lapsi pitäisi nukuttaa? Minkäikäinen on kyseessä? Kuvaus kestää 20 minuuttia eikä sitä kättä oikein voi kelassa liikutella.

Kaipa röntgenkuvankin voisi rannekanavista ottaa esim. niin että kämmen ja ranne ovat suorassa kulmassa.... en tosin tiedä miten usein tätä tehdään.

No varmasti siksi lapset tavataan nukuttaa, että magneettitutkimus voi olla aika vaikea lapselle. Lapseni on 5-vuotias.

Ap

Vierailija
8/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä lisään, että rannekanavien ahtautta tutkitaan juuri ENMG tutkimuksella. Ei hermojen kanavat näy missään röntgenissä.

Vierailija
9/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ja mitkä rakennekanavat?

Mun lapsi vauvana vaan nukkui normaalisti magneetissa, 4v nukutettiin ihan kunnolla, 7v oli hereillä ilman mitään lääkitystä.

Rannekanavat. 5-vuotias.

Ap

Vierailija
10/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenne ranne juu mulla lukihäiriö sori

Vierailija
11/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä lisään, että rannekanavien ahtautta tutkitaan juuri ENMG tutkimuksella. Ei hermojen kanavat näy missään röntgenissä.

Voihan se tietenkin olla, että ottavat röntgenkuvat ensin, koska mitään kuvia ei ole koskaan otettu (lapseltani on leikattu jännetupet molemmista käsistä, eikä silloinkaan kuvannettu mitenkään), ja muut tutkimukset tehdään myöhemmin. Kuten otsikossa oli, kyseessä on vain epäily, eli voi olla kyse jostain muustakin.

Ap

Vierailija
12/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgen.

Tästä aiheesta oli uutisointia joku aika sitten kun eräälle naiselle samaisesta syystä tehtiin tutkimuksia ja leikkaus

Vierailija
13/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röntgen.

Tästä aiheesta oli uutisointia joku aika sitten kun eräälle naiselle samaisesta syystä tehtiin tutkimuksia ja leikkaus

Ok, kiitos!

Ap

Vierailija
14/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röntgen.

Kyseisellä naisella diagnosoitiin luiden liikakasvu mikä aiheutti oireet

Vierailija
15/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy sanoa, että näin jälkikäteen ajateltuna tuntuu hassulta, ettei käsiä kuvannettu ennen tuota jännetuppileikkausta. Tai siis varmasti oireet olivat aika selkeät, mutta varmastikin käsissä oli muutakin vikaa, kun lapsi on aina käyttänyt käsiään vähän oudosti. Kipua on valittanut syksystä asti, mutta onhan sitä voinut olla aina. Nuo jännetupet leikattiin, kun lapsi oli 2-vuotias, joten ei tietenkään silloin osannut itse kuvata oireitaan mitenkään.

Ap

Vierailija
16/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä se on kun tabletit ja kännykkä kourassa aamusta iltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi