Mitä vaatekokoa käyttää nainen, joka on n. 170/60?
Kommentit (16)
S tai M, vartalonmallista riippuen. Jos on leveä lantio tai rintava voi olla että koko on joissain vaatteissa L.
Kun itse oli pari senttiä pitempänä suunnilleen tuossa painossa valitsin vaatteista yleensä M koska pidän väljemmistä. Pienissä kokonumeroissa puntit jää lyhkäsiksi ja ryntäät puristaa. Lantio taas on/oli kapea eli S.
En katsoisi vaatteiden kokonumeroita kuin suuntaa antavana. Eri valmistajien koot poikkeavat toisistaan, erot voi olla huomattavat. Joskus kokeillut XXL vaatetta joka ei sekään sopinut. Jos mitoitus on pielessä niin se on pielessä ja silloin vaate kannattaa jättää ostamatta.
Ruumiinrakenteesta ja mitoista tietysti riippuu, mutta n. 38 tai S/M, todennäköisesti.
Olen tuon kokoinen ja käytän lähinnä s-kokoisia vaatteita. Jopa joku XS-kokoinen vaate on käytössä. Senttikoko on yleensä 36, joskus 38 esim. päällystakeissa.
Se selviää sulle sitten, kun onnistut pudottamaan sitä painoa. Vai meinasitko jotakin tavoitevaatteita ostaa valmiiksi? ;)
Olen 168cm ja paino pyörii välillä 59-63. M koon vaatteita käytän pääasiassa. Ruumiinrakenne ratkaisee niin paljon. Mulla esim paidoissa kirraa S koossa rinnuksista vaikka muuten sopii, kun on isohkot tissit. 38 tai 40 numerokoot käytössä.
Naisten vaatekoko 36 tai M. Harvemmin menee mitkään S-koon vaatteet, ellei kyse ole jostain neuleesta tms. Housuissa liian lyhyet, paidat myös liian lyhyitä tai rinnat eivät mahdu S-kokoon.
Minä olen vähän pienikokoisempi, 168/58, ja minulla on pääasiassa M-kokoa.
Olen 170/63 ja käytän yleisesti kokoa L tai 40/42. Olen rintava ja harteikas ihminen, vartalomalli aika lähellä omenaa. 😔
172 ja 62-63: Vaatteet 40-44 noin pääsääntöisesti. Pienempiin ei mahdu hartiat eikä tissit, ja takeissa hihat liian lyhyitä. Hyvä puoli asiassa on, että vaikka painoa tulisi vähän lisääkin, ei vaatteet jää pieniksi.
Suunnilleen noissa mitoissa ja pääsääntöisesti S tai 36. Joskus voi olla vähän reilujakin, 38 on lähes poikkeuksetta liian iso. Olen urheilullinen ja melko "tiivis", joskus olen myös painanut saman verran mutta ympärysmittaa (=rasvaa lihaksen sijaan) on ollut enemmän, tuolloin käytin S-M ja 38.
Riippuu täysin ruumiinrakenteesta. 171 ja 59-60, isorintainen, harteikas ja leveälanteinen. Vaatteet pääsääntöisesti kokoa 40 tai M/L, jotkut jopa XL. Housut aina vyötäröltä isot, ja paidoissa väljyyttä samassa kohtaa.
Varmasti riippuu paljon ruumiinrakenteesta. Oma tyttöni on 177 / 60 ja käyttää S / M -kokoisia vaatteita. Housujen lahkeet vaan ovat pääsääntöisesti lyhyet.