Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hengenvaarallisesti lihava - ohjelma

Vierailija
26.01.2020 |

Olen ruvennut seuraamaan kyseistä sarjaa ja ihmettelen, miten ne ihmiset ovat edes hengissä. Täällä Suomessa pelotellaan jo 20 kg:n ylipainosta, että kuolo korjaa kohta. Nämä 300 kiloiset porskuttavat edelleen.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsonut jokusen jakson. Eniten ärsyttää se hirveä itsesäälinen vinkuminen "I ´m so frustrated" Se on perushokema jokaisen ohjelmaan osallistuvan suusta ja toinen käsi kauhoo kymmentä rasvaa tirisevää megaburgeria suuhun. Kun kropan metabolismi on saatu kunnolla sekaisen nuo tyypit ovat koko ajan nälkäisiä ja kaikki energia kuluu vain siihen, mistä saa seuraavan aterian.

Vierailija
2/41 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä jonkun verran huvittaa kaikkien hokema "I've worked so hard!". Kuitenkin on enimmäkseen maattu sängynpohjalla samassa asennossa ja syöty. Sitten selitellään kun painoa on tullut lisää. Mutta kyllä käy ihan oikeasti sääliksi niitä ihmisiä, täytyy olla todella paljon ongelmia että tuohon tilaan päätyy ja miten ne omaiset ja puolisotkin on niin sokeita tilanteelle että passaavat kaikessa ja mahdollistavat ylensyömisen vuosikausia. Ja MITEN  painoa voi pudota  10-20 kg kuukaudessa??!! Ei mene minun tajuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa rahtaavat läheiset sanovat pelkäävänsä lihava suuttumusta. Miksi, eihän se mitään voi kuitenkaan tehdä.

Vierailija
4/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa rahtaavat läheiset sanovat pelkäävänsä lihava sduuttumusta. Miksi, eihän se mitään voi kuitenkaan tehdä.

Ei fyysisesti, mutta voivat kyllä nalkuttaa ja huutaa sieltä petistään. On sekin omassa kodissa jatkuvasti aika rasittavaa kuunnella. Sitten on ne toiset, jotka ei niinkään pelkää suuttumusta, vaan heitä tekee häijyä kieltää masentuneelta vuodepotilaalta ainoa asia, mistä hän saa edes jotain iloa elämästään - se ruoka.

Yleisesti tuossa kiinnittää huomiota että lähes poikkeuksetta nuo osanottajat on psyykkisesti vaikeasti traumatisoituneita. Todella monella on hyväksikäyttötausta lapsuudesta, sitten on huumeenkäyttäjien ja psyykkisesti sairaiden lapsia jne. Terve taviskin voi lihoa nykymaailmassa helposti, mutta näköjään että noihin satojen kilojen painoihin päästään, tarvitaan vähän muutakin häikkää kuin persous makealle ja rasvalle.

Vierailija
5/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on se monella jaloissa oleva kamalan näköinen ihottuma vai mikä lie? Vie ruokahalut.

Vierailija
6/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä että heidän lihastensa täytyy oikeasti aika vahvat kun moni pystyy vielä liikkumaan. Siinä oli taannoin 160 cm nainen eli minun pituiseni ja hän painoi 270 kiloa ja käveli. Mietin että pystyisinkö kävelemään jos minuun asennettaisiin 215 kiloinen lisäpaino, oman n. 55 kilon lisäksi. Ja käyn sentään salilla, mutta tuntuisi mahdottomalta.

Vierailija
7/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa rahtaavat läheiset sanovat pelkäävänsä lihava suuttumusta. Miksi, eihän se mitään voi kuitenkaan tehdä.

Tätä mäkin olen miettinyt 🤔

mun unelma-ammatti olis olla näiden megalihavien laihduttaja. Tarjoilisin sänkyyn pelkkää salaattia ja jos v i t t u i l e s i v a t niin lähtisin vain huoneesta ja ärsyyttääkseni sammuttaisin valot mennessäni. Kipase laittaan takaisin päälle.

Vierailija
8/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itsestäni, että minulle 20 kg ylipainoa olisi liikaa, mutta tiedän, myös, että jotkut harvat ihmiset pystyvät kantamaan sairaalloista ylipainoa ainakin keski-ikään. 20 vuotiaalal lihavalla voi olla testien mukaan veriarvot kunnossa ja pystyy kävelemään hyvin, mutta kun sama ihminen vanhenee, niin... Tuttava kuoli 53 vuotiaana ylipainon seurauksiin.

Vierailija
9/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksei näille jotka kertovat hyväksikäytöistä ja muista traumoista, aloiteta heti jokin terapia?

Vierailija
10/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä jaksossa puhuttiin siitä että vuoteen omana oleva alkaa uhkailla itsemurhalla jos sille ei kanneta epäterveellistä ruokaa. Tiedä sitten miten se käytännössä tapahtuisi, mutta veikkaan esim. että tuollaisen ihmisen ei paljon tarvitse fyysisesti ponnistella ennen kuin kuolo korjaa.

Vierailija
11/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksei näille jotka kertovat hyväksikäytöistä ja muista traumoista, aloiteta heti jokin terapia?

Samaa olen ihmetellyt. Onko sitten kustannuskysymys. Ja osahan ilmaisee ettei halua terapiaan, ja suostuvat lopulta vain siksi koska Dr Now uhkaa lempata pihalle.

Vierailija
12/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmaa on kiva katsoa silloin, kun potilas edistyy ja saa elämänsä raiteilleen. Mutta silloin kun potilas ei saa omin avuin yhtään laihdutettua ja hokee vain tehneensä kaiken oikein, eikä muka saa apua jne. niin ärsyttää niin suunnattomasti, että on pakko sulkea tv.

Vierailija
13/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Now on paras, ei usko valheita.

Vierailija
14/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies joutui olemaan sairaalassa laihdutuksen ajan ja oli tosi ilkeä hoitajille. Jos eivät tuoneet ruokaa, laski alleen.

Vierailija
15/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän itsestäni, että minulle 20 kg ylipainoa olisi liikaa, mutta tiedän, myös, että jotkut harvat ihmiset pystyvät kantamaan sairaalloista ylipainoa ainakin keski-ikään. 20 vuotiaalal lihavalla voi olla testien mukaan veriarvot kunnossa ja pystyy kävelemään hyvin, mutta kun sama ihminen vanhenee, niin... Tuttava kuoli 53 vuotiaana ylipainon seurauksiin.

Mun eräs sukulainen on painanut noin 160 kg aikuisikänsä, ja on kohta jo 80 v. Paino-ongelma on ollut jostain kolmekymppisestä asti eikä tämä ihminen ole sairastellutkaan juuri mitään, ei mitänä pysyväislääkkeitä. Joidenkin kroppa kestää ihmeesti. 

Taidan olla itsekin vähän samaa laatua koska olen myös sairaalloisen ylipainonen BMI:n mukaan (joskaan en ihan noin lihava) ja 45-vuotiaana ei niin mitään vaivoja eikä sairauksia. Olen 161-senttinen luustoltan hento nainen joka painoin parikymppisenä alle 50 kg.

Vierailija
16/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs mies joutui olemaan sairaalassa laihdutuksen ajan ja oli tosi ilkeä hoitajille. Jos eivät tuoneet ruokaa, laski alleen.

Joo, näillä on varmasti omat konstinsa saada tahtonsa läpi.

Vierailija
17/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Now on paras, ei usko valheita.

Äijällä on auktoriteettia, ei kuuntele mitään kitinöitä. Ja pahinkin vinkuja on vaan ” Yes Dr Now”.

Vierailija
18/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 on kuollut wikin mukaan.

Vierailija
19/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut sitten sitä ruokaa ei tulisi sinä päivänä ollenkaan, vettä vaan.

Vierailija
20/41 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eräs sukulainen on painanut noin 160 kg aikuisikänsä, ja on kohta jo 80 v. Paino-ongelma on ollut jostain kolmekymppisestä asti eikä tämä ihminen ole sairastellutkaan juuri mitään, ei mitänä pysyväislääkkeitä. Joidenkin kroppa kestää ihmeesti. 

Taidan olla itsekin vähän samaa laatua koska olen myös sairaalloisen ylipainonen BMI:n mukaan (joskaan en ihan noin lihava) ja 45-vuotiaana ei niin mitään vaivoja eikä sairauksia. Olen 161-senttinen luustoltan hento nainen joka painoin parikymppisenä alle 50 kg.

Luustojen painoero on mitätön.