Mistä tietää että pitää ostaa uusi paistinpannu?
Kommentit (17)
Siitä, että teflon on sun vatsalaukussa eikä pannussa
Jos on ostanut hyvän niin ei tarvitse ostaa uutta.
Jos se on vääntynyt tai naarmuinen
Suosittelen swissdiamondia. Ollut 8 vuotta eikä ole miksikään mennyt.
Kun tarttuu rahkat kiinni on hyvä aika ostaa uusi.
ZiZienc
Mun mummoni on saanut mun nykyisen paistinpannun kihlajaislahjaksi vuonna 1900 eikä se ole vieläkään kulunut puhki joten ei ole mitään kiirettä ostaa uutta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mummoni on saanut mun nykyisen paistinpannun kihlajaislahjaksi vuonna 1900 eikä se ole vieläkään kulunut puhki joten ei ole mitään kiirettä ostaa uutta.
Niinpä ja minähän neuvoinkin, että sitten kun läpi näkyy.
Oikea valurauta on vaan työläs käyttää, mutta hiilikuitupannu olisi helpompi
Marketissa oleva paistinpannufeissari kyllä kertoo kun sen aika on.
Näin toimii se tietty kansanosa kun ei muuhun kykene.
Jos se on halki tai siinä on niin isoja lommoja, ettei niitä saa oikaistua edes vasaran avulla. Pelkkä ruosteisuus ei ole syy hankkia uusi pannu, sillä ruoste lähtee teräsharjan ja hiekkapaperin avulla.
Osta valurauta- tai hiiliteräspannu, niin pärjäät niillä lopun ikääsi.
Vierailija kirjoitti:
Valurautapannu säilyy käyttökelpoisena sukupolvelta toiselle ja kolmannelle, vaikka siihen välillä palaa ruokaa ja se ruostuu. Ei muuta kun puhdistetaan, rasvataan ja taas toimii.
Hiiliteräspannu on sen verran uusi keksintö, että ei taida olla vielä yhtä pitkäaikaista kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Hiiliteräspannu on sen verran uusi keksintö, että ei taida olla vielä yhtä pitkäaikaista kokemusta?
Kokemuksesta en tiedä, mutta ainakin de Bryer -hiiliteräspannulla on loppuelämän takuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valurautapannu säilyy käyttökelpoisena sukupolvelta toiselle ja kolmannelle, vaikka siihen välillä palaa ruokaa ja se ruostuu. Ei muuta kun puhdistetaan, rasvataan ja taas toimii.
Hiiliteräspannuja on ollut olemassa niin kauan kuin (raaka)raudasta on osattu tehdä metallia, joten asiasta lienee jonkinlaista kokemusta, vaikka hiiliteräspannuja ei täällä Suomen kaupoissa ole ollutkaan...
Entisestä näkyy läpi