Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salitreeni

Salihiiri
26.01.2020 |

Terve!

Olen 16-vuotias poika, joka on treenannut salilla hieman alle 6 kk. Olen treenannut noin 3 kertaa viikossa koko kropan läpi. Olen noudattanut Golden six ohjelmaa nyt hieman yli 3kk. Ohjelma on tuonut hyvää kehitystä ja voimaa. Kaipaisin kuitenkin uutta yksijakoista ohjelmaa. Olisiko kenelläkään suositusta hyvästä yksijakoisesta bodaus ohjelmasta naturaalille?

olen mielestäni saanut ohjelmalla melko hyvää kehitystä. Aloitin ylätaljalla josta siirryin leuanvetoon.
Vaihdoin ylätaljan leuanvetoihin. Tämän hetkinen maximi on 10 toistoa. Huom tein noin vuoden kehonpainoharjoittelua ja leukoja ennen salille menemistä.

Kiitos avusta

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hyviä tuliksia? 10 leuanvetoa on ihan paska. Mahtava selkä liike mutta toi on huono jopa tytöille.

Vierailija
2/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 17v tyttö ja oon käyny salilla vuode. Ei mee yhtäkää leukaa. Joo varmaa hyvä selkä liike jos menis. Toi ohjelma on aika brutaali mut toimiva

Korvaa kyykky mavella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois kyl korvaa kyykyn mavella. Vähä eri osaan jalkoja tulis rasitusta. Toi kolme kertaa viikkoon kokokroppa tuntuu usein vaa aika raskaalta. Kivaa silti :)

Vierailija
4/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on Vauva-palstalla koska?

Vierailija
5/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet käyttänyt noin 6kk yksijakoista sali ohjelmaa niin otappa poika käyttlön startting streng niminen ohjelma. Sillä se lihas kasvaa ja karavaani kulkee.

Vierailija
6/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, joo olis voinu kirjottaa vaikka pakkikselle :)

Tuli vaa ekana mielee.

Vierailija
7/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että täälä tiedetään treenaamisesta. Menepä pois ja takaisn salille

Vierailija
8/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi korvaat liikkeitä? Salilla tehdään yhdelle lihasryhmälle useita liikkeitä. Ei yksi liike ja 3 sarjaa riitä. Ala treenaamaan oikeesti. Jalkapäivänä kyykky JA mave. Treenien pitää vaikeutua koko ajan. Leuanveto on lämmittely liike punnerrusten ohella ennen treeniä. Ala laittamaan lisäpainoa leuanvetoihin kohta. Unohda nuo horkkareiden goldenit. Naturalin pitää tehdä paljon sarjoja ja vuoden kuluttua treenien kestoa on hyvä pidentää jos nyt treenaat vain tunti per treeni. Kannattaa myös sprintata. Syö paljon ruokaa 3 tunnin välein.

Vierailija
9/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä kysele täällä. Mene edes Pakkotoistolle jos se vielä on olemassa ja on kai noita muitakin treensivuja. Täällä et saa kuin pskoja neuvoja ja pahan mielen.

Vierailija
10/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia..

3 kertaa sama saliohjelma viikossa on vähän liikaa. 2 kertaa riittää. Esim. Kyykyt, mave, leuanvedot, dipit ja pystypunnerrukset. Tee niitä joka kerta. Voi tehdä pitkiä sarjoja pienemmillä painoilla tai sit lyhyempiä isommilla. Esim 5x5. Leuanvedoissa vaihtele otetta sopivasti, eri levyiset myötäotteet, neutraali ote, vastaote. Ota lisäpainoja leuanvetoihin mukaan. Tai tee pyramidiharjoituksia (1,2,3,4,5,4,3,2,1 jne).

Sit salin välipäivinä rentoa lenkkeilyä, pyöräilyä tmv aerobista liikuntaa. Yksi lepopäivä viikossa.

Vierailija
11/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

MIllä perusteella leuanveto on lämmittely liike? Toki lisäpainojen käyttö on hyödyllistä, mutta saan sarjoissa vain 10 toistoa joten lisäpainoa ei ainakaan vielä tarvitse pahemmin. Saan leuanvedoilla huomattavasti paremman tuntuman selkään kuin ylätaljalla.

Treenaan yksijakoisella, koska haluan proteiinisynteesin olevan koko ajan koholla. Treenissä on vain 1 jalkaliike, koska yksijakoisessa maximissaan 6 liikettä! Olen ajatellut vaihtaa takakyykyn esimerkiksi maastavetoon tai hack-kyykkyyn. Jalat 2-3 kertaa viikossa on mielestäni parempi lihaskasvua ajatellen kuin 1 brutaali.

Vierailija
12/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vastauksia..

3 kertaa sama saliohjelma viikossa on vähän liikaa. 2 kertaa riittää. Esim. Kyykyt, mave, leuanvedot, dipit ja pystypunnerrukset. Tee niitä joka kerta. Voi tehdä pitkiä sarjoja pienemmillä painoilla tai sit lyhyempiä isommilla. Esim 5x5. Leuanvedoissa vaihtele otetta sopivasti, eri levyiset myötäotteet, neutraali ote, vastaote. Ota lisäpainoja leuanvetoihin mukaan. Tai tee pyramidiharjoituksia (1,2,3,4,5,4,3,2,1 jne).

Sit salin välipäivinä rentoa lenkkeilyä, pyöräilyä tmv aerobista liikuntaa. Yksi lepopäivä viikossa.

Sen takia kannattaa treenata keho 2 viikossa läpi kahdessa osassa eli 4 treeniä. Ei kyykkyjä ja maveja tarvitse tehdä joka treenillä jos tekee kunnon painoilla.

Vierailija
13/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Terve!

MIllä perusteella leuanveto on lämmittely liike? Toki lisäpainojen käyttö on hyödyllistä, mutta saan sarjoissa vain 10 toistoa joten lisäpainoa ei ainakaan vielä tarvitse pahemmin. Saan leuanvedoilla huomattavasti paremman tuntuman selkään kuin ylätaljalla.

Treenaan yksijakoisella, koska haluan proteiinisynteesin olevan koko ajan koholla. Treenissä on vain 1 jalkaliike, koska yksijakoisessa maximissaan 6 liikettä! Olen ajatellut vaihtaa takakyykyn esimerkiksi maastavetoon tai hack-kyykkyyn. Jalat 2-3 kertaa viikossa on mielestäni parempi lihaskasvua ajatellen kuin 1 brutaali.

Jos laitat femman killumaan sun lantioista niin viikon kuluttua saatat saada 12 toistoa siinä tangolla roikkuessa omalla painolla....

Vierailija
14/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jrp

Vierailija
15/15 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma näkökulma salitreeniin oli pakko tulla rustaan tänne vauva palstalle ,väliäkö palstalla liene nykyään! :). 

Minä keskityn paljon..Ja PALJON liikeharjoituksiin salilla, mm nilkat ja pohkeet. Käytän ison osan ajasta siihen,aluksi ja lopuksi. Venyttelyt kans. Sillon ei pääse jämikseen ja kroppa ei oo yli kipeä treenatessa, näin ei kuulu olla.

Kuulen paljon tätä.. En pysty tekeen liikettä kun sattuu..Loppuun. Sillon sielä lihas alueella ei oo liikkuvuutta ja treeni pahentaa. Tai se lihasalue tarvis lepoa.

Tai se liike kannattas tehdä omalla kehon painolla :) 

Kaikki laitteet salilla ei ole minusta fiksuja, ja liika kuormitus nivelille tulee pakostakin kun käyttää jäätäviä painoja :D Siinä kannattaa järkeä käyttää missä asennoissa ei kannattas tehdä liian isoilla painoilla. Eikä repiä hulluna. 

En itse laske toistoja, sarjoja teen vaikka 1 tai 2 vaan jos tuntuu että se riittää. Kuuntelen omaa kehoa ja paljon mukavempaa treeni kun ei mene laskemiseen aika. En kato myöskään kellosta kauanko oon salilla.

Vois vaihdella laitteita nopeemminkin eikä mee aika siihen että ollaan yhen liikeen äärellä 15 min, välillä puhelimella mikä ei saliin kuulu. Ei sitä jumppa tunnillakaan yhtä liikettä tehdä kauheen pitkään. Hikeä pintaan pitäs saada, lihakset on vähän kylmät ja pysyy kankeena jos vähä kävellään juoksumatolla ja lähetään suoraan tekeen hitaalla tahilla jotain liikesarjoja. Erikseen on nämät joilla on joku fyysinen syy tehdä eri tavalla. 

Jos on väsy päivä en lähtis salille tekeen vaan vähän jotain, vaan sillon kun on energiat kohillaan.

Naiset puhuu paljon  tästä sali ajasta ja sillähän ei väliä ole. Joskus kun arki kiireistä, 10 min treeniä kotona riittää itselle.

2 kertaa viikossa kävisin salilla, mutta se on yhteen jäänyt kun olen yhden lapsen äiti ja työssäkäyvä. Ulkona pääsee taas paremmin liikkuun kun kevät tulee.  

Kannattaa myös katsoa netistä kaikkia erilaisia liikkeitä läpi,muistaa mm lapatuki kun tekee yläkroppaa. On vaikka ja mitä niin saa treenistä monipuolista. 

Pakaroiden ja poikittaisen vatsalihaksen aktivointi myös tärkeetä.

Monipuolinen ruokavalio myös muistaa, magnesium ja rauta on tärkeitä. Kaikki dieetit vie magnesiumin ja raudan puutostiloihin mitkä ei oo hauskoja ja vaarallisiakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi