Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työkykyneuvottelu

työkykyinen
26.01.2020 |

Onko kukaan ollut työkykyneuvottelussa? Voiko työnantaja määrätä sellaisen kysymättä työntekijältä? Minulle ilmoitettiin, että on varattu aika tällaiseen. Olen ollut 7 pv sairauslomalla unettomuuden vuoksi. Työpaikalla todella kireä ilmapiiri johtuen työnantajasta. Syrjimistä, tiedon pimittämistä, epätasa-arvoista kohtelua jne. Olisi paljon epäkohtia mitä tuoda esiin, mutta uskallanko avata suuni? Miten työnteko jatkossa? Hieman pelottaa tämä tilanne.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä mukaan joko työsuojeluvaltuutettu tai oman liittosi pääluottamusmies.Tämä ihan niin kun omaksi parhaaksesi.

Aika jännä että noin nopeesti on varattu aikaa vai onko sulla aikasempia sairaslomia alla?

Niin ja kutsujana voi olla työnantaja,työterveyslääkäri tai työntekijä itse ja silloin kun kutsu käy niin on mentävä.

2/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sairauslomia aiemmin. Reilussa 4 vuodessa yht. 10 pv. Eli nyt loppusyksystä nämä työilmapiirin takia. Mukana on kuulemma työterveyslääkäri ja hoitaja, jotka tekevät muistion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä mukaan joko työsuojeluvaltuutettu tai oman liittosi pääluottamusmies.Tämä ihan niin kun omaksi parhaaksesi.

Aika jännä että noin nopeesti on varattu aikaa vai onko sulla aikasempia sairaslomia alla?

Niin ja kutsujana voi olla työnantaja,työterveyslääkäri tai työntekijä itse ja silloin kun kutsu käy niin on mentävä.

Minulle on ollut neuvottelu,sitä ei tarvitse jännittää,pelätä.Käy ensin keskustelemassa terveydenhoitajan kanssa,sitten Fysioterapeutti       ja  lääkäri.Arvioivat onko työsi sinulle sopiva,sa-lomat vaikuttavat arviointiin.Henkilöstön edustaja myöskin paikalle.

Vierailija
4/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mikään neuvottelu, vaan lääkärintarkastus missä lääkäri arvioi työkykysi. Ja kyllä, työnantaja voi määrätä sinut sellaiseen.

Vierailija
5/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihan omasta kokemuksesta pyydä mukaan pääluottamusmies tai työsuojeluvaltuutettu.Olipaha meinaa semmonen palaveri että huh,ja työterveyslääkäristä ollu mulle tukea.

Vierailija
6/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkäri on aina työnantajan puolella.

7/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen työntekijä kävi vastaavassa ja oli ollut täyttä haukkumista. Siksi pelottaa.

Vierailija
8/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi ja mun olis tuollaiseen astman takia pitänyt päästä, mutta työnantaja ei suostunut. Lääkäri ja työterveyshoitaja yrittivät järkätä tapaamista. Minun piti jättää työpaikka, että sain astman rauhoittumaan. Nyt opiskelen.

Vierailija
9/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon työpaikkasi hengestä yritetäänkö sinua auttaa ja tukea vai alistaa ja savustaa ulos.Työnantajan valitsema ja maksama terveyshuolto on aina työnantajan aisapari ja oikea käsi, tekevät työtä käskettyä, jotta saavat pitää rahakkaat sopimukset.Työterveyshuolto on työnantajalle kallista, joten eivät uhmaa heitä, tekevät kiltisti niinkun käsketään ja halutaan koska tekevät itsekin bisnestä ja tavoittelevat rahallista voittoa omalla paikallaan .Työsuojeluihmiset myös aika läpinäkyviä omasta mielestään tärkeitä työnantajan mielistelijöitä ja juoksupoikia, eivät kaikki, mutta yleensä kuuluvat samaan porukkaan kuin edelliset.Etsi uusi työpaikka mieluummin kun jäät tuon lauman raadeltavaksi, jos vähänkään tulee semmoinen tunne, että nyt sinua ollaan syömässä.

Vierailija
10/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto ei ole mikään oikea lääkäri, vaan kahden osapuolen tekemä puhdas sopimus lakisääteisistä palveluista.Kehottaisin VAROMAAN tuota joukkiota yhdessä työnantajan kanssa.

Vierailija
11/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on toisenlaisiakin työterveyslääkäreitä. Vastaavassa työkykyneuvottelussani lääkäri napautti esimiehelle terävästi takaisin, kun esimies väitti mitä sattuu.

Vierailija
12/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri työntekijälle työkyky arvioinnin. Työkyky on selvästi laskenut ja vastuullisena työnantaja haluan selvittää mikä on parasta työntekijälle.

Vierailija
13/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työkykyneuvottelussa ja keskustelu meni hyvässä hengessä. Olen kiitollinen työnantajalleni, joka teki muutoksia toimenkuvaani keskustelujen perusteella.

Vierailija
14/20 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä siellä tunteet kuumeni. Sanoin muutamasta epäkohdasta ja pomo valehteli päin naamaa. Hankala minulla on tulla asioista kysymään, jos niistä ei minulle kerrota. Tiedonkulku on täysin surkeaa ja tulee välikäsien kautta. Lääkäri varasi minulle uuden ajan, koska haluaa vielä keskustella rauhassa kanssani. Useampi käynyt työterveydessä ilmapiiriongelmien takia. Saa nähdä millaiseksi menee, mutta katellaanpa nyt ja otetaan vielä ylempään tahoon yhteyttä, mikäli ongelmat jatkuu. Ap

Vierailija
15/20 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa on keväällä työyhteisön yhteinen ilmapiiripalaveri. Ap

Vierailija
16/20 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä siellä tunteet kuumeni. Sanoin muutamasta epäkohdasta ja pomo valehteli päin naamaa. Hankala minulla on tulla asioista kysymään, jos niistä ei minulle kerrota. Tiedonkulku on täysin surkeaa ja tulee välikäsien kautta. Lääkäri varasi minulle uuden ajan, koska haluaa vielä keskustella rauhassa kanssani. Useampi käynyt työterveydessä ilmapiiriongelmien takia. Saa nähdä millaiseksi menee, mutta katellaanpa nyt ja otetaan vielä ylempään tahoon yhteyttä, mikäli ongelmat jatkuu. Ap

Ilmapiiri lähtee itsestä. Omasta elämänasenteesta ja suhtautumisesta työhön ja työtovereihin.

Vierailija
17/20 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse, aivan pers.estä, ainut seuraus oli että vaihdoin työpaikkaa enkä ole katunut sitä sekuntiakaan.

Vierailija
18/20 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä työpaikassa minua esimiesnainen alkoi savusta ulos. HR-jovtaja muka oli huolissaan jaksamisestani. Proseduurin mikaan kövin ensin erikoistuneen työterveyshoitajan luona, sitten työterveyspsykologin luona. Psykologi ymmärsi, että kyse oli työilmapiiristä. Jätettiin ryhmäkeskystelu, jossa työnantajan edustajia, minä luottamusmiehen kanssa ja työterveysfirman asiantuntijat. Lopputulos: minun työkyvyssä ei mitään vikaa ja esitettiin toimenpiteitä työilmapiirin parantamiseksi. Niitä työnantaja ei lähtenyt noudattamaan.

Jonkin ajan kuluttua sain tarjouksen uudesta työpaikasta ja siirryin sinne. Olen menestynyt siellä hyvin ja nyt selvästi paremmassa asemassa kuin entinen pomoni.

Vierailija
19/20 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin työpsykologilla ja pariin kertaan lääkärillä. Ilmapiiriongelmat johtuu 2 henkilöstä, suoraan sanottuna narsisteja. Muuten olisi hyvä palkka, työaika, pitkät lomat, mutta eihän tätä loputtomiin jaksa. Pieni paikkakunta, niin töitä ei oikein tarjolla, mutta silmät avoinna kuljen koko ajan. Ap

Vierailija
20/20 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, että sait paremman työpaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi