Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko OK vikitellä kaverin exää?

Vierailija
26.01.2020 |

Tässä vieressä seuraan tilannetta, jossa pitkäaikainen pariskunta erosi ja yhtä pitkäaikainen ystävä on alkanut lähennellä toista osapuolta...
Tuntuu jotenkin väärältä. Mutta onko se sitä teistä?

Vaihtoehdot

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hieman haiskahtaa. Itse en moiseen ryhtyisi. Kavereiden vaimot on kiellettyjä.

Vierailija
2/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta tiedän, että sotkuja tulee. Vaikka näennäisesti tämä olisi kaikille ok, niin säätämistä on tiedossa.

Kaverisuhde katkeaa koska et voi kaikesta enää keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, ettei sisaruksen, työkaverin tai ystävän siippaan kosketa. Ongelmia tulee siitä vaan.

Vierailija
4/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi omia toista ihmistä ikuisesti. Jokainen on vapaa silloin kun ei ole parisuhteessa. Pitää oppia päästämään irti ja antaa muille mahdollisuus onnistua.

Vierailija
5/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. vikitillä, jos ei muuta meinaa tehrä.

Zinccis

Vierailija
6/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se hieman haiskahtaa. Itse en moiseen ryhtyisi. Kavereiden vaimot on kiellettyjä.

Nyt onkin kyse eksästä.

Vierailija
7/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellisesti naimisissa kaverini ex-poikaystävän kanssa. Enkä tullut väliin. Mieheni oli jätetty osapuoli. Olemme edelleen keskusteluväleissä ystäväni kanssa, läheisiä emme koskaan olleetkaan.

Vierailija
8/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja hölmösti käänsi kysymyksen nurinpäin otsikon ja viestin välillä.

Otsikko:

Vastausvaihtoehdot:

Ei ole vapaata riistaahan se on.

On, millainen ”ystävä” on kaikki nämä vuodet pyrkinyt tähän?

Vierailija
9/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pariskunta on eronnut, kumpikin on vapaata riistaa. Kaverin tai sukulaisen exään sekoaminen on tietysti riski monessakin mielessä, mutta ei siinä varsinaisesti mitään väärää ole, eikä vikittely tai seurustelu tarkoita, että olisi yrittänyt jo silloin kun pariskunta vielä oli yhdessä.

Vierailija
10/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain takahikiällä nämä kaverien eksän vikittelyt. Saattaa olla että sinä on hyvin pian eks kaveri.

Vierailija
11/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vapaata riistaa enkä kyllä ole kukaan kieltämään, jos kaveri vikitellä haluaa. Mutta minun kanssa on sen jälkeen turha kuvitella olevansa väleissä.

Vierailija
12/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on taas typerästi tehty kysely. Ollakko vai eikö olla?

Vierailija
13/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vikittelyä suunnitteleva kysyisi, minä vastaisin että sillä saattaa olla seurauksia paitsi kyseiselle myös muillekin ystävyyssuhteille. Jos se kenen exää vikitellään kysyisi, minä sanoisin ettei hänellä ole oikeutta omia exäänsä, mutta että toisaalta hänellä on oikeus tunteisiinsa eikä ystävyyttä ole pakko jatkaa jos ei halua. Jos vikiteltävä kysyisi, minä kehottaisin olemaan varovainen sen suhteen, onko vikittelijä muillakin tavoin löyhämoraalinen ja miettimään onko riski lähteä hänen kanssaan suhteeseen.

Ja jos tämän aloituksen tapaan ulkopuolinen kysyy, niin sanoisin että pidäpä huoli omista asioistasi.

Vierailija
14/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu kyllä ihan tapauksesta ja varsinkin siitä miten läheinen kaveri on kyseessä ja minkä aikaa erosta on. En kyllä ymmärrä näitä, jotka siirtyy sujuvasti suhteesta toiseen.

Vierailija
15/15 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tilannekohtaista. Ongelmiksi haistaisin:

a) Ero on hyvin tuore. Eron pitää olla selkeästi saatettu loppuun, kun kaverin exää voi ruveta katselemaan. Siiänkin ottaisin vielä jonkusen kuukauden vähän varoaikaa, riippuen toki entisen suhteen pituudesta ja vakavuudesta. 

b) Jommallakummalla on vielä tunnetyö saattamatta loppuun. Vaikka ex olisikin jätetty osapuoli, niin jättäjällä saattaa olla vielä tunteita jätettyä kohtaan. Esimerkiksi jos ex on laiminlyönyt parisuhteen hoidon ja tämän seurauksena tullut jätetyksi, niin kyllä jättäjää saattaa ruveta kaihertamaan jos exän kanssa alkaa lirkuttelut ja täydellinen suhde.

Melkein sanoisin, että intuitio kertoo oikean vastauksen. Jos se tuntuu huonolta tai väärältä ajatukselta, sitä se todennäköisimmin on. Tietenkin asiaa voi puntaroida sen kautta, että kumman ihmissuhteista on valmis uhraamaan.