Miten olet varautunut Korona-epidemiaan?
Oletko hankkinut suojavarusteita, ruokaa, vettä jne? Jos joudut esim pysyttelemään kotonasi viikkoja tai kuukausia?
Kommentit (20)
Laudoitin ikkkunat ja ovet umpeen. Lähetin haistattelu-viestin työpaikalleni.
En mitenkään ja tuskin tässä on tarvettakaan.
Kotivaraa, kuten ruokaa ja vettä on suositusten mukaisesti, suunnilleen pariksi viikoksi.
Mietin, että olenko pöljä kun annan osakesalkun olla, mutta laitetaan sitten lissää jos dippaa reilummin.
Onnea vain koronan tulemiselle tänne korpeen kun ympärillä on lumista pakaksmetsää, enkä ole tekemisissä ulkomaalaisten kanssa.
Aion mennä thaikkuun nussia kaikkia ilman kondoomia ja kuolla AIDSIIN.
Kuljen kaikkialla siten, että rouvan pikkareitten haarapala on sidottu kasvoja vasten.
Vierailija kirjoitti:
Kuljen kaikkialla siten, että rouvan pikkareitten haarapala on sidottu kasvoja vasten.
Siis nyt koronaviryksen takia vai aina muutenkin?
Käytän orava-asua 24/7 😉 +maski naamalla XD
No en todellakaan. En myöskään piilottele influenssalta.
No mulla on näitäkin tilanteita varten se kattava kotivara. Voisin vaikka heti eristäytyä yhteiskunnasta kuukausiksi. Työt hoituu puhelimitse.
Haen korona-pelin vintiltä ja juomme pelatessa Corona olutta ...
Ei vaan, en mitenkään sen erikoisemmin kun yritän muistaa pestä käsiä useammin, välttää tarpeettomasti liikkumasta siellä missä kulkee paljon ihmisiä samoin kun influenssa-kauden aikana, mikäli nyt Suomesta sitä alkaisi löytyä. Lähiaikoina ei ole tarvetta matkustaa mihinkään kauemmaksi, liikun pääosin itse autolla, kävellen tai pyörällä.
Siitä puuvilla tai non-wowen maskista olisi hyövyä lähinnä, että ei itse pärski ympäriinsä ja sitten ehkä myös se estäisi osaltaan että muistaa välttää koskettelemasta kasvoja käsilä hieman paremmin. Ilmateitse leviäviä viruksia se ei estä, sitä varten pitäisi olla järeämmät suojaimet.
Pneumokokin aiheuttaman keuhkokuumeen kerran sairastaneena muutamia vuosia sitten saattaisin ehkä tunnistaa hengenahdistuksen oireet paremmin kun jos en olisi sitä jo sairastanut.
Minulla ainakin pneumokokin aiheuttama keuhkokuume veti heikoksi tunnissa. En pystynyt puhumaan kunnolla kun en voinut hengittää. Onneksi en ollut yksin kotona ja minulle hälytettiin ambulanssi.
Ensiavussa annettiin sellaista ainetta, jonka sivuvaikutuksena on levottomuus. Olin yhtä aikaan fyysisesti kuolemanväsynyt ja sain lisähappea osastolla, mutta samaan aikaan olin psyykkisesti niin levoton että teki mieli repiä letkut irti ja lähteä pois sairaalasta. Jokin pieni järki sentään toppuutteli ja muistutti minun olevan nyt todellakin sairaala-avun tarpeessa.
Minulla pneumokokki oli ensin kuin normaali nuhakuume, sitten 3-4 päivää sairastettua kovaa kuumetta 2 päivää, jota sitäkin on on kokenut influenssassa aiemmin. Kovan kuumeen päivien jälkeen kuume laski lieväksi ja olo jo helpotti, mutta edelleen väsytt ja nukuttii kun pientä eläintä pari päivää ja vähän vähältä hengitys kävi pinnallisemmaksi. Älysin sitten lähteä lääkärin vastaanotolle siinä vaiheessa ja röntgenin ja labran tulosten perusteella kiireesti antibioottikuuri päälle.
Pääsin säikähdyksellä, lääkärin mukaan jos olisin viivytellyt vielä päivänkin hän olisi joutunut lähettämään minut sairaalaan ambulanssilla ja ilmeisesti hengityskoneeseen tai vastaavaan. Jos en olisi tullut 2-3 päivään, niin olisin voinut menehtyä siihen jo muutamassa päivässä.
Pneumokokin aiheuttama keuhkokuume on aika kova tauti, minulla 10 päivä antibioottikuurin jälkeen oli kuumetta koko päivän vielä kaksi viikkoa, sen jälkeen toiset kaksi viikkoa niin että nukutun yön jälkeen ei ollut kuumetta, mutta jo puolen päivän aikaan alkoi olla ja illalla sitä oli ihan tuntuvasti. Sairastumisen alusta kuumeilun loppumiseen meni kuusi viikkoa. Sen jälkeen piti vielä malttaa olla rasittamatta itseään niin, että tulisi hiki (ei kovaa liikuntaa) yksi kuukausi lisää. Olo oli koko sen ajan voimaton ja ns. paperin ohut, portaita ei jaksanut kävellä paria kerrosta. Kunnon palautumiseen lähes normaaliksi (hapenottokyky ei palautunut täysin, tunnen sen liikuessani harrastuksissani) lähes puoli vuotta.
Se oli aika kova kokemus siitä, miten hauras ihminen lopulta on kun tuon kaltaisen taudin saa.
Aion opetella syömäpuikkojen käytön.
Kaasunaamarit. Hengityssuojaimet, uimalasit, korvatulpat kertakäyttömyssyjä, kengän suojuksia, kertakäyttöhanskat.
Lisäksi on kotivara Miirulle kuivamuonaa. Itselle kossua, tonnikalaa hernepusseja näkkäri, pannukahvia, grilli, kuivahiivaa, sämpyläjauhoa, Kuivattuja hedelmiä, kastikkeita säilykkeissä, puuroa, muroja, mysliä, sämpyläjauhoa, pähkinöitä, popcornia, kuivattua leipää, kuivaa lihaa, nauriita, lanttuja, perunoita, porkkanoita, riisiä, nötköttiä, Italian pataa..... Vettä
Mulla on normaalistikin aina kotona sellainen vajaan kuukauden Kotivara jonka turvin pärjään käymättä kaupassa. Siinä kaikki.