Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voivatko omat vanhempani tarkistaa luottotietojani?

Vierailija
26.01.2020 |

Niin? Jos olen 31-vuotias?
Tiedän että he soittelevat ainakin eri virastoihin minusta ja minun asioistani. Myös töihin ja lasten päiväkodille. Nyt pelottaa, että he saavat tietää vanhasta merkinnästä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi tarkistaa luottotietosi.

Vierailija
2/9 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voivat, rekisterit ovat julkisia. Eihän niitä muuten olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Joo, niin ovat julkisia. Mutta luulin että sen tahon pitää olla pankki, vuokranantaja tms ja että siihen pitää olla syy.

Muyta ilmeisesti kuka vaan kellä pankkitunnukset ja maksaa siitä tarkistuksesta voi sen tehdä?

Voin hyvin kuvitella että vanhempani ovat niin pimeitä, että jopa maksavat urkkiakseen. Ap

Vierailija
4/9 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vanhat merkinnät poistuvat jossain vaiheessa, jos sen jälkeen historia on ollut moitteeton.

Vierailija
5/9 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vanhat merkinnät poistuvat jossain vaiheessa, jos sen jälkeen historia on ollut moitteeton.

3 vuotta on se aika joo, mutta tästä ei ole ihan vielä 3 vuotta kulunut. Eli kyllä he sen näkee jotka tarkistavat. Mietin vaan sitä että kuinka vaikeaa se käytännössä yksityishenkilölle on ne tarkistaa, mutta kyllä he ovat valmiita vaivaakin näkemään. Ap

Vierailija
6/9 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Joo, niin ovat julkisia. Mutta luulin että sen tahon pitää olla pankki, vuokranantaja tms ja että siihen pitää olla syy.

Muyta ilmeisesti kuka vaan kellä pankkitunnukset ja maksaa siitä tarkistuksesta voi sen tehdä?

Voin hyvin kuvitella että vanhempani ovat niin pimeitä, että jopa maksavat urkkiakseen. Ap

Eipä se paljoa maksa, mun äitee on hyvin tietoinen mun luottotiedottomuudesta ja paljonko mulla on ulosotossa. Yrittää sitten kiristää mua ja vaatia tekemään hommia, jotta maksaisi mun velkoja. Ei kiitos, tunnen äiteen, ei se edes maksaisi :D

Sitäpaitsi, mun velkoja ne on, kuuluu mun menneisyyteen, josta en ole ylpeä, mutta kannan vastuuni siltäkin osin, että maksan niitä sitten joskus pois, kun pääsen takaisin työelämään. Ja teen kaikkeni pysyäkseni terveenä jatkossa!

Vierailija
7/9 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta on se aika joo, mutta tästä ei ole ihan vielä 3 vuotta kulunut. Eli kyllä he sen näkee jotka tarkistavat. Mietin vaan sitä että kuinka vaikeaa se käytännössä yksityishenkilölle on ne tarkistaa, mutta kyllä he ovat valmiita vaivaakin näkemään. Ap

Todella helppoa. Klik Klik vaan

https://www.asiakastieto.fi/omatieto/fi/tuotteet/muiden-luottotiedot

Vierailija
8/9 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa meneekin juuri noin, mutta sitä ei valvota mitenkään. Sinulla on kyllä oikeus saada tietoosi kuka on luottotietosi tarkistanut, jos olet kiinnostunut.

Vierailija
9/9 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa kuitenkin tarvitsee tietää toisen henkilötunnus, että ei ihan kuka randomi tahansa pysty tarkistamaan kenen tahansa tietoja. Olen joskus kauppoja tehdessäni miettinyt että onko ostaja tsekannut minut mutta sitten olen kelannut että eihän se tiennyt mun sotua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän