Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siirryin anonyymiin rahaan

Vierailija
25.01.2020 |

Aloin käyttää käteistä rahaa, sillä se on ainoa anonyymi raha. Pankki ei pysty seuraamaan rahanköyttöäni eikä kaupoille jää tunnistetietoja ostoksistani. Muita käteisen käyttäjiä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mutta lähinnä rahan säästämisen vuoksi. Kortilla helppo maksaa kaikkea ylimääräistä, mutta kun näkee käsissään rahan hupenevan, ostaa vain oikeasti tärkeitä asioita.

Vierailija
2/21 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkobudjetointi helppoa. Esim 150€ viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mikrottaa rahat jos haluaa pysyä anonyyminä.

Vierailija
4/21 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs se raha tulee sulle, tippuuko taivaasta vai?

Vierailija
5/21 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
6/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu ja myös samasta syystä. Ei ole pankin tai kenenkään muunkaan asia miten rahani käytän.

Vierailija
7/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina käyttänyt käteistä.

Vierailija
8/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytäthän myös puuvillahanskoja käteistä käsitellessäsi ettet vaan jätä dna:ta/sormenjälkiä rahoihin.

Jokuhan voi seurata niidenkin avulla...

Vierailija
9/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mikrottaa rahat jos haluaa pysyä anonyyminä.

moni alapeukuttaa kun eivät tiedä että selteleissä on rfid tunniste

Vierailija
10/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen siirtynyt pääosin käteiseen. Tein uudenvuodenlupauksen, että alan käyttää käteistä. Homma on toiminut melko hyvin, kun vain muistaa pitää käteistä aina mukana tarpeeksi.

Kulut on pysyneet kurissa tässä kuussa ja lainoja olen saanut lyhennettyä enemmän kuin normaalisti. Kyllä sitä tarkemmin miettii, mitä ostaa, kun pitää jotain fyysisesti kassalle jättää.

Maksamisen anonyymiys on kuitenkin se pohjimmainen syy myös itselläni, miksi käteiseen nyt palasin. Lisäksi on mukavaa, että tiliotteella näkyy enää vain laskujenmaksut ja käteisnostot: jos pitää jotain tapahtumaa etsiä, niin löytyy helpommin, kun ei ole kymmeniä rivejä jotain pikkuostoja skrollattavana.

Hyvin kätevää.

Vierailija
11/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Käyeinen on tätäpäivää.

Vierailija
12/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen siirtynyt pääosin käteiseen. Tein uudenvuodenlupauksen, että alan käyttää käteistä. Homma on toiminut melko hyvin, kun vain muistaa pitää käteistä aina mukana tarpeeksi.

Kulut on pysyneet kurissa tässä kuussa ja lainoja olen saanut lyhennettyä enemmän kuin normaalisti. Kyllä sitä tarkemmin miettii, mitä ostaa, kun pitää jotain fyysisesti kassalle jättää.

Maksamisen anonyymiys on kuitenkin se pohjimmainen syy myös itselläni, miksi käteiseen nyt palasin. Lisäksi on mukavaa, että tiliotteella näkyy enää vain laskujenmaksut ja käteisnostot: jos pitää jotain tapahtumaa etsiä, niin löytyy helpommin, kun ei ole kymmeniä rivejä jotain pikkuostoja skrollattavana.

Hyvin kätevää.

Samaan siirrytty täällä.

Vierailija
13/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pelkästään käteistä, en edes omista minkäänlaista maksukorttia. Ainoastaan bonus- ja plussakortit käteisversiona.

Vierailija
14/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän pelkästään käteistä, en edes omista minkäänlaista maksukorttia. Ainoastaan bonus- ja plussakortit käteisversiona.

Bonuskortit tekevät sinusta ostajaprofiilin. Se on niiden boonusten ”hinta”.

Vierailija
15/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymiteetti on yksi hyvä asia lisää. Pidän käteisestä siksi enemmän että hallitsen rahojani siten paljon paremmin.

Vierailija
16/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on monien fiksujen ihmisten valinta. Rikkaiden.

Vierailija
17/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedän. Käytänkin käteistä siksi, että tiedän tarkalleen paljonko mulla on rahaa. Eikä tule mitään ylimääräisiä ostoksia.

Vierailija
18/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedän. Käytänkin käteistä siksi, että tiedän tarkalleen paljonko mulla on rahaa. Eikä tule mitään ylimääräisiä ostoksia.

Ehkä tuo käteisen käyttö vähentää joidenkin ostohimoja. Itse olen niin nuuka ja kurinalainen, ettei asialla ole merkitystä. Pidän käteistä mukana vain siltä varalta, että kortissa tai maksupäätteessä olisi jokin vika.

Vierailija
19/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että käteinen ei ole anonyymia. Jokaisessa setelissä on yksilöllinen tunniste ja niiden liikkeet tiedetään. Kauppojen kassoilla on kamerat. Hyvä puoli asiassa on tietenkin oman rahankäytön parempi kontrollointi, mutta mitään seuraamista ja valvontaa käteisen käyttö ei estä.

Vierailija
20/21 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teille on niin iso asia vaikka k- tai s-market tietäisikin teidän ostokset? Tuskin ketään oikeasti kiinnostaa niitä seurata. Pankki taas haluaa nähdä lainan myönnön yhteydessä mistä raha tulee ja meneekö peleihin/pikavippeihin, jotkut Lidlin ostokset niitä kiinnosta tuon taivaallista.

Mulle on ihan sama vaikka joku kauppaketju profiloi ostoksia, ihan saa vapaasti sen tehdä ja kätevästi tulee sähköpostiin tarjouksiakin usein ostamistani tuotteista. Maksan aina kortilla, parikymppiä pidän hätävaraa jos maksupääte ei toimisi.

Rahaa kulutan saman verran riippumatta onko maksutapa käteinen vai kortti. Olen aina ollut säästäväinen enkä turhia ostele muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi