Mitä tehdä kun hampaat on kuluneet jotenkin pieniksi?
Kommentit (20)
Älä katsele itseäsi peilistä, kun puhut tai liikutat suuta.
Hammaslääkärin konsultaatiosta voisit aloittaa. Hampaita voidaan korjailla myös esteettisesti monin tavoin ja melko huokeallakin. Ota selvää, kannattaa.
Tiedän vain hammaslääkärin joka huoltaa leegoja joten sieltä kysyisin ensimmäiseksi.
Kyllä niihin voi keraamiset kruunut pistää päälle ja kauniit tulee. Ei ole halpaa. Googlettele hammasklinikoiden mainossivuja, siellä esitellään menetelmiä ja hintoja myös.
Hammaslääkäriin, siellä osataan paremmin kertoa vaihtoehdot.
Mulla on sama juttu, eroosio kuluttanut hampaita. Syitä ovat kovien ruoka-aineiden syönti, yöllinen hampaitten narskuttelu sekä refluksitauti. Ikävä kyllä ei ole varaa kosmeettiseen hammashoitoon. Tulisi maksamaan tuhansia, eikä Kela korvaa senttiäkään ☹
Minulla hampaat alkoivat kasvaa, kun lopetin maidon käytön kaikissa muodoissaan, myös limut, tuoremehut ja hiilihappojuomat ja sokeria sisältävät karkit ja herkut minimiin.
Lisäksi kalkkivalmisteen käyttö, olen tykännyt pureskeltavasta, kuvittelen sii tä olevan hampaille hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla hampaat alkoivat kasvaa, kun lopetin maidon käytön kaikissa muodoissaan, myös limut, tuoremehut ja hiilihappojuomat ja sokeria sisältävät karkit ja herkut minimiin.
Lisäksi kalkkivalmisteen käyttö, olen tykännyt pureskeltavasta, kuvittelen sii tä olevan hampaille hyötyä.
Et sä mikään majava ole. Ei ihmisellä kasva hampaat aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kasvavat. Samoin kävi ystävälleni, joka myös tajusi vasta aikuisena olevansa maidolle yliherkkä.
Ihailen hampaitani nyt usein peilistä, lähes 40 vuotta olen hävennyt niitä. Toisen puolen suvussa on myös pienihampaisia ihmisiä ja osteoporoosia, ehkä ollaan kaikki sellaisia, ettei maidon kalsium imeydy ja häiritsee muutakin kalsiumin imeytymistä.
Sulla on narskuttelua, purentakisko yöksi, niin ei ainakaan enempää pienene. Laminaatit hampaisiin, jos nykykoko häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama juttu, eroosio kuluttanut hampaita. Syitä ovat kovien ruoka-aineiden syönti, yöllinen hampaitten narskuttelu sekä refluksitauti. Ikävä kyllä ei ole varaa kosmeettiseen hammashoitoon. Tulisi maksamaan tuhansia, eikä Kela korvaa senttiäkään ☹
Menet töihin ja otat sitten vaikka lainaa. Näin ihmiset yleensä tekevät jotta saavat haluamansa.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän coca-colaa jatkossa
https://fi.webdento.com/hammaseroosio-hampaiden-eroosio/
ihan oikea syy se on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kasvavat. Samoin kävi ystävälleni, joka myös tajusi vasta aikuisena olevansa maidolle yliherkkä.
Ihailen hampaitani nyt usein peilistä, lähes 40 vuotta olen hävennyt niitä. Toisen puolen suvussa on myös pienihampaisia ihmisiä ja osteoporoosia, ehkä ollaan kaikki sellaisia, ettei maidon kalsium imeydy ja häiritsee muutakin kalsiumin imeytymistä.
Kyllä luiden remineralisaatiota tapahtuu. Näkyvästä fyysisestä kasvusta en ole kuullut, mutta kyllähän murtumatkin luutuvat.
Minä taas otin maitotuotteet takaisin ruokavalioon. Hampaani eivät enää heilu suussa. Korjaantuminen tapahtui muutamassa vuodessa. Olin ehtinyt tottua nitkumiseen ja heilumiseen.
Heiluminen on alkavan osteoporoosin merkki ja yleistä pitkän linjan vegaaneilla ja raakaruokailijoilla.
Maustetut vissytkin pois, niiissä on usein happoja.
Hammastyyppikin vaikuttaa esim anna puu ja ville valolla oli sellaiset nököset pienet hampaat hymyillessä.
Näyttää hirveitä, ei sitä näe kun peilistä katsoo mutta kun puhuu ja liikuttaa suuta.
Ap