Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun hampaat on kuluneet jotenkin pieniksi?

Vierailija
25.01.2020 |

:'(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää hirveitä, ei sitä näe kun peilistä katsoo mutta kun puhuu ja liikuttaa suuta.

Ap

Vierailija
2/20 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katsele itseäsi peilistä, kun puhut tai liikutat suuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

refluksi?

Vierailija
4/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin konsultaatiosta voisit aloittaa. Hampaita voidaan korjailla myös esteettisesti monin tavoin ja melko huokeallakin. Ota selvää, kannattaa.

Vierailija
5/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain hammaslääkärin joka huoltaa leegoja joten sieltä kysyisin ensimmäiseksi.

Vierailija
6/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin voi keraamiset kruunut pistää päälle ja kauniit tulee. Ei ole halpaa. Googlettele hammasklinikoiden mainossivuja, siellä esitellään menetelmiä ja hintoja myös.

Vierailija
7/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriin, siellä osataan paremmin kertoa vaihtoehdot.

Vierailija
8/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatit.

Vierailija
9/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sokerijuomien litkiminen.

Vierailija
10/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu, eroosio kuluttanut hampaita. Syitä ovat kovien ruoka-aineiden syönti, yöllinen hampaitten narskuttelu sekä refluksitauti. Ikävä kyllä ei ole varaa kosmeettiseen hammashoitoon. Tulisi maksamaan tuhansia, eikä Kela korvaa senttiäkään ☹

Vierailija
11/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hampaat alkoivat kasvaa, kun lopetin maidon käytön kaikissa muodoissaan, myös limut, tuoremehut ja hiilihappojuomat ja sokeria sisältävät karkit ja herkut minimiin.

Lisäksi kalkkivalmisteen käyttö, olen tykännyt pureskeltavasta, kuvittelen sii tä olevan hampaille hyötyä.

Vierailija
12/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hampaat alkoivat kasvaa, kun lopetin maidon käytön kaikissa muodoissaan, myös limut, tuoremehut ja hiilihappojuomat ja sokeria sisältävät karkit ja herkut minimiin.

Lisäksi kalkkivalmisteen käyttö, olen tykännyt pureskeltavasta, kuvittelen sii tä olevan hampaille hyötyä.

Et sä mikään majava ole. Ei ihmisellä kasva hampaat aikuisena.

Vierailija
13/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän coca-colaa jatkossa

Vierailija
14/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kasvavat. Samoin kävi ystävälleni, joka myös tajusi vasta aikuisena olevansa maidolle yliherkkä.

Ihailen hampaitani nyt usein peilistä, lähes 40 vuotta olen hävennyt niitä. Toisen puolen suvussa on myös pienihampaisia ihmisiä ja osteoporoosia, ehkä ollaan kaikki sellaisia, ettei maidon kalsium imeydy ja häiritsee muutakin kalsiumin imeytymistä.

Vierailija
15/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on narskuttelua, purentakisko yöksi, niin ei ainakaan enempää pienene. Laminaatit hampaisiin, jos nykykoko häiritsee.

Vierailija
16/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama juttu, eroosio kuluttanut hampaita. Syitä ovat kovien ruoka-aineiden syönti, yöllinen hampaitten narskuttelu sekä refluksitauti. Ikävä kyllä ei ole varaa kosmeettiseen hammashoitoon. Tulisi maksamaan tuhansia, eikä Kela korvaa senttiäkään ☹

Menet töihin ja otat sitten vaikka lainaa. Näin ihmiset yleensä tekevät jotta saavat haluamansa.

Vierailija
17/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän coca-colaa jatkossa

https://fi.webdento.com/hammaseroosio-hampaiden-eroosio/

ihan oikea syy se on

Vierailija
18/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kasvavat. Samoin kävi ystävälleni, joka myös tajusi vasta aikuisena olevansa maidolle yliherkkä.

Ihailen hampaitani nyt usein peilistä, lähes 40 vuotta olen hävennyt niitä. Toisen puolen suvussa on myös pienihampaisia ihmisiä ja osteoporoosia, ehkä ollaan kaikki sellaisia, ettei maidon kalsium imeydy ja häiritsee muutakin kalsiumin imeytymistä.

Kyllä luiden remineralisaatiota tapahtuu. Näkyvästä fyysisestä kasvusta en ole kuullut, mutta kyllähän murtumatkin luutuvat.

Minä taas otin maitotuotteet takaisin ruokavalioon. Hampaani eivät enää heilu suussa. Korjaantuminen tapahtui muutamassa vuodessa. Olin ehtinyt tottua nitkumiseen ja heilumiseen.

Heiluminen on alkavan osteoporoosin merkki ja yleistä pitkän linjan vegaaneilla ja raakaruokailijoilla.

Vierailija
19/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustetut vissytkin pois, niiissä on usein happoja.

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2011102314623076

Vierailija
20/20 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastyyppikin vaikuttaa esim anna puu ja ville valolla oli sellaiset nököset pienet hampaat hymyillessä.