Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Tämä jatkuva viestinnällinen "loppukiri käynnissä, kohta ollaan taas normaalissa elämässä" on kyllä rasittavaa lupailua tilanteessa joka ei vielä kovin hyvältä näytä. Työpaikallakin johto toitottaa tätä koko ajan, hallitukselta ilmeisesti oppineena. Huomioiden että tartuntatilanne on pahimmillaan koko epidemian aikana ja rokotukset etenevät hyvin hitaasti ja koko ajan tulee uusia virusmutaatioita joihin rokotukset eivät ehkä tepsi kunnolla jne niin en nyt ihan tässä vielä hehkuttaisi että ollaan normaalissa elämässä kohta.
Tuo on kyllä ikävää. Omalla työpaikalla ei ole sorruttu lupaamaan, vaan korostetaan jatkuvasti kestokyvyn tarvetta. Taitavat olla realisteja sen suhteen, että mitään ei tässä tilanteessa kannatta luvata, kannustaa vain.
Hallituksen pitäisi tuntea viestinnässä vastuunsa. Mutta vaikeaahan se on, jos yritetään miellyttää moneen suuntaan. Siihen ei kyllä pitäisi sortua.
Kuntavaaliehdokas perumassa ehdokkuutensa: ”En halua, että minun tai kenenkään muun äänestäminen aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa”
Elokuvaohjaaja Kaisa Rastimo kertoo Facebookissa, ettei aiokaan olla SDP:n kuntavaaliehdokkaana Espoossa, ellei vaaleja siirretä.
Hän siis peruisi ehdokkuutensa.
– Olen tehnyt päätöksen, jota olen pohtinut jo pitkään. Olen Espoossa ehdokkaana kuntavaaleissa, mutta ellei kuntavaaleja siirretä, perun ehdokkuuteeni. Olen ollut monta kertaa vaalitoimitsijana ja tiedän varsin hyvin, ettei vaaleja pystytä järjestämään turvallisesti, Rastimo päivittää Facebookissa.
– Esimerkiksi henkilöllisyyden varmistamista varten äänestäjät joutuvat riisumaan maskinsa. En halua, että minun tai kenenkään muun äänestäminen aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa ja niin aikuisille, lapsille kuin nuorille surua ja huolta, koronaan sairastumisia ja pahimmassa tapauksessa jopa kuoleman. Toivon, että puolueet tekevät ensi viikolla vaalien siirtämisestä viisaan ja vastuullisen päätöksen, hän päättää.
https://demokraatti.fi/kuntavaaliehdokas-perumassa-ehdokkuutensa-en-hal…
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa, jossa tiedotetaan altistumispaikat yksityiskohtaisesti, näkyy iso lista ravintoloita ja kuntosaleja. Lisäksi tulee päivittäin edelleen ilmoituksia joukkoaltistumisista kouluissa ja päiväkodeissa, vaikka juuri jäätiin hiihtolomalle. Ehkä loppuviikosta tulee näihin tauko. Kyllä se niin on, että lapset ja nuoret ylläpitävät tätä epidemiaa. Vasta, kun Iso-Britanniassakin saatiin koulut kiinni, alkoi tartuntamäärien lasku.
Meillä ei voida ottaa oppia muista maista. Pitää kokea kaikki itse.
Ja laittaa väliin kaikki tulkitsijat ja selittäjävelhot jotka ennen laajaa tietojensaantia olivat monopoliasemassa
tiedonjakamistoiminnassa. Mukaan ripaus politiikkaa ja etujärjestöjä niin kusetus on täydellinen. Ja kansa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brysselissä pääsee maanantaina hierojalle, Berliinissä parturiin: Suomen sulkeutuessa muu Eurooppa alkaa jo avautua
Koronasulkuja puretaan monissa Euroopan maissa. Britanniassa asiaa jouduttaa ripeä rokotustahti. HSPalaavat vaan sille tasolle (jos sillekään), jossa Suomessa on oltu jo ennestään. Kyllä täällä on parturiin ja hierojalle päästy.
En yhtään ihmettelisi vaikka Suomen tiukkaakin tiukempi sulku olisi löysempi ja sallivampi kuin Belgian ja Britannian tilanne sulkujen vähentämisen jälkeen jälkeen.
Noissa uutisissa pitäisi muistaa kertoa, millaisia ovat muiden maiden sulut uutisoitijen purkutoimien jälkeen ja millä tavalla ne eroavat Suomen suluista.
Nykyinen uutisointityyli saa tilanteen kuulostamaan siltä kuin muualla Euroopassa poistettaisiin kaikki sulut ja Suomessa suljettaisiin kaikki paikat.
Nimenomaan tässä olisi mediallakin peiliinkatsomisen paikka miten uutisoidaan.
Joka kerran kun Suomessa rajoitukset kiristyy uutisoidaan samalla ulkomaiden höllennyksistä, mutta unohdetaan kertoa että alkutilanne niissä tiukempi mitä täällä. Ihmiset ajattelevat että miksi meillä kiristetään kun muualla jo avataan.
Aina kun etäkoulu tulee puheeksi alkaa uutisissa olla useita etäkoulua vastustavia lasten ja vanhempien haastatteluja ja kuinka kurjaa se on.
Lasten harrastusten kiristyminen aiheuttaa joka kerta negatiivisten uutisten ryöpyn aiheesta.
Rokotusten alkamisesta joulukuussa luotiin voimakasta kuvaa kuin korona olisi nyt keväällä ohi. Ihan julkkisten ja asiantuntijoiden suulla kerrottiin mitä tekevät sitten kun paikat taas aukeaa.
Aina kun pieniäkin matkustusrajoituksia mietitään alkaa uutisten Lappi-propaganda. Jne.
Vääränlainen uutisointi johtaa helposti myös kansalaisten hälläväliä-lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuntavaaliehdokas perumassa ehdokkuutensa: ”En halua, että minun tai kenenkään muun äänestäminen aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa”
Elokuvaohjaaja Kaisa Rastimo kertoo Facebookissa, ettei aiokaan olla SDP:n kuntavaaliehdokkaana Espoossa, ellei vaaleja siirretä.
Hän siis peruisi ehdokkuutensa.
– Olen tehnyt päätöksen, jota olen pohtinut jo pitkään. Olen Espoossa ehdokkaana kuntavaaleissa, mutta ellei kuntavaaleja siirretä, perun ehdokkuuteeni. Olen ollut monta kertaa vaalitoimitsijana ja tiedän varsin hyvin, ettei vaaleja pystytä järjestämään turvallisesti, Rastimo päivittää Facebookissa.
– Esimerkiksi henkilöllisyyden varmistamista varten äänestäjät joutuvat riisumaan maskinsa. En halua, että minun tai kenenkään muun äänestäminen aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa ja niin aikuisille, lapsille kuin nuorille surua ja huolta, koronaan sairastumisia ja pahimmassa tapauksessa jopa kuoleman. Toivon, että puolueet tekevät ensi viikolla vaalien siirtämisestä viisaan ja vastuullisen päätöksen, hän päättää.
https://demokraatti.fi/kuntavaaliehdokas-perumassa-ehdokkuutensa-en-hal…
Tuota vaalipelkoa on ilmassa erittäinkin marinisteilla ja haluavat siirtää vaalit syksyyn. Mutta riittääkö se kun syksyllä heidän kannatuksensa voi olla tippunut lisää.
Ensin HUSin Järvinen kertoo kuinka brittimuunnos vie ihmisiä sairaalahoitoon aiempaa useammin eli noin 30-40% herkemmin ja tehohoitoon suunnilleen samaa luokkaa kuin alkuperäinen koronavirus
-Kyllä se näyttää tekevän hieman useammin rajuoireisen taudin, Järvinen jatkaa
Melkoista vähättelyä väittää 30-40% olevan "hieman useammin".
Erikoista muutenkin että nyt puhutaan vain tästä brittimuunnoksesta, vaikka se kaikin puolin hankalampi variantti eli etelä-afrikkalainen leviää jo hyvää vauhtia Suomessa. Eilenhän ESS uutisoi kuinka ensimmäinen e-a-tartunta oli löytynyt päijät-hämeestäkin ja että se oli jäljitetty helsinkiläiselle rakennustyömaalle. Kiva juttu, mutta sitähän ei tietenkään tarvitse esim hesarin kertoa, että btw rakennustyömaalla vaikka pasilassa leviää nyt eteläafrikkalainen virusmutaatio..
Ihan kuin ihmisten ei haluttaisi edes tietävän, että nyt on tarjolla ties minkälaista tartuntaa ihan omilla lähikulmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa, jossa tiedotetaan altistumispaikat yksityiskohtaisesti, näkyy iso lista ravintoloita ja kuntosaleja. Lisäksi tulee päivittäin edelleen ilmoituksia joukkoaltistumisista kouluissa ja päiväkodeissa, vaikka juuri jäätiin hiihtolomalle. Ehkä loppuviikosta tulee näihin tauko. Kyllä se niin on, että lapset ja nuoret ylläpitävät tätä epidemiaa. Vasta, kun Iso-Britanniassakin saatiin koulut kiinni, alkoi tartuntamäärien lasku.
Meillä ei voida ottaa oppia muista maista. Pitää kokea kaikki itse.Ja laittaa väliin kaikki tulkitsijat ja selittäjävelhot jotka ennen laajaa tietojensaantia olivat monopoliasemassa
tiedonjakamistoiminnassa. Mukaan ripaus politiikkaa ja etujärjestöjä niin kusetus on täydellinen. Ja kansa maksaa.
Ja maksaa.Miten valtion tuella rakennetut asunnot päätyivät pörssiyhtiön omaisuudeksi ja ammattiliittojen rahantekokoneeksi? Tutkimme, kuinka tuottoisa Kojamo on ollut sen aikoinaan perustaneille ammattiliitoille. mot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brysselissä pääsee maanantaina hierojalle, Berliinissä parturiin: Suomen sulkeutuessa muu Eurooppa alkaa jo avautua
Koronasulkuja puretaan monissa Euroopan maissa. Britanniassa asiaa jouduttaa ripeä rokotustahti. HSPalaavat vaan sille tasolle (jos sillekään), jossa Suomessa on oltu jo ennestään. Kyllä täällä on parturiin ja hierojalle päästy.
En yhtään ihmettelisi vaikka Suomen tiukkaakin tiukempi sulku olisi löysempi ja sallivampi kuin Belgian ja Britannian tilanne sulkujen vähentämisen jälkeen jälkeen.
Noissa uutisissa pitäisi muistaa kertoa, millaisia ovat muiden maiden sulut uutisoitijen purkutoimien jälkeen ja millä tavalla ne eroavat Suomen suluista.
Nykyinen uutisointityyli saa tilanteen kuulostamaan siltä kuin muualla Euroopassa poistettaisiin kaikki sulut ja Suomessa suljettaisiin kaikki paikat.
Joka kerran kun Suomessa rajoitukset kiristyy uutisoidaan samalla ulkomaiden höllennyksistä, mutta unohdetaan kertoa että alkutilanne niissä tiukempi mitä täällä. Ihmiset ajattelevat että miksi meillä kiristetään kun muualla jo avataan.
Aina kun etäkoulu tulee puheeksi alkaa uutisissa olla useita etäkoulua vastustavia lasten ja vanhempien haastatteluja ja kuinka kurjaa se on.
Lasten harrastusten kiristyminen aiheuttaa joka kerta negatiivisten uutisten ryöpyn aiheesta.
Rokotusten alkamisesta joulukuussa luotiin voimakasta kuvaa kuin korona olisi nyt keväällä ohi. Ihan julkkisten ja asiantuntijoiden suulla kerrottiin mitä tekevät sitten kun paikat taas aukeaa.
Aina kun pieniäkin matkustusrajoituksia mietitään alkaa uutisten Lappi-propaganda. Jne.
Vääränlainen uutisointi johtaa helposti myös kansalaisten hälläväliä-lopputulokseen.
Haluat siis rajoittaa sananvapautta? Ei hyvää päivää, kyllä tämä väki täällä alkaa olla aika sekaisin ja valmiita heittämään kaikki demokratian periaatteet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Venäjälle, niin saat median joka on ylhäältä ohjattu ja tuo esille vain valtion virallisen näkökulman!
Vierailija kirjoitti:
OK. Ilmeisesti näin jos olet noin varma asiastasi. Taitaa olla niin, että edes runsaan sadan vuoden kokemus karanteenien ja kasvomaskien käyttämisen hyödyistä ei vakuuta kaikkia. Aikoinaan, kun koronan tavoin hengistysteitse tarttuva Mantsurian rutto riehui Kiinassa, tauti saatiin loppujen lopuksi hallintaan nimenomaan karanteenien ja maskien käytön avulla:
https://en.wikipedia.org/wiki/Manchurian_plague
Toki, tuolloinkin keskusteluun osallistuivat oman aikansa denialistit. Lainaus artikkelista:
"In Harbin, this included the Frenchman Gérald Mesny, from the Imperial Medical College in Tientsin, who disputed Wu's recommendation of masks; a few days later, he died after catching the plague when visiting patients without wearing a mask."
Maskien käytöstä ja niihin liittyvistä eduista oli muuten puhetta muun muassa Naturessa jo syksymmällä. Asiaa avaava artikkeli löytyy tästä:
Ensin ei maskia mutta sitten kuitenkin, mitä toista maata tämä voisi muistuttaa
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007832087.html
Tansania ei testaa koronavirusta ja torjuu ulkomaisen avun, vaikka kansaa kuolee johtajia myöten
--
Presidentin omaksuma linja on pitänyt, ja kansa kiitti lokakuun presidentinvaaleissa. Magufuli voitti toisen kauden yli 84 prosentin ääniosuudella. Tosin opposition mukaan vilpillä, pimityksellä ja uhkailulla
--
”Jos näiden maskien keksijät kerran pysyvät hengissä, on niiden oltava hyviä meillekin.
”Tilanne on huomattavasti huonompi kuin viime keväänä ja huonompi kuin kaksi kuukautta sitten. Ja siihen ovat vallanpitäjät syyllisiä. Hallituksen ainoa tavoite on salata tietoa ja huolehtia, ettei televisiossa eikä muissa tiedotusvälineissä kerrota asiasta totuutta.”
Vierailija kirjoitti:
Tartunnan saaneen on varmasti helpompi muistaa, milloin on käynyt ravintolassa tai kuntosalilla kuin muistaa, minä päivänä ja mihin kellon aikaan on käynyt missäkin kaupassa tai liikkunut milläkin joukkoliikennevälineellä. Jos muistelen aikaa ennen etätöitä, en mä ainakaan olisi pystynyt sanomaan, meninkö eilen, toissapäivänä jne bussilla, joka lähti klo 07:18, klo 07:28 vai klo 07:38. Enkä edes linjan numeroa, kun tuosta pysäkiltä pääsee useammallakin bussilla töihin ja yleensä menin ensimmäisellä, joka pysäkille tuli. Joskus reitti oli bussi-juna-raitiovaunu, joskus bussi-raitiovaunu jne. Kun joka päivä kulkee töihin, ei tuollaisia asioita jälkikäteen enää muista. Sen sijaan kyllä muistan, minä päivänä olen käynyt ravintolassa ja vielä varsin hyvin pystyn arvioimaan kellonajankin.
Tuo Rastimo on ihan oikeassa, mutta jännä juttu ettei hän sanallakaan kritisoi hallitusta tästä tilanteesta. En siis meinaa vaalien siirtämistä/siirtämättömyyttä vaan sitä, ettei hallitus ole toiminut niin pandemiaa hoitaessaan että äänestäminen ja vaalien järjestäminen on turvallista normaalin aikataulun mukaan,
Nämä kuntavaalithan on se ainoa asia joka ei taatusti mitenkään yllättäen ole hallituksen syliin tipahtanut vaan aikataulu on ollut harvinaisen selvillä. Toisaalta omaan "hallitun levittämisen strategiaan" perustuva tartuntatilannekaan ei voine hallitukselle yllätyksenä tulla.
Joko hallituksen olisi pitänyt valita toinen strategia ja virus olisi pitänyt tukahduttaa (vuodessa sen olisi ehtinyt tehdä useammin kuin kerran) tai sitten olisi pitänyt ymmärtää tuleva tilanne ja osata ennakoida eli vaalien järjestämiseen ajallaan olisi pitänyt luoda turvallinen ja uusi tapa. Vaalien siirtäminen ei voi eikä saa olla se ainoa vaihtoehto koska moiselle paniikkiratkaisulle ei ole tarvetta. Tai siis ei olisi, jos hallitus olisi ottanut koronapandemian vakavasti toivomisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ovat tuntemasi koronadenialistit?
Omassa tuttavapiirissä on aktivoitunut pari oikein kunnon denialistia..
Tähän asti olen kuvitellut, että denialistit ovat jotain umpijuntteja, hädin tuskin lukutaitoisia. Mutta ei. Ovatkin hörhöjä. Rokotuskielteistä homeopatiaan, kristalleihin ja enkeleihin uskovaa blm ja woke -sakkia.
Ovat kristalleista ja muusta hörhöilystään huolimatta ihan fiksun oloista porukkaa. Yliopistoissa opiskelleita, kansainvälistä työkokemusta hankkineita ihmisiä.Onvatko denialistit laajemminkin tuota porukkaa. Vai ovatko tuttavapiirini hörhöt poikkeus 😲
Valitettavasti minulla sama kokemus. Olen pettynyt ihmisiin, osalla jopa terveydenhoidon koulutus alla 😔
Samoin. Yksi ystäväni on sairaanhoitaja ja pahemman luokan denialisti. Hän nykyään muutenkin uskoo, että lähes kaikesta parantuu positiivisella ajattelulla ja manifestoinnklla. On myös näitä, jotka eivät passaa potilaita vaan pitää olla itsenäinen plaaolaa.
Ei pidä passata. Jos sulle on laitettu polveen tekonivel niin osaat syödä itse😂 pyllyn voit pyyhkiä itse.
Tämä on ihan totta. Polven tekonivelleikkauksessa jo leikkauspäivän iltana nostetaan pystyyn ja kävellään vessaan. Tässä vaiheessa on tosin hoitaja vielä varmistamassa, että et pyörry kesken vessareissua. Seuraavana päivänä tuleekin jo jumppari ja aletaan harjoitella portaissa kävelyä. Ja sitä seuraavana päivänä potilas lähtee kotiin, jos mitään kmplikaatioita ei ole tullut. Polven tekonivelleikkauksessa liikkuminen on kaikista tärkein kuntoutumismuoto, joten sängyn pohjalle ei tosiaan jäädä.
t. Kaksi kertaa polven tekonivelleikkauksessa ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Swedish Minister of Education Ekström:
—School children don't spread infection. We didn't close schools, because they didn't need to be closed. 79,941 children with confirmed Covid19
140 with MISC, PIMS
10 children dead
1,649 schools with outbreaks
https://covid19-skola-och-barn.se
https://twitter.com/JoannaTeglund/status/1366097332937367552
Sama meininki meilläkin
Voi luoja, ja täällä pidetään koulut tarkoituksella auki.
En edes viitsi ääneen lausua mitä mieltä olen Marinista ja tämän hallituksesta. #kirosanat
Eivät ole testailleetkaan lapsia, vaikka perheessä olisi koronaa ollut, pitäisi olla oireita. Saattaa riippua kunnasta tämä. Oireita vaativat ainakin osassa.
Onneksi ei leviä muissa kuin alkoholia myyvissä baareissa vai menikö se niin ettei lainkaan leviä niissäkään
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lk-levin-burger-kingin-tyontekijall…
Levin Burger Kingin työntekijällä koronavirustartunta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso-Britanniassa ensimmäisen rokotteen saanut nyt reilut 18.6 miljoonaa asukasta ja molemmat rokotteet saaneita yli 700 000, kertoo Sky News. Hiljalleen eteenpäin, ehkä ne pubitkin saadaan vielä tänä vuonna auki.
Muutamia päiviä myöhemmin Britanniassa ensimmäisen rokotteen saaneita on nyt hieman reilut 20 miljoonaa, joka on 30.1% väestöstä. Molemmat rokotteet saaneita hieman vajaa 800 000.
Brasilialaista muunnosta ei ilmeisesti aiemmin ole löytynyt, mutta nyt tautitapauksia kuusi kappaletta. Saa nähdä miten kyseinen muunnos leviää, kaunis ja aurinkoinen sää on saanut ihmiset liikkeelle puistoihin ja rantakaduille ruuhkaksi asti lockdownista huolimatta.
Rokottamalla jos poistaa jonkun muunnoksen, tulee tilaa sellaisille joihin rokote ei tehoa. Rajat jos pitäneet auki niin leviäähän se.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomen-koronatartunnoissa-erittain-huo…
Nyt on mystiikkaa kerrassaan, HIIHTOLOMA (joka toki on covidin alkuperäinen levittäjä) on nyt aiheuttanut sen että ENNEN hiihtolomaa koronavirus lisääntyy jätevedessä.
Ensi viikosta (eli kaiken järjen mukaan tästä nyt kuluvasta viikosta, koska artikkelin pvm 28.2) tulee todella paha. Asiantuntijat ovat huomanneet Suomen koronatilanteessa pahaenteisen merkin, nimittäin sen, että hiihtolomat lakkasivat Uudellamaalla hidastamasta tartuntojen kasvua viikonloppuna. Jos tämän nyt yrittää kääntää ymmärrettäväksi, nin pahaenteinen merkki (UUH) on se, että hiihtoloman takia tartunnat eivät hidastuneet viikonloppuna? Hiihtoloma-ilmiö siis jälleen kerran yllätti asiantuntijat. Ja kirjoittajan nimi on pahaenteisesti INCORONATO!
Kuitenkin Helsingissä tehdään n. 3000 testiä/päivä, joista vain 5 % ovat positiivisia!? Ja alkuvuonna B-variantin piti aiheuttaa vain lieviä oireita. Ei hyvää päivää tätä tietäymysten ja ihme asiantuntijuuden määrää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei voida ottaa oppia muista maista. Pitää kokea kaikki itse.Tartunnan saaneen on varmasti helpompi muistaa, milloin on käynyt ravintolassa tai kuntosalilla kuin muistaa, minä päivänä ja mihin kellon aikaan on käynyt missäkin kaupassa tai liikkunut milläkin joukkoliikennevälineellä. Jos muistelen aikaa ennen etätöitä, en mä ainakaan olisi pystynyt sanomaan, meninkö eilen, toissapäivänä jne bussilla, joka lähti klo 07:18, klo 07:28 vai klo 07:38. Enkä edes linjan numeroa, kun tuosta pysäkiltä pääsee useammallakin bussilla töihin ja yleensä menin ensimmäisellä, joka pysäkille tuli. Joskus reitti oli bussi-juna-raitiovaunu, joskus bussi-raitiovaunu jne. Kun joka päivä kulkee töihin, ei tuollaisia asioita jälkikäteen enää muista. Sen sijaan kyllä muistan, minä päivänä olen käynyt ravintolassa ja vielä varsin hyvin pystyn arvioimaan kellonajankin.
Koronavilkkuun jos olisivat yhdistäneet ominaisuuden jolla näkyy missä ollut mihinkin aikaan, siitä olisi voinut olla hyötyäkin. Jäljittäjien sijaan automaattinen järjestelmä ja kaikille känny mukaan ulkona ollessa, Taiwanissa jokin semmoinen taisi ollakin käytössä. Tai sitten se lockdown eli Uuden-Seelannin mallin mukainen tukahduttaminen, edelleen toimisi. Ei toimi jos päättävät pitää koulut auki mikä tarkoittaa aina uusia sulkemisia entisten jälkeen, helpommalla pääsisi kerralla tukahduttamalla.
Vierailija kirjoitti:
– Meillä (Husin alueella) nähdään se, että kun tapausmäärät ovat nousseet ja ne ovat pääosin nuorilla, niin ikähaitari on tavallaan tasoittunut.
Meillä on enemmän nuoria vuodeosastolla ja teho-osastolla suhteessa siihen, mitä on aikaisemmin ollut, Järvinen sanoo.
Eli nuoria nyt tehollakin. TÄSTÄ voisi media uutisoida.
Tansaniassa on sittenkin koronavirusta, vaikka maassa ei ole tilastoitu yhtään uutta tartuntaa tai kuolemaa viime toukokuun jälkeen, jolloin maan presidentti julisti Jumalan poistaneen koronan maasta kokonaan. Tansania ei testaa koronavirusta ja torjuu ulkomaisen avun, vaikka kansaa kuolee johtajia myöten:
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007832087.html?utm_medium=promobox&u…