Arvottomat ja arvostetut potilaat?
Julkisessa terveydenhuollossa köyhä, vanha (nainen), työtön jne. ei ole minkään arvoinen. Varakas, nuori/nuorehko, mies, hyvässä duunissa jne. on arvostettu.
Mielipiteitä tai kokemuksia?
Kommentit (8)
Mitä vanhempi potilas sitä huonompi palvelu. Kokemusta on sukulaiseni kautta.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ylipainoinen, tupakoija ja runsaasti alkoholia käyttävä on pohjasakkaa.
Nuo ovat minusta asioita joista lääkärin kuuluukin sanoa. Kaiken maailman ohikulkijoiden ei kuulu. Mutta on ihan kiistämätöntä että ne ovat terveydelle haitaksi. Lääkäri ei toimi eettisesti jos ei nosta noita esiin.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ylipainoinen, tupakoija ja runsaasti alkoholia käyttävä on pohjasakkaa.
Vitut, mua on aina kohdeltu silkkihansikkain vaikka olin kaikkea tuota koska olin nuori. Enää en ole mitään noista ja olen tyhjä taulu.
Minun kuulteni sanottiin suoraan, että ei kiinnosta. Ymmärrän ja tiedän, että ei. Pakko kuitenkin sanoa se äänen, etten vain kuvittele itselleni ihmisarvoa?
Olen saanut hyvää hoitoa aina koska osaan vaatia. Mitään ei saa pyytämättä tai nöyristelemällä. Iästä riippumatta.
Raha ratkaisee. Ei sukupuoli, ammatti tai yhteiskunnallinen asema. Tai no, saahan sitä näyttää vaikka porsaalta jos olet ollut päättämässä asioistamme. Mutta me köyhätkin haluamme vain elää.
Mies otetaan useammin tosissaan kuin nainen. Ainakin itse olen saanut hyvää palvelua vaikka tupakoin ja silloin tällöin alkoakin menee. Vaimolla ei yhtä hyviä kokemuksia vaikka ei edes tupakoi.
M45